Körmendy Zsuzsanna

Megint jönnek, megújulnak

Magyar Nemzet

2012. június 13., szerda 00:01
Ha annyi millióm lenne, ahányszor az MSZP megújulási stratégiát hirdetett, nem csak lelkiekben lennék igen gazdag. Akár kormányon voltak, akár ellenzékben, állandóan meg akartak újulni. Hétfőn a Népszabadság ismertette azt a friss koncepciót, amely harminc oldalon – nagyjából az elveszett Gyurcsány-szakdolgozat terjedelmében – vázolja az MSZP stratégiájának főbb vonalait.

Komoly politikai erő nem huszonkét hónapra készít stratégiát, hanem legalábbis évekre, de most lépjünk túl ezen a kicsinyes szemponton. A polgári oldalon senkit nem döbbentett meg a baloldal legújabb megújulásának híre. Inkább az keltett meglepetést, hogy a választásokra való felkészülés hevében a megroggyantsága közepette, sőt alighanem azáltal is folyamatosan izmosodó baloldal meghatározó erői Gyurcsányt most már elég nyíltan kirámolták a stratégiából. Az MSZP kétosztatú politikai versenyt hirdetett, ami magyarul azt jelenti, hogy boldog-boldogtalannal összefognának, csak hogy legyőzzék az Orbán-kormányt.

A stratégák óvatos megfogalmazása szerint Gyurcsány Ferenc személye a szélesebb együttműködés gátja. Még mindig mennyire tartanak tőle! Nem merik kimondani, hogy Gyurcsány kolonc a nyakukon, nem lehet többé eladni vele semmit se, abszolút hitelét vesztett ember, súlytalanná vált politikus, ráadásul az a nyamvadt borászati szakdolgozata sem került elő, biztosan egy hordóban rejtegeti a belső ellenség.

Megértem őket, azt mégsem mondhatják: szociáldemokrata polgártársak, ha a Gyurcsány nevű homokzsákot nem dobjuk ki a léghajóból, nagyobbat zuhanunk, mint 2010-ben! Inkább kidobják. Miniszterelnökük volt, ez igaz. Számít? Mesterházynak és mind a többieknek, akik most már szabadulnának tőle, főnöke, irányítója, sokaknak idolja volt. Mindenki behódolt neki, kommunikációs zseninek tartották, ő volt a szocialista etalon. Nem fordult ellene senki sem a baloldalon, amikor békés tüntetők közé lövetett, nem számított, hogy az őszödi beszédben a hazugság bevallásával valójában a közösen elkövetett bűn felemlegetésével kötötte magához az ülésen részt vevőket. (Régi bolsevik trükk – talán még nőtt is a szemükben tőle.) Most viszont megválnának tőle.

Mondják, az MSZP nem képes a múlttal szembenézni. De hát a jelennel se. Ahogy nem vállalta az utódpártiságot – de az MSZMP-vagyon azért jól jött –, ugyanúgy sutba dobta azokat a baloldali eszméket is, amelyeket minden parlamenti választás előtt meghirdetett. Hatalomra jutva pedig behódolt a klasszikus piachívő, bankszektor-mitizáló neoliberális gazdaságpolitikának, lelkifurdalás nélkül előidézve támogatói rétegének elszegényedését. Ahogyan a 168 Óra minden számában kayaibrahimozott, úgy kellene leírni a jobboldali újságokban naponta: a szocialisták által felvett megahitelt az Orbán-kormány fizeti vissza!

S a játékot most újrakezdenék. Megint jönnek, megújulnak. Első lépésben Gyurcsányt levakarják magukról. A stratégiai anyag szerint a volt miniszterelnök sokkal elfogadhatatlanabb a bizonytalan, az LMP-s és az MSZP-s szavazók egy része által, mint bármelyik másik szereplő. No de mit mond „a másik szereplő”, mondjuk Varju László? Azt, hogy ne féljetek Gyurcsánytól, belőle már nem lesz kormányzati tényező. A Demokratikus Koalíció pártigazgatója egy ATV-s interjúban a nemzeti konzultáción élcelődött. „Nem levelezni, hanem csinálni kell” – mondta baloldalias szabatossággal. S hogy Orbán „az adófizetők pénzén” levelez. A húszmilliárd eurós óriáshitel, amelyet a Gyurcsány–Bajnai-kormányok vettek fel, Varjút hidegen hagyta. De hogy Orbán borítékra költ, amelyben drága papíron az állampolgár véleményét akarja tudni egy-egy döntés előtt, az közbotrány!

