A Fifty-Fifty nevű hajót 10:34:15 óra alatt vezette sikerre Józsa és csapata a légvonalban 145 km-es távon, ezzel megdöntve a Nemere II 57 esztendős rekordját. Második – a tízszeres győztes Litkey Farkas kiesése után – Petrányi Zoltán lett a brands.hu elnevezésű, szintén kéttestű vitorlással (11:01:28 ó), míg a harmadik helyen Rauschenberger Miklós legénysége ért célba a Szentkirályi Principessa (11:28:12 ó) nevű Liberával – a szervezők tájékoztatása szerint.

A 44. Kékszalag győztes csapata és Paulovits Dénes (b3) a hajó építője ünnepel a célbaérkezés után
A 44. Kékszalag győztes csapata és Paulovits Dénes (b3), a hajó építője ünnepel a célba érkezés után
Fotó: MTI


Jelenleg még közel 300 hajó van versenyben, mintegy 30 vitorlás már feladta a küzdelmet. A két évvel ezelőtt győztes, olimpiai bronzérmes (2000) német Roland Gäblert szerda éjszakai szívpanaszai miatt kórházba kellett szállítani, így hajója, a NaturAqua végül hiányzott a rajtvonalról.

Kerekes Kázmér versenyigazgató a Lánchíd Rádiónak úgy fogalmazott: az, hogy hazai készítésű hajó nyert, nagy siker a magyar sportnak és a vitorlásgyártásnak is.

Az indulóknak a Balatonfüred–Kenese–Siófok–Keszthely–Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel kilencig lehet érvényesen célba érni. Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először. Ezúttal – páros év lévén – többtörzsű hajók is indulhattak a viadalon.

A Kékszalag.hu oldalon gps-nyomkövető segítségével követheti a versenyzők útját.