A foci miatt több sör fogyhat

NT, 2012. július 17., kedd 12:19
A nagy sportesemények növelhetik a sör és a sós rágcsálnivalók eladását, a tényleges forgalmat ugyanakkor jelentősen befolyásolja az általános gazdasági helyzet és az időjárás.

A GfK Hungária piackutató idén húszéves háztartáspanel eredményeinek elemzéséből kiderül, hogy a 2006-os labdarúgó-világbajnokság idején a sör a hagyományosan kimutatható szezonalitást is meghaladó, kimagasló mennyiségben fogyott annak ellenére, hogy júniusban nem is volt az átlagnál jelentősen melegebb az időjárás. A rendezvény első hónapjában a sós snackek is jól teljesítettek.

A 2008-as labdarúgó Európa-bajnokság már csupán a hónapnak megfelelő söreladást és annál valamivel erősebb snackforgalmat produkált, míg az olimpia hónapja a viszonylag magas átlaghőmérséklet ellenére már kifejezetten átlag alatt teljesített a sör forgalmát tekintve; feltehetően már a küszöbön álló válság előjeleként – vélekedik az elemzésben a GfK. Hozzáfűzik: a 2010-es világbajnokság idejére sem állt helyre a piac, viszont a torna második felében, júliusban a megszokottnál jóval magasabb hőmérséklet kedvezett a söreladásoknak.

„Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt mondhatjuk, hogy a valamelyest javuló fogyasztói bizalmat és vásárlási hajlandóságot is figyelembe véve, kedvező időjárás esetén számíthatunk fellendülésre a vizsgált termékek piacán” – idézi a közlemény Csillag Zoltánt, a GfK Hungária menedzserét.

A GfK szerint elsősorban a sörgyártók számára biztató fejlemény, hogy az elmúlt években jelentősen kiszélesedett a vásárló háztartások köre: a gyümölcsízesítésű változatok megjelenése, valamint a különleges, minőségi sörök melletti kampányok a korábban jellemző 70 százalék körüli értékről 80 százalék közelébe emelték a sört vásárló háztartások arányát. Immár a háztartások bő egyharmadának kosarába került ízesített termék és a fogyasztók között igen magas a hölgyek aránya is, ráadásul valamennyi korcsoport képviselteti magát közöttük.

A sós rágcsálnivalók piacáról a piackutató kifejti: a válság előtt a sportesemények még megnövelték a vásárolt mennyiségeket és még a 2010-es labdarúgó-világbajnokság idején is szokatlanul magas volt a sós mogyoró és a napraforgómag forgalma, az elhúzódó válság nem kímélte a kategóriát.

A 2012 májusáig terjedő egyéves időszakot a megelőző periódussal összehasonlítva értékben kisebb, mennyiségben viszont jelentősebb, két számjegyű mértékben csökkent a snackek forgalma. A vásárló háztartások köre nagyrészt megmaradt, kevesebbszer vásárolnak ilyen terméket a családok.

Az egyik legnagyobb vesztes a kategórián belül a chips volt: míg korábban tízből öt, az elmúlt 12 hónapban már csupán négy háztartás vásárolt a kategóriából, és az eladások mennyiségben és értékben is zuhantak.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés