Alkohollal nagyobb a túlélés esélye

PR
MTI
2011. október 28., péntek 14:59
Jobb volt a túlélés esélye a szívrohamot követően azoknál a nőknél, akik legfeljebb heti három adag alkoholt ittak azokhoz képest, akik egyáltalán nem.
Hirdetés

A több mint 1200 nő bevonásával készült tanulmány eredménye újabb bizonyítékkal szolgál arra, hogy a mértékletesen fogyasztott alkohol jó hatású lehet a szív egészségére.

„Az egyik érdekes eredmény az volt, hogy nem találtunk különbséget az italok típusa között. Ez arra utal, hogy magának az alkoholnak van jótékony hatása” – emelte ki Joshua Rosenbloom kutatásvezető, a Harvard orvosi karának munkatársa.

A legalább tízéves követés ideje alatt az absztinens nők 44 százaléka halt meg, a mértékletes ivók 25 százaléka, a nagyivóknak pedig 18 százaléka. A felmérés eredményét az American Journal of Cardiology című orvosi folyóiratban ismertették részletesen.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2012
05
25
Megye
Város
Mozi
KERESÉS

Fülbevaló