Borítékolva a baloldali megújulás. Mérget vehetünk rá.

Hirdetés

Hozzászólások

  1. Rasdi2 2012. június 15., péntek 11:48
    @nanehogymá!2012. június 14., csütörtök 23:55

    Mivel "elméletileg" elfogadod, és én is azt írtam, hogy "lehetnek és vannak benne hibák", eléggé közel állunk. Én különösebb személyi "hiteltelenséget" nem nagyon írtam. Legfeljebb nagyon erőltetetten lehet egyes személyekre vonatkozó megjegyzéseimet ennek értelmezni. Igaz, hogy szubjektíven fenntartásaim vannak egyes miniszterekkel kapcsolatban, O.V. viselkedésével kapcsolatban is említettem egy-két ellenmondó dolgot, de ezek nem személyi "hiteltelenségek". Adódhat abból, hogy nem vagyok FIDESZ szimpatizáns. Fenntartásaim és kritikáim ellenére is tisztelem az igyekezeteiket, amelyek a szoros függőség enyhítését célozzák.
  2. Kanyamadar 2012. június 15., péntek 11:33
    @Geopárt 2012. június 14., csütörtök 22:10
    "Unalmas és főképpen hiteltelen a kormányzás 26. hónapjában unos untaln gyurcányozni és nyócévezni. "

    Ne reménykedj, EZ nem évül el, mint fittelináék...
  3. GrayFox 2012. június 15., péntek 07:03
    Nem szükséges Fidesz támogatónak lenni, hogy egy hazáját szerető magyar ember a legnagyobb utálattal forduljon el a bolsevik MSZP/DK hazug ígéreteitől és képmutatásától. Nem lehet túl gyakran emlegetni, hogy ezek a nyíltan bolsevik szennypártok a magyargyűlölő, népirtó, szadista MSZMP utódpártjai. Nincs helyük a magyar közéletben.
    Ezek a hazug gazemberek nem azok aminek tetetik magukat. Megjátsszák mintha a dolgozó emberek érdekelnék őket de megmutatták a kun, rákosi, kádár terror időszakok alatt, hogy a bolsevik proletár diktatúra a dolgozó embereknek csak terrort és nyomorúságot hozott.
    Kérdezzétek apáitokat és nagyapáitokat, hogy milyen volt amikor egy ártatlan vicc is a rettegett bolsevik ÁVH-t hozta nyakukra. Gyerekek se voltak biztonságba ha mondtak valamit ami nem tettszett a bolsevik diktatúrának. Ezt jelenti az MSZP/DK/LMP. Ezek nem demokraták hanem hazug gazemberek.
    Az is hazaáruló aki elfelejti amit ezek műveltek meghurcolt, megkínzott, meggyilkolt honfitársainkkal.
  4. nanehogymá! 2012. június 14., csütörtök 23:55
    Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 13:54

    való igaz
  5. nanehogymá! 2012. június 14., csütörtök 23:55
    Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 13:49

    Elméletben egyetértek veled, a konkrét esetben a személyek hiteltelensége miatt nem. Amúgy, ha jól emlékszem, olvastalak én már kritikus hangon megszólalni a jobbkéz szakmai alkalmasságát illetően a jelenlegi -unortodox-nak álcázott, de a valóságban improvizált - gazdaságpolitika irányát illetően, de láthatóan a szabadságharcos porhintés magával sodort, érdekes fejlődés ez a mostanában kitapintható azonosulás...
  6. Geopárt 2012. június 14., csütörtök 22:10
    Egyre kevesebben vevők az ócska elcsépelt és agyonkoptatott lemezre az kommunista ellenségképre.

    Unalmas és főképpen hiteltelen a kormányzás 26. hónapjában unos untaln gyurcányozni és nyócévezni.

