Ugró Miklós

Ellenzéki izzadtság

Magyar Nemzet

2012. január 31., kedd 00:01
Egyetlen napon mind a három és fél parlamenti ellenzéki párt leváltotta a kormányt, mutatván, hogy ők is itt vannak, és elszántak és rettenthetetlenek, mert nemcsak az utcán lehet és kell politizálni, mint a civilek, hanem szervezett keretek között, adott esetben még a parlamentben is, ahogy az profi politikusokhoz illik.
Hirdetés

Az LMP és a DK kongresszust tartott, az MSZP választmányi ülést, a Jobbik meg évadnyitó társulati ülést vagy valami hasonlót. Vona pártelnök mindenesetre meghatározta 2012-re a fő csapás irányát: „Mi nem vagyunk kommunisták, nem vagyunk fasiszták, nem vagyunk nemzetiszocialisták, ugyanakkor demokraták sem vagyunk.”

Nem a kijelentés tartalma, sokkal inkább az őszintesége a meglepő, mert a másik három rendezvényen nem hangzott el semmi hasonló, pedig mindhárom párt bír némi deficittel a demokrácia terén, de nem szokták belátni, bevallani meg különösen nem. Jóllehet az a bizonyos antidemokrata attitűd igazán alkalmas alapja lehetne az oly nagyon ácsingózott (baloldali) ellenzéki – vagy ahogy ők szeretnék hinni magukról: demokratikus – összefogásnak. Persze egy demokráciában az antidemokrata pártoknak is helyük van, ha a választóknak rájuk támad igényük, nem szabad ettől a szabadságtól sem megfosztani őket. A Jobbik elnöke most kimondta azt, amit amúgy is sokan tudtak, sejtettek, reméltek, de könnyű nekem, mert őt nem izgatja az ellenzéki egységként emlegetett akármi, amit nemcsak azért nem nevezünk politikai lufinak, mert súlytalan még egy lufihoz képest is, de még szelep sincs rajta, hogy felfújhatnák.

Bezzeg Gyurcsány, aki a miskolci betonpanel után nyelvi politikai panelekbe költözött! Kijelentette, hogy az Orbán-kormány elmozdítására (nem leváltására!) és a jogállam helyreállítására a lehető legszélesebb és legszorosabb ellenzéki összefogásra kell törekedniük a demokratikus pártoknak. (Magyarán: azoknak az antidemokrata pártoknak, amelyek másként nem demokraták, mint a Jobbik.) Demokráciaellenes elkötelezettségét bizonyítandó hozzátette: a megegyezés alapjaként az 1989-es alkotmányra épülő közjogi rendszer visszaállítását javasolja. Amiről a legpozitívabb, amit elmondhatunk, az, hogy önmeghatározása szerint is ideiglenes volt. Az ellenzéki összefogás elkötelezett híve az MSZP is, bár Simon Gábor választmányi elnök egyedül megszerzett kétharmados többségről ábrándozik – csak okos politizálás, nyitottság az emberek gondjaira, jó szövetségi politika szükségeltetik hozzá. (Te jó ég! Lehet, hogy a Fidesz is így szerezte a kétharmadot?) Megkerülhetetlen lesz az MSZP a Fidesz leváltásában – ígérte Simon, s mi tagadás, az MSZP eddig is szinte megkerülhetetlen volt, akár az út teljes szélességébe kieresztett fáradt (és fárasztó) olaj. 2010-ben kiderült, lehet, hogy valamit nehéz megkerülni, viszont igen könnyen átléphetnek rajta.

