• 8 °C, változóan felhős

Több természet, kevesebb allergia

WL, 2012. május 9., szerda 13:53
Túl keveset találkoznak a gyerekek a természeti környezettel, ez vezethet az allergiás és asztmás esetek számának emelkedéséhez – vélik finn kutatók.

Az amerikai tudományos akadémia folyóirata, a PNAS legfrissebb számában közzétett tanulmány szerzői szerint városi környezetben kevesebb található azokból a baktériumokból, amelyek hasznosak az emberi egészség fenntartásában is.

„A természeti környezet mikrobiotája hasznosabb számunkra" – foglalta össze Ilkka Hanski, a Helsinki Egyetem kutatója megállapításuk lényegét. A mikrobiota a körülöttünk élő mikroorganizmusok összességét jelenti.

Tanulmányukhoz a kutatók 118 finn tinédzser bőréről gyűjtöttek mintákat, és elemezték a bennük található baktériumokat. Úgy találták, hogy a vidéken – mezőgazdasági terület vagy erdő közelében – élő fiatalok bőrén a baktériumok változatosabb összetételben voltak jelen, ugyanakkor ők voltak azok, akik kisebb érzékenységet mutattak az allergénekkel szemben.

A kutatók azt is vizsgálták, hogy milyen baktériumfajok voltak a mikroorganizmusok között, és arra jutottak, hogy a városban élő fiataloknál sokszor hiányoztak az immunrendszer számára hasznos mikrobák.

Legolvasottabb