Torkos Matild

A szuverenitás smafu?

Magyar Nemzet

2012. január 30., hétfő 00:01
Minden népnek joga van az önrendelkezésre. E jog értelmében a népek szabadon határozzák meg politikai rendszerüket, és szabadon biztosítják gazdasági, társadalmi és kulturális fejlődésüket. Céljai elérése érdekében minden nép (…) szabadon rendelkezik természeti kincseivel és erőforrásaival. Semmilyen körülmények között sem fosztható meg valamely nép a létfenntartásához szükséges eszközeitől.
Hirdetés

Így kezdődik az ENSZ gazdasági, szociális és kulturális jogok nemzetközi egyezségokmánya, ami 36 éve lett törvénnyé hazánkban. Ezt a szerződést minden olyan ország aláírta, amelynek különféle pozícióban lévő politikusai az elmúlt hónapokban beavatkoztak hazánk ügyeibe. Tekintettel arra, hogy a Nemzetközi Valutaalapot (IMF) is túlnyomó többségben olyan országok hozták létre, amelyek aláírták ezt a nemzetközi egyezményt, a magyar nép jogosan várja el, hogy tartsák tiszteletben az abban vállalt kötelezettségeket. Egy több évtizede érvényes, alapvető jogokat szavatoló egyezményt degradálnak semmit sem érő papírfecnivé azok, akik meg akarják szabni nekünk, milyen adórendszert működtessünk, a bíróinkat hány éves korukban engedjük nyugdíjba.

Amit Magyarországgal szemben megengedtek maguknak európai állami vezetők, az Európai Bizottság, az IMF és az Európai Parlament képviselői, az fényesen bizonyítja, hogy a nemzetközi szerződésben rögzített önrendelkezési jog ma már csak írott malaszt, felülírja néhány tucat tőkés magántársaság profitéhsége. Manapság ha egy állam nem rendelkezik katonai potenciállal, de legalább néhány atombombával, vagy erős – a harmadik világot kizsákmányoló multinacionális cégekkel megerősített – gazdasággal, sőt még hűséges politikai szövetségesei sincsenek, könnyen válhat mindenki céltáblájává. Az elmúlt hónapokban önleleplező mutatványoknak lehettünk tanúi, amikor azzal akartak minket szembesíteni, hogy az általunk demokratikusan választott politikai erő diktatúrát épít, és mi, egykor rebellis magyarok birkanyájjá züllöttünk, mert ezt tétlenül nézzük végig. A minősítő intézeteket is csatarendbe állító összehangolt pénzügyi támadással el akarták velünk hitetni, hogy ez a kormány adósítja el országunkat felelőtlen „unortodox” gazdaságpolitikájával, mintha mi nem ebben az országban éltünk volna öt évvel ezelőtt.

Míg 2008-ban szinte titokban ömlöttek az ezermilliárdok a pénzügyi trükkökkel az ország helyzetét a nép és Brüsszel elől eltitkoló Gyurcsány-kormány számára, addig most éppen a gigahitel okozta eladósodottságunkra hivatkozva minősítgetnek minket egy előre megszerkesztett forgatókönyv szerint bóvli, semmit sem érő kategóriába. Az IMF naponta szivárogtatja ki az újabbnál újabb ötleteket, amelyeknek meg kell felelnünk ahhoz, hogy pénzügyi védőernyőt adjanak számunkra a spekulánsok ellen. Szinte naponta sulykolják belénk: ha a kormányunk nem táncol úgy, ahogy nekik tetszik, akkor magunkra hagynak és csődbe döntenek minket.

A leminősítésekkel mesterségesen felturbózott kockázati kamatfelár, amellyel megfejelten kell kényszerűen finanszíroznunk lejáró adósságainkat, a népünk létfenntartásához szükséges pénzügyi forrástól foszt meg bennünket. Emiatt nem leszünk képesek eleget tenni az említett egyezségokmányban vállalt kötelezettségeinknek. Mert nem árt rá emlékeztetni: Magyarország is elismerte mindenki alapvető jogát arra, hogy ne éhezzék, hogy munkája legyen, amiből képes eltartani a családját. De vállaltuk azt is, hogy „a felsőoktatást teljesen egyenlő feltételekkel a képesség alapján mindenki számára hozzáférhetővé kell tenni, minden megfelelő eszközzel, különösen az ingyenes oktatás fokozatos bevezetése útján”. Milyen furcsa, hogy a virtigli brüsszeli demokraták nem ezt kérik Orbán Viktoron – és egymáson is – számon.