Az LMP kongresszusán ismét világossá vált, Schiffer háttérbe húzódásával egy szemernyit nem növekedett a párt intellektuális nívója. Nem kérnek az ellenzéki összefogásból, inkább a parlamenten kívüli pártokkal, civil szervezetekkel kívánnának kapcsolatot tartani és együttműködni, mintha nem tudnák, hogy a civil szervezeteket ugyanazok az erők, adott esetben személyek mozgatják és irányítják, akik a parlament baloldali ellenzékét. A függetlenség illúziója ragadta Vágó Gábort a következő zengevény előadására: „Az kell, hogy kinn legyünk az utcán, kinn legyünk a terepen, rengeteg emberrel találkozzunk, lefagyjon a fülünk az utcán állva, hogy kávét izzadjunk, és minél több embernek elmondjuk a mi alternatívánkat.” Mégiscsak Lehet Más a Politika! Mert Vágó Gábor utcai előadásai az ő alternatívájukról, miközben éppen lefagy a füle, és kávét izzad (csak a bajsza le ne konyuljon!), komoly együttérzést válthat ki az emberekből. S az együttérzésből már akár szavazat is könnyen születhet.

Hozzászólások

  1. nanehogymá! 2012. február 06., hétfő 08:30
    hochsteehr,2012. február 05., 18:56

    Akárhányszor kéred, követeled, akkor sem fogja! Az volt a feladata, hogy ilyen színben tüntesse fel a Jobbikot...
    Tényleg nem érted??? Értsd meg végre!

  2. nanehogymá! 2012. február 05., 09:14
    hochsteehr,2012. február 04., szombat 20:20

    Nem fog! Az volt a feladata, hogy ilyen színben tüntesse fel a Jobbikot...
    Tényleg nem érted???
  3. hochsteehr 2012. február 04., szombat 20:20
    Ha Ugró Mikiben lenne egy csöpp becsület, rég bocsánatot kert volna...akár regöspetitol is kérhetnénk helyreigazítást.
  4. Rasdi2 2012. február 03., péntek 17:36
    Kedves kerecsen,

    Remélem, úgy lesz, de 2002-ben az akkori MIÉP részben emiatt esett ki. (Na meg nagymértékben járult hozzá Cs. kétbalkezes időelőtti nyilatkozata a visszalépésekről.)
  5. reichvik 2012. február 03., péntek 10:33
    Ugró úr! A Jobbiktól idézetből a lényeg kimaradt, ezt a balliberális oldaltól már megszoktuk. A pontos idézés a mi oldalunkon erkölcsi kötelezettség, vagy iratkozzék ár a Népszavához. Én is elhatárolódom attól a gyakorlattól, ami korlátlan rágalmazást, hazudozást, zsarolást intézményesített a DEMOKRÁCIA nevében.
  6. rohonci 2012. február 03., péntek 09:42
    Előre bocsátom: ős Fideszes vagyok, /voltam?/ és nem szeretem sem a Jobbik,
    sem annak elnöke, Vona Gábor szellemiségét, politikáját.

    Az Ön január 31.-i vezércikke azonban felháborított !

    Hogyan engedheti meg Vona Gábor demokráciáról való megnyilatkozását ilyen
    mértékben megvágva idézni ?

    Ez így nem igaz, Önhöz is és Magyar Nemzet-hez is méltatlan csúsztatás !

    Kérem helyesbítse az idézetet, amely így teljes és igaz:

    " Mi nem vagyunk kommunisták, nem vagyunk fasiszták, nem vagyunk nemzeti
    szocialisták, ugyanakkor


    "nem vagyunk demokraták sem abban az értelemben, amivé ez mára züllött,
    ahol csak a pénz, a tőke számít."

    Ugye, Ugró úr, ez egészen más !

