Körmendy Zsuzsanna

Patkányológia

Magyar Nemzet

2012. február 13., hétfő 00:01
Amikor Kertész Ákos azzal tette hírhedtté magát, hogy faji alapon nyilvánított véleményt a magyarságról az Amerikai Népszavába írt cikkében, miszerint a magyar „genetikusan alattvaló”, arra gondoltam, de jó, hogy nem Kertész Imréhez fűződik ez a gyalázat.
Hirdetés

Nem mintha a Nobel-díjas író különösebben belopta volna magát a szívembe az utóbbi években tett nyilatkozataival. S nagyon meglepődne, ha leírnám azon közeli ismerősei nevét, akik jóindulatúan időskorának tudták be meggondolatlan szavait, s bizony helyette is szégyellték magukat, amikor Berlint azért dicsérte föl Budapest rovására, mert ott „több opera van”, s megbélyegezte az egész magyar irodalmat, amely a Kádár-rendszerben jött létre, Pilinszkystül, Weöres Sándorostul, Németh Lászlóstul, ami azért mégiscsak lélegzetelállító.

Korai volt a megkönnyebbülésem. Nobel-díj ide vagy oda, Kertész Imre beállt a sorba. Odaállt „a kertészek” sorába. Patkányokhoz hasonlított minket, magyarokat, ezzel egy kicsit még überelve is a másik Kertészt, az Ákost, aki azért ha alacsonyabb rendű fajnak titulált is minket, ember voltunkat nem vonta kétségbe.

Nemrég a Le Monde-nak Kertész Imre nyilatkozatot adott Schiff András, Fischer Ádám, Konrád György és a többi szenvedélyes külföldön nyilatkozó hazánkfia stílusában. Különös, hogy míg az Európai Parlament ülésein lengyelek, litvánok állnak ki mellettünk, s nyugati újságokban, ha nem is túl gyakran, franciák, skótok, néha németek nyilatkozzák, hogy a Magyarország elleni hadjárat megdöbbentően igazságtalan, kontraproduktív, és lejáratja az uniót, addig ezek a Magyarországról származó írók, zenészek úgy nyilatkoznak cserbenhagyott hazájukról, mint az emberiség koloncáról. Kertész Imre a Le Monde-nak így nyilatkozott: „a vezér az, aki elbűvöl: ma ugyanabban a helyzetben van az ország, mint Kádár alatt. Magyarországot úgy varázsolta el Orbán, mint a hamelni furulyás”. Tudjuk, kik és mi célból szokták levezérezni Orbán Viktort: akik ducét értenek alatta. Hogy Magyarország ugyanabban a helyzetben lenne, mint Kádár alatt, az egy kevéssé tájékozott franciának talán frappáns, de mi idehaza mindannyian tudjuk, hogy ennél laposabb és igaztalanabb megállapítást keresve sem találhatnánk. A Kádár-rendszerben volt létbiztonság és nem volt politikai szabadság, minimális volt a munkanélküliség, és országos a történelemhamisítás. Mai állapotaink mindennek az ellenkezőjét mutatják. De Párizsban egy Nobel-díjas azt mond, amit akar. És amit nem szégyell.