Hozzászólások

  1. Rasdi2 2012. február 03., péntek 17:50
    @katalin2012. február 02., csütörtök 17:05

    Jobban végiggondolva a dolgot, csütörtök 11:22 hozzászólásom úgy is módosítható, hogy OV a parlamentre hivatkozva "időt kért". Ezt tartotta szükségesnek az ellenvélemény helyett a jelen EU-IMF tárgyalások miatt. Ránk hárul most a feladat, hogy a parlamenti képviselők számára olyan itthoni hangulatot teremtsünk, hogy "felébredjen a felelősségérzetük". Csak rá kell ébredniük, hogy azon tárgyalások miatt volt szükség a konkrét válasz "elnapolására".
  2. Rasdi2 2012. február 03., péntek 17:43
    @katalin2012. február 02., csütörtök 16:41

    Megmondom őszintén én leginkább a Jobbik javaslataira gondoltam, de biztos, hogy volt az MSZP vagy az LMP részéről is, amit legalább szavazásig el lehetett volna engedni. Így inkább az elutasítások látszanak olyan "csakazértse" alapuaknak. De persze nincs listám a javaslatokról.
  3. nanehogymá! 2012. február 02., csütörtök 22:49
    katalin,2012. február 02., csütörtök 16:41

    Katicám, legyünk önkritikusak: ez épp így történt az elmútnyócévben is az ellenzék részéről..., emi elég baj, függetlenül attól, hogy ki van épp ellenzékben. Ne szépüljenek meg az emlékeid utólag...
  4. katalin 2012. február 02., csütörtök 17:05
    @gamma
    @rasdi
    @kerecsen

    én is hurokban látom a fejünket a pénzügyi paktummal és úgy érzem hogy a magyar mentalitásnak mániája hogy valamihez feltétlenül csatlakozzon, amihez mások is, kicsit olyan birka politika, nehogy mi kimaradjunk valamiből, amibe majdnem mindenki beszáll. jó azt még csak-csak elfogadom hogy Gb-vel ne hasonlítsuk össze magunkat - pedig a médiaháborúban egyedül tőlük jött olyan cikk, ami pozitívan reagált a függetlenségi törekvésünkre - (nem a németektől.) csehország mert nemet mondani, pedig hasonló helyzetű ország, mint Mo. nem értem?? ha igazak a feltételezések 2013-tól Cs.o is csatlakozni fog
  5. katalin 2012. február 02., csütörtök 16:45
    @rasdi

    A jobbiknál nem értem, hogy 2010-ben miért nem állt ki a kormány mellett, amikor OV megadóztatta a bankokat és az IMF ezért neheztelt, OV pedig nyers stílusban érzékeltette IMF-fel, hogy semmi köze hozzá, ne szóljon bele. A Jobbik mindenkivel együtt lehúzta a kormányt szó szerint idézve azt mondta a kormány rontja az ország imázsát az eu-ban és külföldön. én innentől kezdve nem tudtam többé következetesnek tartani a jobbik politikáját. hiába szimpatizálok sok ötletével, a kivitelezésben nem tudom elképzelni hogy kövtkezetesek lennének. Igaz azt sem értem, amit Te, hogy azt a paktumot miért kellett ilyen nagy hévvel aláírnia OV-nak. de állítólag GB külön kategória (mindig is különc volt), maradt Csehország, aki valszí 2013-ban csatlkaozni fog, mert csak addig lesz ez a miniszterelnök, aki eu szkeptikus.
  6. katalin 2012. február 02., csütörtök 16:41
    Rasdi2
    2012. február 01., szerda 16:24

    én nem tudom "javaslatnak" tekinteni, azokat az ellenvetéseket, amit azért tesz az ellenzék (inkább bal)hogy ellentmondjon a kormány ötleteire. az ellenzék politizálása a "ha van rajta sapka az a baj, ha nincs az" -ha Te javaslatnak tekinted ezt "sapkát kellet volna ma venni, tegnap meg nem kellett volna sapkát venni, ilyen értelemben természetesen szokott javaslata lenni az ellenzéknek.
  7. Rasdi2 2012. február 02., csütörtök 15:25
    @gamma2012. február 02., csütörtök 11:22