    Mind a Fidesz, mind a Jobbik, mind a Magyar Nemzet tekintélye nevében
    elvárom Öntől a helyreigazítást !
  7. kerecsen 2012. február 03., péntek 08:46
    Bocs Bajai, elírtam a "neved"
  8. kerecsen 2012. február 03., péntek 08:44
    Kedves Rasdi2! Mivel a mondatom szerény megitélésem (szándékom) szerint jövő idejü volt, állításom fenntartom azzal a pontosïtással, hogy amíg létezik a Parlamentben a nemzeti radikális gondolatot képviselő pärt, addig egy radikálisan gondolkozó választó nem fog egy langyos pártra szavazni. Ha sohasem lesz önállóan kormányképes erő, akkor is kell egy olyan jelenlét, amelyik folyamatosan szembesíti a többségétől elkényelmesedett, "felfuvalkodott" közepet a nemzet legfájóbb problémáival.
    Természetesen a szoclib sohasem lenne alternatíva.
    Ahogy Baja írja, a kétfordulós rendszerben a realításokat figyelembe véve az elsö forduló listás szavazata a midenkori nemzeti radikálisoké míg az egyéni a szoclibet megverni képes polgári erőé volt. Ez az egy, amit a szoclib tandemtől meg kellett volna tanulni és akkor talán már egy ciklussal hamarabb megállítható lett volt volna s szoclib haza ki és elárulás..
    Az új rendszer amolyan kard ki kard küzdelmet hoz, ha hibázunk, győ"znek az új tengelyhatalmak.
  9. bajai 2012. február 02., csütörtök 17:50
    A 2010-es választások előtt igen kis hatékonysággal sikerült környzetemben megértetni: 'Az első fordulóban a Fidesz egyéni jelöltjére leadott szvazat elveszett szavazat. Helyette szavazz a Jobbikra, így a szavazatod töredék szavazatként az MSzP ellen értékesül'. A szavazás után, már későn viszont már töben igazat adtak nekem.
    Az új választási törvény ezt az érvelést kilőtte. De az még mindig érvényes, hogy egy erős többség esetében nem túl lényeges a pontos százalék. Amíg nincs esélye a Jobbiknak nyerni, addig érdemes rá szavazni. Most is sokkal jobb lenne, ha a Jobbik jelentősen erősebb lenne és nem az MSzP lenne a "második erő".
    Kár, hogy a Fidesz nem érti ezt.
  10. Rasdi2 2012. február 02., csütörtök 15:14
    @kerecsen2012. február 02., csütörtök 14:00
    "A nemzeti radikálisok sohase fognak középre szavazni"
    Tévedsz. Nagyon sokakat megtévesztett már a "belépési küszöb", és a félelem a "szavazat elvesztésétől". ("Ha nem a FIDESZ-re szavazok, elveszik a szavazatom, és bejönnek a komcsik" - hányszor hallottam ezt választások előtt.)
  11. kerecsen 2012. február 02., csütörtök 14:04
    oncogito_2012. február 02., csütörtök 12:48
    Ahogy mondod, a Szentmihályi házaspárt megverő hősöket is előállította a vitéz rendőrségünk, sőt majdnem sikerült is nekik megakadályozni ha éppen akkor másfele néztek volna
  12. kerecsen 2012. február 02., csütörtök 14:00
    nanehogymá! 2012. február 02., csütörtök 11:19
    Formabontó javaslat. A nemzeti radikalisták sohasem fognak középre szavazni, ez ugye világos. De el tudnék képzelni egy közös 2/3-t, ahol a gáz és fék helyes összehangolása Forma 1-s teljesíménnyel müködhetne.
    Vagy nem.
    A baloldali (?) verziót az MSzP - SzDSz már bemutatta - finoman szólva nem voltak túl sikeresek
  13. Kanyamadar 2012. február 02., csütörtök 13:43
    Ja, igen, a rend derék őrei megvédték a derék demokratákat is, mikor a HírTV stábja lökdöste őket... Ja, nem.
  14. Kanyamadar 2012. február 02., csütörtök 13:39
    oncognito:
    "Ugye nem gond, ha a kormány melletti tüntetés rendben zajlik, békésen, míg a kormány elleni tüntetésnél a rendőrség sem avatkozik a rendbontók ellen, nem oszlat."
    Sajnos ez nem így történt most sem, a rend őrei ugyanis megvédték a derekasan fasisztázó "igazi demokratákat" - itt elgondolkodom kicsit,
    hogyha nem így lenne, akkor ki mernék-e dugni az arcukat...
  15. oncogito_ 2012. február 02., csütörtök 12:48
    Teljesen világos a kép.
    A jobbik csak ott ellentüntet, ahol a kormány ellen tüntetnek.
    Ugye nem gond, ha a kormány melletti tüntetés rendben zajlik, békésen, míg a kormány elleni tüntetésnél a rendőrség sem avatkozik a rendbontók ellen, nem oszlat.
    Tehát nyilvánvaló, hogy a jobbik a kormány puszipajtása, vagy inkább a "láncos kutyája".
    A jövőt meg nem nehéz kitalálni.
  16. nanehogymá! 2012. február 02., csütörtök 11:19
    Rasdi2,2012. február 02., csütörtök 09:54
    nincs vita ebben, csak lásd, hogy mire megy ki a játék...kellenek a szavazóitok középre!
  17. Rasdi2 2012. február 02., csütörtök 09:54
    @nanehogymá!2012. február 01., szerda 19:53