    Tiétek a pálya, lássuk végre a csodát, amit beígértetek !
  7. Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 13:54
    @nanehogymá!2012. június 14., csütörtök 12:01

    Na hogy valamiben egyetértsünk. Szerintem a "lelki gazdagság" ott kezdődik, hogy ha érzi is az ember, nem vág fel vele.
  8. Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 13:52
    @ezmiez2012. június 14., csütörtök 11:58

    Igazad van, nem "nyíltan" bolsevikok. Nyíltan nem vállalják, de ez nem változtat azon, hogy nem nyíltan, de azok. Úgyhogy ennél kezdődik Gy.F. "vallomása" a "hazudtunk....".
  9. Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 13:49
    @nanehogymá!2012. június 14., csütörtök 09:42

    Nézd, aki nem tud túllépni azon, amit a tanító néni magyarázott neki gyerekkorában, annak minden "kapkodás", ami egy kicsit más, mit annak idején Mariska néni magyarázott. Épp ezért "unortodox". Lehetnek, és vannak benne hibák, az biztos, de minden újnak vannak nehézségei. Viszont ha látszik, hogy a gazdasági "ortodoxia" csak csődöt meg káoszt eredményez, akkor újat kell keresni. Mint egy olyan permetezőszer esetén, ami ellen kialakult a rezisztencia.
  10. nanehogymá! 2012. június 14., csütörtök 12:01
    Körmendy Zuzsa: "Ha annyi millióm lenne, ahányszor az MSZP megújulási stratégiát hirdetett, nem csak lelkiekben lennék igen gazdag."

    Egy óriási csúsztatást fedeztem fel a cikke bevezetőjében, és nem a mondata első felében.
    (ön nem gazdag lelkiekben...)
  11. ezmiez 2012. június 14., csütörtök 11:58
    GrayFox 2012. június 14., csütörtök 11:38
    nyíltan bolseviknek a fidesz mosta össze az olyan emberek agyában mint jómagad.
  12. GrayFox 2012. június 14., csütörtök 11:38
    ezmiez 2012. június 14., csütörtök 08:18
    További alaptalan összemosás. A bolsevik diktatúrát követően minden gengszterváltó pártba beleférkőztek kommunisták. Ez sajnálatos és leginkább Sólyomnak köszönhető aki mint az AB elnöke megakadályozta a kommunisták felelősségre vonását és megmentette a kommunista gyilkosokat a megérdemelt sorsuktól. Ez a sokak szerint nagyra becsült patkány nagy részben felelős Magyarország gengszterváltást követő politikai, társadalmi és gazdasági problémáiért.
    Nem szabad soha se elfelejteni, hogy a népirtó MSZMP utódpártjai, az MSZP/DK gyalázat a magyar emberek véres verejtékén összelopott MSZMP pártvagyon örököse és ezek mocskát nem lehet összemosni a többi párt sajnálatos piszkával. Az MSZMP/MSZP/DK a szadista bolsevik gyilkosok pártja. Förtelem, hogy ma is a magyarok házába pöffeszkednek és hazudoznak. Ezt nem mondanám a Fidesz-KDNP-ről, még akkor se ha köztük is vannak kommunisták. Nem vagyok Fidesz szavazó de el tudom fogadni mint legitim magyar pártot de a nyíltan bolsevik MSZP/DK-t soha.
  13. nanehogymá! 2012. június 14., csütörtök 09:42
    Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 09:28

    Rasdi2, dicséretre méltó a szorgos igyekezeted, hogy az unortodox gazdaságpolitika elfogadottá váljon, de azért rántsuk le a leplet arról, hogy amit a vezír és jobbkeze unortodox-nak titulál, az nem más, mint koncepciótlan improvizálás, átgondolt stratégia nélkül...
  14. Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 09:28
    @János Pál Brazovics2012. június 13., szerda 22:19

    Ez az!!!

    Fején találtad a szöget. Keresni kell külföldön, ezért is futkosnak állandóan külföldre. Ezért "kell" követni a "külföldi recepteket" és ezért baj az "unortodox" elképzelés (nem a kályhától indul - ismered a Móricka viccet). A napokban olvastam valami kis rövid írást Izlandról, hogy hogyan, milyen "recepttel" sikerült talpra állni. Az is meglehetősen "unortodox" volt. Nem azt mondom, hogy azt kell követni, de az biztos, hogy nem az univerzális IMF/EU/EKB sablon tud kirántani a bajból, hanem a saját adottságaink alapján folytatott végiggondolt (és nem minden részletében előre tálalt) elképzelés, amely igenis lehet "unortodox".
  15. Rasdi2 2012. június 14., csütörtök 09:20
    @KopaszCenzor2012. június 13., szerda 22:10

    Kissé paradox, de egy komoly politikai erő nem is nagyon veri nagydobra a hosszútávú stratégiát, legfeljebb a céljait. A hosszútávú stratégia nagydobra verése olyan volna, mint ha a hadvezér a haditervét tenné közhírré. Legfeljebb távlati célokat lehet kitűzni, amelyek megvalósítása viszont számtalan ismeretlen tényezőtől függ, amelyeket legfeljebb "becsülni" lehet, minél távolabb, annál nagyobb bizonytalansággal, és amelyek változásai nagyban módosítják a stratégiát.