    Igazad van, aláírva nincs, A parlament elé lesz utalva OV támogatásával. Viszont ismerjük, hogy képviselőink általában nem ismerik a házszabálynak azt kitételét, hogy képviselői tevékenységük során NEM UTASÍTHATÓK. A frakciójuk által sem, a "frakciófegyelem" - mivel a tagok utasítását jelenti, házszabályellenes.(Igencsak erős "dialektika" kell az evvel ellentétes érveléshez.) Mivel ezt t. képviselőink általában figyelmen kívül hagyják, beválik majd pártelnökük "ajánlása", amit majd Lázár úr is megerősít, beígérve finomabban vagy keményebben valami szankciót az esetleg ellenszegülni kívánóknak. De mivel ezt a kérdést az MSZP is meg az LMP is megszavazza, egy-két renitenst már csak a kép kedvéért is lehet, hogy el fognak tűrni. Az pedig, hogy esetleg mmégis jó lesz M.o. számára, az esetleg vagy nagyon rövid távon, vagy csak a bizonytalan jövőben képzelhető el, mivel az amúgyis meglehetősen megcsonkult szuverenitásunk további faragása.
  8. kerecsen 2012. február 02., csütörtök 14:16
    kedves Gamma!
    Talán igazad (ne legyünk megint rossz fiúk) van de akár aláírjuk, akár nem, ismerve a magyar mentalításban még mindig élő felfogást "a szabál az szabál" a fejünket már ismét egy újabb hurokba dugva látom.
    Amíg az olaszok megvédték a faszenes kemencében sütött pizzájukat, nálunk a hagyományos moslék veszélye hulladékká lényegül át az alatt az egy - két óra alatt, amíg az óvodások, iskolások asztalától a hizlaldákig eljutna. Biztos van még jobb példa is de míg Európa gazdagabb/boldogabb felén a kormányzatok az idétlen új szabályozások alól való kibujáson dolgoznak a hagyományos életforma megörzése érdekében nálunk a hatóságosdi egyre nehezebbé teszi az életet
  9. gamma 2012. február 02., csütörtök 11:22
    @Rasdi2 2012. február 02., csütörtök 11:10

    Itt van egy kis tévedés. A pénzügyi unió egyáltalán nincs aláírva, erre még parlamenti felhatalmazás szükségeltetik. ha pedig valamiképpen ez a szerződés, vagy paktum, mégis és kivételesen jó lesz Magyarország részére, akkor semmi akadálya ne legyen. Persze, a szkepticizmus ördöge értelemszerűen továbbra is itt sugdos. Meglátjuk, hogy okkal-e.
    Minden esetre, annyi biztos, hogy Magyarország számára még egy esetleges aláírás sem jelentene semmit, addig, amíg az eurót be nem vezettük. Hogy az meg mikor fog megtörténni, gondolom nem kell sokat taglalni.
  10. Rasdi2 2012. február 02., csütörtök 11:10
    @nanehogymá!2012. február 01., szerda 20:30

    Harag nincs (írom a "bocs"-ra, következő bejegyzésed).
    Szerintem viszont nem azt jelentette. Én a magam részéről csak azt a véleményemet írtam, hogy OV "más súlycsoport"- ba tartozik, mint bárki utána. Teszem azt amúltkori brüsszeli szeánszot egyik se bírta volna úgy. Egyik másiknak sincs olyan "karizmája" mint OV-nek.
    Annak ellenére írom ezt, hogy őt is többször bíráltam. (Állandóan emlegetem a riportot a repülőgépen, amikor elhangzott "az Unión kívül is van élet", amit követett a göteborgi aláírás, a termőföld kérdésének a "Tőke" fejezetben történő tárgyalása, ami lényegében megnyitotta az utat a termőföld kiárusításának.) Néha nem tudom eldönteni, hogy egyes dolgokat komolyan gondol is-e, amit mond, vagy csak támogatószerzés az un. "jobboldalról". Kemény kiállás az EU-apparátussal és az IMF-fel szemben, majd szükségtelen aláírás a pénzügyi unió kérdésében. Szükségtelen, mert nem egyedül nem írta volna alá, hanem GB-vel meg Csehországgal együtt. De mindezzel együtt "kenterbe veri" az összes többi jelöltedet.
  11. nanehogymá! 2012. február 01., szerda 20:42
    re:nanehogymá!2012. február 01., szerda 20:30

    Bocs Rasdi2, nem esett jól elküldenem, inkább visszaszívom...sorry.
  12. nanehogymá! 2012. február 01., szerda 20:30
    hochsteehr, 2012. február 01., szerda 03:29: "ASailor, hat tegyük fel igazad van: nem jó a Viktator. Szerinted ki lenne jobb ? Mi a neve ? Hol lakik? ."

