Reggel 9 órakor mintegy 570-580 hajó – fedélzetükön összesen nagyjából 2900 résztvevővel – vágott neki a légvonalban 145 km-es távnak. Bővebben>>>

A szervezők tájékoztatása szerint a Józsa Márton kormányozta hajó 10:34:15 óra alatt teljesítette a Balatonfüred–Kenese–Siófok–Keszthely–Balatonfüred útvonalat. A Nemere II 57 éve 10 óra 40 perces időt futott.

A viadal honlapja alapján Alsóörsnél a címvédő és tízszeres győztes Litkey Farkas kormányozta Budapest Bank nevű hajó haladt az élen, Kenesénél azonban már a Fifty-Fifty vezetett. A kétárbocos katamarán 12 óra előtt vette a siófoki bóját, és 12:20 körül ért a Tihanyi-szorosba.

Litkey katamaránja aztán közvetlenül Keszthely előtt megelőzte Józsa Márton hajóját, és 16:40 órakor fordult a bójánál. A Keszthelyi-öblöt elhagyva a Fifty-Fifty visszavette a vezetést, és nagyon elszakadt a többiektől, a délnyugati szélben üldözői kilométerekkel elmaradtak mögötte. Ekkor már érezni lehetett, hogy megdőlhet a rekord, hiszen a kétárbocos katamarán nagyon jó szélben tartott a Tihanyi-szoros felé, amelyet 19:09 órakor ért el. 19:34:15-kor aztán a célba is befutott, átadva a múltnak a Nemere II 1955-ös csúcsát.

A győztes Fifty-fifty elhalad a balatonfüredi moló előtt a befutón
A győztes Fifty-Fifty elhalad a balatonfüredi móló előtt a befutón
Fotó: MTI


A második helyen vitorlázó Litkey Farkas katamaránja az öreg-tihanyi kikötő magasságában eltörött – a verseny honlapja szerint valószínűleg a két testet tartó összekötő traverz tört el –, így 20:01 órakor Petrányi Zoltán brands.hu nevű katamaránja futott be a második helyen.

Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először, idén – páros év lévén – többtörzsű hajók is indulhattak a viadalon.

1934-től kezdődően minden páros évben rendeztek Kékszalagot, de már az elején felvetődött, hogy esélyegyenlőtlenséget teremt, ha bárki elindulhat, ezért korlátozták a mezőnyt bizonyos hajótípusokra. A világháború és a kommunisták miatt a verseny a negyvenes években kizökkent a rendes kerékvágásból, 1947-től viszont minden páratlan évben újra megrendezték. 2001 után már a páros években is volt Kékszalag, és 2010-ben indulhattak először többtestű hajók, katamaránok, illetve trimaránok. A feloldást eredetileg csak minden második évre tervezték, ezért 2011-ben ismét távol maradtak a különlegességek, de 2013-tól minden évben mindenki indulhat, aki megfelel a versenykiírás feltételeinek.