A hamelni furulyásról olvasóink talán nem tudják, ki is ő, s hogyan varázsol. Kertész Imre, aki tíz éve Berlinben él, nyilván otthonosan mozog a német kultúrkörben, és legendáikat, meséiket betéve ismeri. A hamelni patkányfogó (Der Rattenfänger von Hameln) tizenharmadik századi északnémet legenda, arról szól, hogy egy kisvárosban mértéktelenül elszaporodtak a patkányok. Hameln városkában ekkor egy különös ember jelenik meg (ez lenne Orbán Viktor), aki egy furulyát vesz elő, és az összes patkányt (ezek lennénk mi, magyarok) magához csalogatja, majd belevezeti őket a folyóba, ahol megfulladnak. A hamelni polgárok (gondolom: Kertész Imre, Kertész Ákos, Schiff András, Fischer Ádám, Heller Ágnes és a többiek) rendkívül boldogok, amiért a sok patkánytól (azaz tőlünk, Orbán által „megbűvölt” magyaroktól) megszabadultak, bár a furulyás varázslónak az ígért fizetséget elsinkófálják (realista motívum). A piros süveges hamelni patkányfogó (még mindig Orbán Viktor) erre bosszúból visszamegy a városkába, és furulyájával ezúttal a gyerekeket varázsolja maga köré. A hamelni polgárok csemetéi (talán a jelenlegi kormányban nem patkányfogót látó, ballib szülői háttérrel bíró ivadékok?) a patkányokhoz hasonló, megbűvölt állapotban követik a furulyás férfit, aki egy hegy gyomrába csalogatja őket. Onnan egy alagút vezet Erdélyig, és az elrabolt gyerekek attól kezdve új hazájukban élnek. A történet e különös zárómotívumát, talán a nem kívánatos hazafias vonatkozások miatt Kertész Imre nem értelmezte. Igazi német legenda, hátborzongató és misztikus, mint egy Grimm-mese.

Előre tudom, miként fogják majd mentegetni Kertész Imrét azok, akiknek titkon nagyon is jólesett, hogy akik Orbánra szavaztak, patkányoknak neveztettek. Majd elmagyarázzák nekünk, retardált jobboldaliaknak, mi az, hogy szókép, hasonlat, hogyan kell értelmezni egy irodalmi analógiát. Fölösleges erőfeszítés. Nemcsak az ősi kultúrák fennmaradt mítoszai, hanem a világirodalom is színültig van varázslatokról és bűvölésekről szóló történetekkel, ám kifejezetten undorító, halálos fertőzéseket terjesztő rágcsálókról, azaz patkányokról itt, a hamelni furulyás történetében olvashatunk. Kitérhetnénk még arra is, mennyire megalapozatlan és naiv Kertész Imre levezetése arról, hogy állítólagos mai demokráciadeficitünk abból származik, hogy a sztyeppékről érkeztünk, s úgy vettük föl a Kárpát-medencében a kereszténységet. Ezért szerinte a magyar fejekben ott van „a hovatartozás kettős játéka”. De vajon a németek vagy a szlávok krisztusi normák szerint éltek-e a kereszténység viszonylag kései felvétele előtt?

Lehangolttá tett Kertész Imre ravasz, nem rögtön értelmezhető hasonlata. Nemcsak azért, mert a magyar miniszterelnököt sokadmagammal sosem éreztem vörös sipkás varázslónak, aki először pestist terjesztő rágcsálókat, majd ártatlan gyerekeket bódít. Lehet, hogy ez meglepi Kertész Imrét (akinek könyveit szerkesztettem odaadással és szeretettel, még a Nobel-díja előtt), de saját magamat sem érzem elbódított patkánynak. Ám ha ő ennyire kedveli a patkányhasonlatokat, akkor mélyedjen el a náci újságírásban. Ott patkányozzák a zsidókat orrba-szájba. Bár őszintén szólva nem gondolom, hogy őtőlük kellene harcművészetet tanulnia egy Auschwitzot megjárt öregembernek.