    Én mondtam kb 5-6 nevet, amire megkaptam Rasditól, hogy egyik sem alkalmas minelnöknek, itt, kerek-e Földön nem született senki alkalmas, csak egyvalaki, akit úgy hívnak, h Orbán Viktor. Ezek után nem is érdemes feltenni ezt a kérdést, legyen nekünk Ő, örökre Orbán Viktor, Őt érdemeljük! Ha ne adj' uram egyszer öregkorában 50-70 év múlva már feldobná a bakancsot, akkor majd sírunk, mint az észak-koreaiak!
    (bocs Rasdi, te nem érdemled meg ezt a cinizmust, mert 100-ból 99-szer komolyan, és átgondoltan válaszolsz, de amit ebben az egy témában 'rámolvastál', az kb. tényleg ezt jelentette...)
  13. Rasdi2 2012. február 01., szerda 16:24
    @katalin2012. január 31., kedd 21:30

    Nem értesz. Te úgy írtál, mintha az ellenzéknek nem lett volna egyetlen javaslata sem. Volt, nem is egy, sőt pont azt kifogásolták, hogy a kormányoldal mindent mindig "lesöpört az asztalról". Te minden konstruktivitást kizártál. Pedig volt. Az én megjegyzésem inkább azt vette "természetesnek" (ellenzéki, jobbikos szimpatizánsként), hogy ha a javaslat nem illeszkedett kellően a kormánypárt koncepciójába, akkor azt nem vette figyelembe. (Pedig lett volna arra érdemes.)
  14. Kanyamadar 2012. február 01., szerda 15:26
    "Merthogy szerény úriembernek és demokráciahívőnek kellene lennie, aki nem úgy viselkedik Európában mint az elefánt a porcelánboltban"
    Egy disztingvált úriember megkapta volna ugyanezt a sárdobálást az EP-ben (a kétharmad után) és ha nincs birtokában annak a fajta karizmának, mint Orbán, akkor el is temeti.
    Magyarán TALÁN lehetne jobban csinálni - de nem sokkal.

    Arról nem is szólva, hogy esetleg nem is lenne meg a kétharmad -
    a konstruktív ellenzéket (igen rövid lista lenne) figyelembe véve -
    ami aztán igazán tragédia volna.

    Vagyis vagy Orbán a kétharmaddal, vagy fél-egy év után jöhet vissza
    Bajnai, aki a libákhoz ugyan nem ért, de az IMF lájkolja.
  15. ATengerész 2012. február 01., szerda 14:24
    Hehe. Nagyjából megfogtál. Nem gondolom, hogy a parlamentben. Ott nincs olyan pillanatnyilag akire rábíznám az országot. Merthogy szerény úriembernek és demokráciahívőnek kellene lennie, aki nem úgy viselkedik Európában mint az elefánt a porcelánboltban. De áthidaló megoldásként, hogy ne nézzen úgy ki, hogy elbújok a kérdésed elől, úgy gondolom, hogy maximálisan tiszteletben tartva a népakaratot, mely 2/3 arányban a Fideszt akarta, valakinek onnan kéne észre térve félretolni a vezért, ahogy az idők szavának engedve az agg Kádárt félrerakták, amikor már ártalmas volt a hatalomra nézve. Egyszer pl még Orbán is emlegette Bod Péter Ákost, amikor épp el akarta hitetni a pártjával, hogy á...ő nem is akar már miniszterelnök lenni.
  16. kerecsen 2012. február 01., szerda 13:17
    Kedves Gamma! Ezt én is megtaláltam de ebböl nem világlik ki, hogy milyen jogi megoldásokkal zárja ki az Új Alaptörvény - mi a baj az Alkotmány szóval - gogy külföldiek felvásárolják, adósság fejében pl. a kezükbe jusson vagy különbözö megfontolások alapján örökbérletbe adja a kormány vagy önkormányzat a termöföldet vagy a vízkincset?
    Mennyivel egyszerübb lenne alkotmányozni, hogy a föld ës a víz nem adható el, még vegyes tulajdonú társaságoknak sem. Ja, hogy ez nem EU konform? Na és, kit érdekel. Az szövegben annyi kiskapu, mérlegelési lehetöség van, hogy a Dunántúl után lassan az Alföldnek is búcsút mondhatunk.
    Én egy sokkal erösebb védelmet vártam a "nemzeti" kormánytól.
  17. hochsteehr 2012. február 01., szerda 03:29
    ASailor, hat tegyük fel igazad van: nem jó a Viktator. Szerinted ki lenne jobb ? Mi a neve ? Hol lakik?
  18. ATengerész 2012. január 31., kedd 23:53
    "...Manapság ha egy állam nem rendelkezik katonai potenciállal, de legalább néhány atombombával, vagy erős – a harmadik világot kizsákmányoló multinacionális cégekkel megerősített – gazdasággal, sőt még hűséges politikai szövetségesei sincsenek, könnyen válhat mindenki céltáblájává...." PONTOSAN így van kedves Torkos Matild! Különösen, ha a miniszterelnöke még nekiáll folyamatosan az erőről, puskaporszagról, harcról, csatáról papolni, meghülyítve ezzel híveit és nevetségessé tenni magát a valóban erősek előtt. Akkor még nevetségessé is válik, mint a kis cowboy a kocsmában akinek lefestették a lovát. Aztán mehet lakkozást jelenteni az IMF-hez alázatosan, pedig kokikkal és sallerokkal dicsekedett korábban. Szégyent hoz az országára, különösen, hogy a saját ostobasága miatti kritikákat a hazája kritikájának próbálja beállítani a hívei előtt. Ja és arról, hogy "hűséges politikai szövetségesei" sincsenek vajh kinek a hibája? Aki folyamatosan szembe megy az autópályán aligha talál követőkre.
  19. katalin 2012. január 31., kedd 21:30
    @rasdi