    Hogy a Jobbik szalonképtelen? őszintén szólva akkor nekem a "szalonban" van hányingerem. Mert abban a szalonban olyan módszereket alkalmaznak a "szalonképtelenné" tételben, mint Selmeczi Gabriella vonatkozó nyilatkozata vagy jelen cikk írójának itt többek által is kifogásolt írása, amelyekben pont a lényeget hagyták el. Azt, amiben szerepel, hogy abban a "szalonban" csak a pénzvilág kiszolgálóinak van helyük. Ennyit arról a bizonyos "szalonról". Más világokban esetleg "bordélyháznak" hívják.
  18. kerecsen 2012. február 02., csütörtök 09:21
    László13 2012. február 01., szerda 18:27
    Egyetértek. Ugró Miklós Bolgár László színvonalát közelíti csak még rosszabb, mert elvileg ö egy nemzeti (polgári?) oldalhoz közelebb álló írástudónak számított eddig. Szomorú valóság, hogy a sohasem létezett "összeborulás" helyett a Fidesz és a hozzá közelállók ellenfél helyett ellenségként kezelik/tekintik a nemzeti radikális gondolkodást és annak megtestesítöit. Ráadásul mindezt büntetlenül tehetik, mert éppen megfelelnek a nemzetközi elvárásoknak. Ezért csak kínomban kacagok, hogy a mélyen tisztelt és megkérdöjelezhetetlen antirasszisták, antifasiszták és ellenállók a létezö összes kongresszussal, tanáccsal és szervezettel egyetemben még mindig nem ölelik a keblükre öket.
  19. nanehogymá! 2012. február 01., szerda 21:38
    hochsteehr,2012. február 01., szerda 21:01: "Szerintem szavaznunk kellene afelől hogy Ugro Miki kérjen bocsánatot vagy sem!"

    Nem fog! Az volt a feladata, hogy ilyen színben tüntesse fel a Jobbikot...
    Tényleg nem érted???
  20. hochsteehr 2012. február 01., szerda 21:01
    Szerintem szavaznunk kellene afelől hogy Ugro Miki kérjen bocsánatot vagy sem!
  21. László13 2012. február 01., szerda 20:19
    antibolschewick 2012. január 31., kedd 09:31

    "Az LMP társadalmi támogatottsága a kócos hajú, színes rongyokba öltözött, betépett ábrázatú szutykok halmaza."