    Persze a PR az szükséges, de úgy is kell kezelni.
  16. ezmiez 2012. június 14., csütörtök 08:18
    GrayFox 2012. június 14., csütörtök 07:51
    "Nem vagyok képes megérteni, hogy a 2/3-os Fidesz-KDNP kormány miért nem tiltja ki a gyilkos, embertelen, bolsevik diktatúra maradványait a magyar közéletből. " - Mert ők is azok.
  17. GrayFox 2012. június 14., csütörtök 07:51
    hochsteehr 2012. június 13., szerda 19:56
    Tegnap léptem be ide és így még nem tudok határozott véleményt mondani a hozzászólók hátteréről...
    Elég sűrűn nézem a parlamenti közvetítéseket és undorítónak tartom amikor az MSZMP utódpárt képviselői fröcsögnek a demokráciáról, demokratikus értékekről, diktatúráról, sajtószabadságról és az emberek megélhetési problémáiról. Ezeket a szemeteket régen ki kellet volna vágni a parlamentből. Nem vagyok képes megérteni, hogy a 2/3-os Fidesz-KDNP kormány miért nem tiltja ki a gyilkos, embertelen, bolsevik diktatúra maradványait a magyar közéletből.
  18. 2012. június 13., szerda 22:19
    KopaszCenzor 2012. június 13., szerda 22:10 Frappánsnak látszó megállapítás. a FIDESZ se alkalmas... És, ki az alkalmas? Tudsz valakit, vagy magad jelentkezel? Vagy keresni kel egy külföldit? Amerikából, vagy a közel-keletről?
  19. KopaszCenzor 2012. június 13., szerda 22:10
    "Komoly politikai erő nem huszonkét hónapra készít stratégiát, hanem legalábbis évekre, de most lépjünk túl ezen a kicsinyes szemponton."

    Tökéletesen egyetértek - pontosan ezért alkalmatlan a mostani kormány (is) az ország irányítására.
  20. nanehogymá! 2012. június 13., szerda 21:08
    gamma 2012. június 13., szerda 15:41 :"Hagyjuk már ezeket az álságos meséket, mert legalább olyan blődek, mint a Matolcsyé, ha nem blődebbek!"

    Lázas vagy? Esetleg berúgtál már du háromnegyed négyre?
    Jóember, neked ilyet nem lehet mondanod...
  21. hochsteehr 2012. június 13., szerda 19:56
    GrayFox 2012. június 13., szerda 17:26
    ezmiez 2012. június 13., szerda 15:27
    További alaptalan összemosás a Fidesz-KDNP szabad választáson megnyert hatalmát a bolsevik, szovjet tankok hatalma alatt gyakorolt MSZMP/MSZP/DK terror uralmával. Kényszermunkáról szó sincs. Az MSZMP/MSZP/DK terror hatalma alatt voltak kényszermunkatáborok.
    Nem tudom hány évesek az ide irkálók de beszéljenek a szüleikkel és nagyszüleikkel ha azok akik nem emlékeznek a rákosi és kádár terror időszakokra.

    Ez vicc akar lenni? Ezmiez és társainak a szülei moszkovita AVH-sok, ök irányították a terrort! Persze az is lehet, hogy a szülök az "irkálok"...
  22. gamma 2012. június 13., szerda 19:00
    @ezmiez 2012. június 13., szerda 16:03

    A Nokiát senki sem zavarta el az országból, maga ment el, mert talált még ennél is olcsóbb rabszolgákat. A telekommunikációs szektor sincs olyan nagyon megszorítva, főleg, hogy arányaiban sokkal többet kaszálnak, mint amennyivel illene hozzájárulni az össznemzeti kiadésokhoz.
    A nem hazai vállalatok pedig, megnyugtatlak - ha ez egyáltalán megnyugtathat valakit - hogy ugyanezt fogják csinálni, mint a Nikia, ha találnak olcsóbbat, elmennek. és találnak! De az olcsó munkaerő keveset is fizet az államkasszába, amiből csak újabb recesszió és hiány generálódik.
    Szóval: hazai ipar és termelés, hazai ipar és termelés, hazai ipar és termelés (lehet Lenint így is parafrazálni, bár kivételesen az eredetiben sem találni kifogást, mert egyedül ezzel az eggyel nem mondott rosszat: tanulni, tanulni, tanulni!).
  23. gamma 2012. június 13., szerda 18:31
    @Rasdi2 2012. június 13., szerda 18:00

