Az öngyilkosságot fontolgatókon segít a Facebook

TK, 2011. december 13., kedd 22:00, frissítve: kedd 22:00
Egy új szolgáltatással próbál segíteni a Facebook az öngyilkosságot fontolgató felhasználókon: a kedden elindított program révén a rászorulók azonnal kapcsolatba léphetnek egy krízistanácsadóval a közösségi portál chatrendszerén keresztül.

Naponta körülbelül száz amerikai vet véget önkezével az életének, vagyis évente 36 ezren lesznek öngyilkosság áldozatai az országban. A Google és a Yahoo már hosszú ideje a nemzeti öngyilkosság-megelőzési forródrót számát dobja ki első találatnak azok számára, akik az öngyilkosság szóra keresnek rá a rendszereikben.

A több mint 800 millió felhasználóval rendelkező Facebook elektronikus levélben juttatja el a segélyhívó számát a rászoruló felhasználóknak, akiknek barátait is azonnali segítségnyújtásra ösztönzi. A közösségi portál új szolgáltatása most egy lépéssel tovább megy és azonnali üzenetváltási lehetőséget biztosít a felhasználónak, amely a szakértők szerint sokat számít egy segítségre szoruló embernél.

„A tudományos bizonyítékok szerint az embereknél csökken az öngyilkos gondolatok száma egy azonnali közbeavatkozásnak köszönhetően” – mondta a Lifeline nevű segélyvonal munkatársa. Mint hozzátette: „Nagyon sok embertől hallottuk már, hogy ilyenkor szeretnének beszélni valakivel, de nem akarnak telefonálni. Az azonnali üzenetváltás tökéletes megoldás erre a problémára.”

A szolgáltatás lényege, hogy ha valaki öngyilkossági szándékra utaló bejegyzést lát az ismerőse oldalán, akkor azt jelentheti a Facebooknak úgy, hogy rákattint a komment melletti linkre. A Facebook ezután küld a bejegyzést készítő felhasználónak egy e-mailt, amelyben a segélyvonal feltárcsázásra, illetve az élő beszélgetés megkezdéséhez szükséges link megnyomására buzdítja. A Facebook önmagában nem keresi az öngyilkosságra utaló kommenteket az oldalain.

„A barátok tudhatják a legjobban, hogy mi zajlik le a másik agyában, ezért arra bátorítunk mindenkit, hogy adják meg a gyors és könnyű segítség lehetőségét a bajba jutott ismerőseiknek” – mondta Fred Wolens, a közösségi portál munkatársa.

Hétfőn a német fogyasztóvédelmi miniszter az Egyesült Államokban a fogyasztóvédelmi hatóság funkcióját is betöltő szövetségi kereskedelmi hivatalnál (FTC) bepanaszolta a Facebookot.

Forrás: MTI
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
hirdetés

Hozzászólások - db

A hozzászólások mutatása