    rasdi, én úgy látom, hogy az ellenzék feladata hogy együtt kormányozzon, dolgozzon a kormánnyal, még akkor is ha mások az elképzelései. kritikáival vessen fel más ötleteket javaslatokat stb de nem az hogy hatalmi harcot vívjon és aljas módszerekkel gáncsolja bármelyik kormány munkáját. ha ezt teszi, nem teljesítette ellenzéki feladatát, munkakörét, semmi keresnivalója a parlamentben. te tudnál együtt dolgozni valakivel - kollegáddal akiről tudod hogy folyamatosan az életedre tör? vagy inkább megpróbálnád elkerülni és a magad útját járva elvégezni a munkádat?

  20. gamma 2012. január 31., kedd 16:13
    @kerecsen 2012. január 31., kedd 13:37

    A P) cikk:
    "A természeti erőforrások.különösen a termőföld, az erdők és a vízkészlet. a biológiai sokféleség.különösen a honos növény-és állatfajok, valamint a kulturális értékek a nemzet közös örökségét képezik, amelynek védelme, fenntartása és a jövő nemzedék számára való megőrzése az állam és mindenki kötelessége."
    Az ehhez kapcsolódó sarkallatos törvény pedig ezeket kell tartalmazza - másképpen alkotmányellenes.
    A másik hivatkozás túl hosszú lenne, de megtalálható a Magyar Közlöny 2011. évi 43.szám 10676 oldalán.
  21. Rasdi2 2012. január 31., kedd 15:20
    @katalin2012. január 31., kedd 12:54

    Ez azért nem így van. Attól, hogy egyéb "épkézláb" javaslat nem illeszkedik a kormányzat elképzeléseibe, attól az még lehet épkézláb. Viszont az is természetes, ha a többség birtokában nem fogadják el.
  22. Rasdi2 2012. január 31., kedd 15:17
    ezmiez2012. január 31., kedd 10:48

    A 2/3 sőt a többség arra való, hogy azt a kormány használja. De már az egyszerű többség is. Az, hogy anno Horn Gy. abszolút többséggel koalíciót kötött, nem "demokratizmus" volt, hanem "megijedés" (vagy magyarul "beszarás" - egyedül elvinni a ciklus végén a balhét.)
  23. Rasdi2 2012. január 31., kedd 15:11
    @ezmiez2012. január 31., kedd 07:20

    Mivel a mindenkori kormány mindig Magyarországot képviseli, minden külső, a kormány elleni támadás Magyarország elleni támadás. Belül támadhatjuk egymást, de kifele vagy védjük vagy hallgatunk. (Szocialista kormány esetén is.)
  24. Rasdi2 2012. január 31., kedd 15:08
    @KopaszCenzor2012. január 30., hétfő 21:40