    Persze! Ezt nem is vitatom! Sőt, köszi, hogy figyelmeztettél, tudniillik ők ezt már 89-ben (sőt már előbb is) pontosan tudták, hogy "tavariscsi kanyec", szerezzünk meg mindent minél gyorsabban, mert az összeomlás után - vagy közben - a magyar nép nem fog irgalmazni. Csak hát, sajnos igen megbocsátóan nem irgalmazott! :-((
  24. Rasdi2 2012. június 13., szerda 18:04
    @ezmiez2012. június 13., szerda 16:03

    A multikat nem "zavarják el" az országból, csak fokozatosan csökkentik a kiváltságaikat. Ha pedig nincsenek már kiváltságaik, akkor máshova viszik a semmi szellemi hozzáadást nem jelentő "rabszolgamunkát", ami ott versenyképes, ahol olcsóbb a munkaerő. (Teszem azt van gyermekmunka is, meg napi 10 óra a Távol-Keleten.)
  25. Rasdi2 2012. június 13., szerda 18:00
    Kedves gamma (2012. június 13., szerda 15:41)!

    Azért nem egészen méltányos a privatizációs kótyavetyét teljes egészében az ő nyakukba varrni. Atz már megkezdték (ők) a rendszerváltás előtt, és tartott, ameddig volt mit. Majdnem teljesen függetlenül attól, hogy ki volt kormányon.
  26. küllő 2012. június 13., szerda 17:50
    TÜNDÉRMESE !!!! Lehet tapsolni---meg birkamenetelni !!!! Szánalmas !!!
  27. GrayFox 2012. június 13., szerda 17:26
    ezmiez 2012. június 13., szerda 15:27
    További alaptalan összemosás a Fidesz-KDNP szabad választáson megnyert hatalmát a bolsevik, szovjet tankok hatalma alatt gyakorolt MSZMP/MSZP/DK terror uralmával. Kényszermunkáról szó sincs. Az MSZMP/MSZP/DK terror hatalma alatt voltak kényszermunkatáborok.
    Nem tudom hány évesek az ide irkálók de beszéljenek a szüleikkel és nagyszüleikkel ha azok akik nem emlékeznek a rákosi és kádár terror időszakokra.
  28. Kanyamadar 2012. június 13., szerda 16:09
    @ezmiez 2012. június 13., szerda 16:03
    "Most az új munkahelyek több legnagyobb része közmunkából jön,"

    Forrásod van erre? Csak mert az amiről én tudok, azok szerint pont nem.
  29. Kanyamadar 2012. június 13., szerda 16:08
    @ezmiez 2012. június 13., szerda 15:27
    A módszereid meg kísértetiesen hasonlítanak a jó kis werberes-maszopos sározósdihoz.

    A központosítás... Maggie néni is központosított.

    Kényszermunka? Muszájnak nem muszáj - nem kerülsz sittre, mint a KMK-nál anno.
    Matolcsy-t meg várjuk ki - annyi igaz, hogy nem kellene nyilatkoznia, mert ahhoz nem ért.
  30. ezmiez 2012. június 13., szerda 16:03
    gamma 2012. június 13., szerda 15:41
    vagy a kormány segíthetné a munkahelyteremtés, nem elzavarni az olyan multikat az országból mint a Nokia, esetleg a telekommunikációs szektort sem kéne ennyire megszorítani, mert ezekben lenne lehetőség munkahelyteremtésre. Most az új munkahelyek több legnagyobb része közmunkából jön, ami lényegében nem más mint hogy vagy teljesen felesleges dolgot csinálnak vagy a saját elvtársak földjein csináltatnak velük munkát (amit ugyebár sok esetben az államtól nyernek pályázaton).
    Milyen jól ismered a legújabb legtitkosabb terveket! Ilyen sok információval rendelkező embernek biztos igaza van, jobb ha nem is vitatkozok veled.

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Időpont
2013
05
21
Megye
Város
Mozi
KERESÉS