A matematika az étcsoki mellé állt

BL
Forrás: MTI
2012. június 01., péntek 16:42
Ausztrál kutatók matematikai számításokkal modellezték azt az érvédő hatást, amelyet tíz éven át tartó napi rendszerességű étcsokoládé-fogyasztás eredményezhet.

A hosszú távú egészségügyi hatást 2013, metabolikus szindrómával élő ember mért egészségügyi adataiból kiindulva egy matematikai modell segítségével jósolták meg a melbourne-i Monash Egyetem kutatói Christopher Reid vezetésével. Megállapították, hogy tíz év leforgása alatt tízezer emberre vonatkoztatva 70-nel lenne kevesebb a nem halálos és 15-tel a halálos szívrohamok és szélütések száma, ha minden egyes ember mindennap megenné a kis adag minél sötétebb étcsokit.

A British Medical Journal (BMJ) című brit orvosi folyóirat legfrissebb számában ismertetett tanulmány szerzői hangsúlyozták, hogy az egészségvédő hatáshoz legalább 60-70 százalékos kakaótartalmú csokoládé szükséges. A tej- és a fehér csokoládét nem találták védő hatásúnak, vélhetőleg jóval alacsonyabb antioxidáns-tartalma miatt.

Más szakértők ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy a rendszeres csokievésnek – még akkor is, ha magas kakaótartalmú típusról van szó – káros következményei is lehetnek, mert felesleges cukrot és kalóriát is bejuttat az egyébként is túlsúlyos és csökkent glükóztoleranciájú emberek szervezetébe.

Hirdetés

Hozzászólások

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2013
05
20
Megye
Város
Mozi
KERESÉS