Az első menetrend szerinti Lufthansa járat január 12-én indul az Egyesült Államokba. A Frankfurtból Washingtonba repülő Boeing B747-400-as gép 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket használ majd fel, és ennek köszönhetően 38 tonnával csökken majd az út során elégetett üzemanyag szén-dioxid-kibocsátása. A csökkenés megfelel hat hagyományos üzemanyaggal repült Frankfurt–Berlin járat szén-dioxid-kibocsátásának.

Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén. Emellett a bioüzemanyag magasabb energiasűrűségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását is. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz sem ként, sem pedig aromás vegyületeket.

A Lufthansa a Hamburg–Frankfurt útvonalon tesztelte a bioüzemanyagot tavaly július és december között. A menetrend szerint repülő Airbus A321 típusú gép a féléves tesztelési periódusban összesen 1187 repülést hajtott végre bioüzemanyag-keverékkel. Az elfogyasztott 1556 tonna bioüzemanyagnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 1471 tonnával csökkent. A repülőgép egyik hajtóműve a normál kerozin és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos keverékével működött. A kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyűjtése volt.