A Formula Student programján pénteken és szombaton csapatregisztráció és műszaki vizsga szerepel. A vasárnap délután a pályabejárásé, az este az időmérő edzésé, a futamok hétfőn fél tíztől estig tartanak.

A mezőny tizenegy ország egyetemeiről érkezik a kikötői betoncsíkhoz, amely harmadik alkalommal szolgál a verseny helyszínéül.

A hazai egységek közül a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem két nyitott vezetőfülkés járművet indít. A kecskeméti főiskolások másodszor mérik össze tudásukat Európa legjobbjaival, a szegedi egyetem csapata pedig első alkalommal indul a versenyen.

A szervezők korábbi tájékoztatása szerint tavalyelőtt, az első hazai futamon még csak tizenegy csapat vett részt, tavaly viszont már harminc versenyzett a győzelemért.

A kisalföldi viadal presztízsét jelzi, hogy az internetes nevezés kezdete után 52 másodperccel már beteltek a helyek, ugyanannyian maradtak hoppon, mint ahányan végül rajthoz állhatnak. A négynapos megmérettetésre a legtöbben Németországból érkeznek, s jönnek versenyautó-építő fiatalok Nagy-Britanniából, Franciaországból, Finnországból, Oroszországból, sőt Indiából is.

A nemzetközi esemény alapvetően konstruktőri verseny, az értékelésnél az alkalmazott technikán, technológián van a hangsúly, nem a sebesség és a pilóták bravúrja a döntő.