Eddig nem ismerték ezt a ragadozót

WA, 2012. május 21., hétfő 21:53
A ragadozó dinoszauruszok eddig ismeretlen nemét fedezték fel az Egyesült Államokban, Salt Lake Citytől 370 kilométerre délkeletre, az Arches Nemzeti Park közelében, a fosszíliák korát 120-130 millió évesre becsülik.

A paleontológusok szerint egy raptor (Dromaesaurus) fosszíliái kerültek elő. Prérifarkas nagyságú hüllőről van szó, erre utal a Yurgovuchia doellingi elnevezés is. Yurgovuch ugyanis az ute indiánok nyelvén prérifarkast jelent, a doellingit pedig Helmut Doelling paleontológus tiszteletére kapta a dinoszaurusz. Nagy valószínűséggel a sokkal nagyobb testméretű Utahraptor őséről van szó.

A raptorok a ragadozó dinoszauruszok igen kiterjedt családját alkották, amelyeket merev farok, valamint a hátsó lábaik második ujján „ékeskedő” hatalmas, görbe karom jellemzett. Akadt közöttük egészen apró, akkora, mint egy poszáta, és medve méretű is, egyesek testét pedig tollak fedték, bár a paleontológusok szerint aligha voltak képesek repülni.

A lelőhelyen két más, ismeretlen dinoszauruszfajtól származható egyed csontjait is felfedezték, de a fosszíliák további elemzést igényelnek. A paleontológusok jelenleg egy harmadik, egy hosszú nyakú őshüllő maradványait tárják fel, ez szintén egy eddig ismeretlen faj képviselője lehet.

A leletről az Utah állambeli geológiai szolgálat szakemberei a Public Library Science című folyóiratban számoltak be.

Legolvasottabb