Hozzászólások

  1. malinko 2012. február 19., 16:09
    Mindenki szíves figyelmébe ajánlom Josef Heller: Gold a mennybe megy c. könyvét. (Nagyon szórakoztató!)
    A "Kertész"-ek velünk szemben sosem lesznek fearek, egyik sem. Azért mert csak, így megy ez már több ezer éve.
  2. owernke 2012. február 18., szombat 18:22
    Akikhez a kis növényápoló tartozik azok amúgy sem vesznek emberszámba egyetlen népet,nemzetet sem csak ők,csak ők,nos ezért nem szeretjük őket.
  3. 2012. február 16., csütörtök 17:04
    Nem születtem antiszemitának, de az a zsidó aki engem és a népemet patkánynak, moslékzabálónak, genetikusan alattvalónak nevezi, az a szememben nem ember, hanem csak egyszerűen egy büdös zsidó!
  4. wiseman 2012. február 16., csütörtök 04:55
    Munkácsy - Ugyanez Kertésznek nem sikerült. Tehát ne említsük a kettőt egy lapon...
  5. kerecsen 2012. február 15., szerda 08:59
    devecser 2012. február 14., kedd 14:30
    A rettegö demokratákra támadó szélsöségeseket a rendörök "megfékezték" de bloldali / liberális csöcselék durvaságát sem ök, sem ti, igazi demokraták nem vagytok hajlandók tudomásul venni. A kettös mérce minden oldalon gusztustalan
  6. 2012. február 15., szerda 00:58
    "78-as" a Nem tudhatom című vers részletével gyönyörűen megfogalmazta a kérdés lényegét.Radnóti a származása és megaláztatása ellenére is hazafi tudott maradni,megalkotva a magyar irodalom egyik legszebb költeményét.
  7. Tessa 2012. február 14., kedd 21:17
    Kertész "Patkàny" Imrènél a moralitás iranytüje eltörött akkor mikor meghivta a CNN a Nobel- dij àtadása után egy berszélgetésre. Szavaibol egy magyargyülölö személyt ismertek meg Kertész személyében a CNN nézöi!. Mikor a magyarságát emlegette a riporter Kertesz feleségével együtt kijelntették, hogy “nem tartják magukat magyaroknak es ök europai állampolgárok!” És azt is kijelentették sunnyin, hogy a németeknek megbocsátottak, de a magyaroknak soha nem fognak.” Erre emlitette a CNN riportere, hogy "mit szolnànak Kertész e kijelntéseihez azok a magyar diàkok kik miniusz 8 fokban es havasesöben sorban alltak a budapesti könyvesboltok elött, hogy a megtakariott pénzükböl megvehessék Kertész könyvét ??" Sok vàlasz nem jött, csak sunnyogott a gerinctelen Kertész feleségével együtt!! Leakartàk Magyarorszagot járatni de sajat magukat jarattàk le!!
    Könyvet leàrazták es meg igy sem kell senkinek sem!
  8. 2012. február 14., kedd 17:46
    ‎"Magasabb szellemi régióban" leledzö egyének kimunkált összhangban

    ,az államra a nemzetre becsületcsorbító,hitelsértő szubiektív hangulatukat ,véleményüket tükröző állítások terjesztésével a Btk 10.&.3. szerint a NEMZETRÁGALMAZÁS vétségét követik el.
    S.J.
  9. gamma 2012. február 14., kedd 17:31
    @devecser 2012. február 14., kedd 14:30

    Pedig nagyon is idejön, mert, különös tekintettel az általa lejjebb írtra, hogy a "baloldali tüntetők nem gyujtogattak...." stb ... nos, az a fizikai atrocitás a békés aktushoz tartozik? (Többes számot kellett volna mellesleg használjak, mert más meghívott vendégeket is megtámadtak.) Nem inkább kommunista -liberális terroristához?
  10. devecser 2012. február 14., kedd 14:30
    kerecsen 2012. február 14., kedd 13:34
    "elfogta-e már a rendöség a Szentmihályi házaspárt bántalmazó európai viselkedésü, amúgy nagyon üldözött demokratákat?"

    Fogalmam sincs, de hogy jön ehhez ahhoz, amit leírtam? Kérlek, inkább arról írd le a véleményed.

    Tria 2012. február 14., kedd 13:53
    "Én nem értek egyet a szélsőséges megnyilvánulásokkal, viszont ez nem korlátozódik csak a jobb oldalra."

    Helyes. Máris vannak dolgok, amiben egyetértünk. De akkor mit szólsz a cikkben leírtakhoz, és még inkább a kommentekhez?

    "Ha a baloldal megy tüntetni az rendben van, ha a jobb az nem?"