    Szerintem az EU nem adott hitelt. Adott "támogatásokat", de annak a mérlege sem valós (mert a mérlegbe beletartozna a közvetlen pénzmozgáson kívül a tagság létéhez kapcsolódó intézményrendszer fenntartása is), a mgazdaságunkat pedig eleve diszkriminálta, amit szintén nem lett volna szabad elfogadni. Ami azt illeti a ratifikálásokkal igazad van. Bár a szuverenitás további csökkentése szvsz népszavazást igényelt volna. Az a "sztahanovista" tervtúlteljesítés a lisszaboni szerződés ratifikálásakor egzaktul mutatta, hogy itt az MSZP-FIDESZ mennyire a "rossz rendőr - jó rendőr" szereposztás szerint jár el.
  25. kerecsen 2012. január 31., kedd 13:37
    gamma 2012. január 30., hétfő 08:32

    @kerecsen 2012. január 30., hétfő 08:26
    Nem maradt ki. Alapvetés: P) cikk ..., A közpénzek: 38. cikk (1) - (5) .

    Nem találom, hogy külföldi nem vásárolhatná meg, bank nem szerezhetne tulajdonjogot (osztrák, holland "gazdálkodók"?), hogy a víz kitermelése, értékesítése nem adható külföldi kezébe.
    Ha legalább egy oldalszámot megadnál vagy idézetet, hálás lennék.
  26. katalin 2012. január 31., kedd 13:11
    @ezmiez

    természetesen nincs mindenki egyetértésben az országban. akik megsem választották és azok akiket meg sem választottak azok nem értenek egyet az új kormánnyal semmiben. az ellenzék feladata az ország érdekének a szem előtt tartása.... lenne és a kormány kritizálása - de az nem az amit ők csinálnak. hanem a hatalom visszaszerzése bármi áron és a kormány lejáratása bármi áron mégha az ország érdeke is rámegy. érdekes hogy a fránya imf/eu/usa az ellenzék oldalára áll, de nem bizonyítja hogy nekik van igazuk. a médiabotránnyal az ellenzék még ellenzékként is kárt okozott az országnak, mert ezért minősítették le az országot, ezért lett nagyobb az államadósság. nem betonozza be magát a hatalomba "Amit az eurokraták állami ellenőrzésként becsmérelnek, esetleg nem más, mint jogkörök átruházása nem választott tisztviselőkről választott képviselőkre" -írta a daily telegraph, és akkor mi van, mindent jobban csinálnak, örüljön az ellenzék hogy nem lett végleg eltiltva a politikai élettől.
  27. katalin 2012. január 31., kedd 12:57
    @ezmiez

    ők (az ellenzék) tehetnek róla, hogy még ellenzéknek sem alkalmasak!!!
  28. katalin 2012. január 31., kedd 12:54
    @ezmiez

    kedves ezmiez!
    semmi jelentősége a 2/3-nak. az ellenzékkel se így se úgy nem lehet együtt kormányozni, együttműködni. fizikai képtelenség. nincs egy önálló gondolatuk. érvek nélkül szajkózzák hogy amit a kormány csinál az nem jó. alternatívát nem tudnak kínálni és amikor lehetőségük volt sem csináltak semmit, nem mutatták meg hogy alkalmasak lennének. akkor "nehogymá" ők dumáljanak itt bármit is hogy kinek kéne menni, mert ez egy siralmas vicc. a rosszindulatú gáncsoskodáson kívűl semmire sem képesek. hogy lehetne már velük együtt dolgozni vagy bármit is csinálni? NEM LEHET, KÉPTELENSÉG és ez az ő hibájuk, ők tehetnek róla.
  29. gamma 2012. január 31., kedd 12:08
    @ezmiez 2012. január 31., kedd 10:48

    Na, ez a minden elképesztőség csúcsa! Hogy ezt a 2/3-ot, amit megkapott!!! HASZNÁLJA! Hát mi a fészkes fenét kellene csináljon?
    És, hogyan is mondod?? Szóval ezért kellene KÜLSŐ, netán fegyveres???, beavatkozással KÉNYSZERÍTENI, a kormányt? Aztán mire?? És mi ez az egész ...?
  30. ezmiez 2012. január 31., kedd 10:48
    gamma 2012. január 31., kedd 10:36
    ha nincs lehetőség az ellenzéki pártoknak képviselni magukat, mert az összes lehetséges "alkotmányos" módszerrel bebetonozza magát a kormány és ellehetetleníti a valós parlamenti vitákat, akkor miért ne lehetne külső ráhatással kényszeríteni a kormányt?
    Nem azzal van a gond hogy a jelenlegi kormánynak 2/3-a van hanem az, ahogy használja.

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2012
05
25
Megye
Város
Mozi
KERESÉS

Fülbevaló