Szorongókra nem hatnak a dohányzásellenes reklámok

2011. november 17., csütörtök 11:55, frissítve: csütörtök 11:55
Bizonyos dohányzásellenes reklámok nem hatékonyak az olyan fiatal felnőttekkel szemben, akik alapvetően szorongóak - derült ki a Georgia Egyetem új kutatásából.

Az alapvetően szorongó - dohányos vagy passzív dohányos - emberek egyszerűen kikapcsolják vagy lehalkítják azokat a cigarettázásellenes reklámokat, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a dohányzás különböző betegségeket és halált okozhat.

”Ha megnézzük ezeknek a kampányoknak az üzenetét, észrevehetjük, hogy főként azt szeretnék elérni, hogy még jobban féljünk a dohányzástól. A tanulmányunkból kiderült, hogy ez a stratégia nem működik a neurotikus embereknél” - mondta el Jennifer Monahan, a tanulmány társszerzője.

A kutatás vezetője, Christin Bates Huggins szerint ezt azért fontos figyelembe venni, mivel a szorongás a normális viselkedés része. ”Ha valaki azonban nagyon neurotikus, akkor a hétköznapi stresszre is fokozottabban reagál” - tette hozzá Huggins.

A kutatásba 200 tizennyolc és harmincegy év közötti hallgatót vontak be. Az önkénteseknek egy személyiségteszt után három különböző dohányzásellenes videót vetítettek le. A vizsgálatokból kiderült, hogy összefüggés van a magas szintű szorongás és aközött a vágy között, hogy ne kelljen hallgatni a videó negatív üzeneteit. Az ilyen emberek úgy vélik - saját elmondásuk szerint -, hogy ezek az üzenetek elfogultak, és ezért nem megbízhatóak. A tanulmány szerzői szerint ezért sokkal célravezetőbbek lennének a pozitív tartalmú dohányzásellenes reklámok, amikben azt részletezik, hogy milyen előnyei vannak a cigaretta elhagyásának.

hirdetés
hirdetés
hirdetés
Legolvasottabb
Legfrissebb
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
  30. 30
  31. 31
  32. 32
  33. 33
  34. 34
  35. 35
  36. 36
  37. 37
  38. 38
  39. 39
  40. 40
  41. 41
  42. 42
  43. 43
  44. 44
  45. 45
  46. 46
  47. 47
  48. 48
  49. 49
  50. 50
hirdetés