    You made my day :-)))
  22. nanehogymá! 2012. február 01., szerda 19:53
    Rasdi2,2012. február 01., szerda 16:17
    Rasdi, ezzel egy percig sem vitatkozom, csak itt most nem erről van szó (amit vagy nem látsz, vagy nem akarsz látni, vagy nem akarsz láttatni...).
    Itt most arról van szó, hogy nyomnak benneteket (jobbikot) a szalonképtelen perifériára. Jöhetsz Te most Gyurcsánnyal, ő mindig is adu-ász lesz a hangulat terelésben (amire méltán rászolgált teszem hozzá), csak lásd be, h az ék verése most épp nem abba az irányba folyik...
    Vége a képzelt/mintha összebújásnak, mert a Jobbik szalonképtelen...(ez az üzenete a történéseknek, mert persze kellenek a szavazóitok középre!)
  23. László13 2012. február 01., szerda 18:27
    Tisztelt Ugró Miklós!
    Ez nagyon csúnya húzás volt! Ha jól tudom Vona Gábor tényleg azt mondta eredetileg is, és nem csak magyarázatként, amit itt többen helyesen idéznek.
    Lehet kritizálni egy politikust, a de nem úgy, hogy a kijelentésének egy lényeges részét lehagyjuk, amitől állítása teljesen megváltozik. Erre a színvonalra nem szabadna az MNO-nak süllyednie.
    Szerintem nézzen utána az eredeti forrásnak és kérjen elnézést.
  24. Rasdi2 2012. február 01., szerda 16:17
    @nanehogymá!2012. január 31., kedd 19:53

    Pedig nagyon lényeges, hogy milyen "demokrációtól" határolja el magát a Jobbik. Mert a "demokráciát" nem is a FIDESZ emlegeti a leghangosabban, hanem most éppen Gy.F. Aki épp a legújabb nyilatkozatában kezdeményez "demokratikus" háttérbeszélgetéseket. Attól a demokráciától, ahol a kampányba fektetett pénzeknek legalább akkora hatása van a várható választási eredményekre, mint a pártok értékrendszerének, és korábbi tevékenységének.
  25. nanehogymá! 2012. február 01., szerda 13:37
    ÁRPÁDHÁZI,2012. február 01., szerda 13:03
    köszi, jó reggelt az Altanti óceán túlpartján!
  26. ÁRPÁDHÁZI 2012. február 01., szerda 13:03
    @nanehogymá! 2012. január 31., kedd 22:45....nem osztod meg velem?......



    Álmos pajtás....Veled mindent, maximálisan.....


    1, mi újság ott az újhazában?....folyik a "hivatalos"vélemény kutatás(szavazás)....szavazni csak az ELECTORAL COLLEGE-nek lehet....
    2, lenyugodott már a nap?....................amerikában mindíg nappal van, Guamtól-Alaszkáig....
    3, Hogy végzett a NYSE?.......................mint Lasz Vegasz....
    4, érdekelt volna az a kis szösszenet....Vona, ez a politikai vakondok perzsamintásoroszköcsög gyalázza az Árpád sávost....


    7.7.7
  27. oregdiak 2012. február 01., szerda 10:59
    @éhes
    Ahogy az ország dübörgött 2006 márciusában-fletóék és kuncéék szerint-még a 15 és a 16-ik havi nyugdíjat is meg kellett volna ígérni.
    Júniusban meg öszödön már kidőlt a bili!
    Az LMP-ben vége a schifferizmusnak, Jávor padlóra küldi őket.
    Esetleg egy-két leláncolás még belefér, de ha beviszik őket ott is maradnak a sitten.
    Ezzel elmondhatjuk, hogy éltek 3-4 évet.
  28. nanehogymá! 2012. január 31., kedd 22:45
    ÁRPÁDHÁZI,2012. január 31., kedd 22:38
    Szevasz zászlóégető pajtás, mi újság ott az újhazában? A keleti parton is lenyugodott már a nap? Hogy végzett a NYSE?

    Amúgy meg érdekelt volna az a kis szösszenet, ami lemaradt az emliedből, nem osztod meg velem?
  29. ÁRPÁDHÁZI 2012. január 31., kedd 22:38
    Talán jobb is, hogy le maradt a többi,..... am nem a Te irányodba szólt.:))
  30. ÁRPÁDHÁZI 2012. január 31., kedd 22:32
    @nanehogymá!
    2012. január 31., kedd 19:53

    Álmos pajtás, ez a

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2012
05
25
Megye
Város
Mozi
KERESÉS

Fülbevaló