    Hol írtam ilyet? De kérlek, idézz fel néhány esetet, amikor a baloldali sísapkások/maszkosok molotovkoktélt hajigáltak, úttorlaszokat emeltek, gyújtogattak, Tv székházat dúltak fel, kirakatokat törtek be és fosztottak ki. Ha csak 1 ilyen is van, az is mélységesen elítélendő.
    És azért voltak 2006-ban nem békés megmozdulások is.
  11. Tria 2012. február 14., kedd 13:53
    Devecser!
    Én nem értek egyet a szélsőséges megnyilvánulásokkal, viszont ez nem korlátozódik csak a jobb oldalra. Ha egy adott, tőled távol álló politikai nézeteket valló csoportba belenézel, akkor igencsak elítélő véleményed alakulhat ki. De amiről igazán szó van az a magyarságnak a pellengérre állítása, amihez a hazai baloldal lelkesen asszisztál. Ha a baloldal megy tüntetni az rendben van, ha a jobb az nem? Miket is hangoztattak 2006-ban a békés megmozduláson résztvevők megsérülése kapcsán?? Tetszettek volna otthon maradni! Kettős mérce......
  12. kerecsen 2012. február 14., kedd 13:34
    devecser 2012. február 14., kedd 11:43
    Egy kerdésem van : elfogta-e már a rendöség a Szentmihályi házaspárt bántalmazó európai viselkedésü, amúgy nagyon üldözött demokratákat?
  13. devecser 2012. február 14., kedd 11:43
    Szerinted tényleg csak az újságokban jelenik meg? És szerinted rendben van, ha a kormányt támogató főbb médiában ez megjelenik a Hír- és Echo Tv-től az MN-en és MH-n át a visszafogottnak tartott Gondoláig?
    Mindennek az eredménye szerinted ez nem megy át a köztudatba, közbeszédbe?
    Olvastad a Parlament külügyi bizottsága elnökhelyettesének nyilatkozatát? Vagy a "becsült napját" nem ünnepelték nyilvánosan, rendőri fedezettel? Mit csináltak az Új színháznál a szélsőjobbos "ellentüntetők"? Vagy ezek is csak az egy újságból való tájékozódás eredményei?
    A kommentek pedig - az adott médium "törzsközönségének" - véleményét valamelyest csak reprezentálják. Az is ha csak 1-2 szélsőséges jelenik meg köztük, az is, ha a többség az. Meg az is, ha a visszafogottabbak az előbbieket mentegetik.
  14. 78-as 2012. február 14., kedd 11:12
    Tria: Ott a pont!
  15. Tria 2012. február 14., kedd 11:05
    Én arra utaltam, hogy nem ÚJSÁGból és pláne nem egy féléből kellene senkinek se tájékozódni, ha véleményt mond valamiről. A kommentek pedig mindig csak az adott embert jellemeznek és nem egy egész társadalmat.Egész eu-ban vannak szélsőséges megnyílvánulások mindkét oldalon, mégse fogom ezek alapján azt mondani pl. a franciák romákhoz való hozzáállásuk és ugye az ominózus kiutasítási rendeletük alapján, hogy Franciaország rasszista, kirekesztő stb. Pedig inkább az, mint mondjuk Hazánk.Vagy vegyük pl a Merkelnek tetsző javaslatot, ahol a gyermekteleneknek plusz járulékot kéne fizetni.... És megint csak a kettős mércénél tartunk.
  16. devecser 2012. február 14., kedd 10:51
    @Tria
    "Nekem az az érzésem , hogy te (sem)olvasol olyant, amiről az imént véleményt mondasz."
    OK, tételezzük fel, hogy én is és ők is teljesen tájékozatlanok vagyunk. Most elolvastam ezt a cikket és az ehhez a cikkhez írt kommenteket. Szerinted milyen kép alakul ki? Visszafogott, mértéktartó, jól nevelt, konzervatív, vagy valami más?

    "te is azt állítod ezzel, hogy egy újságból tájékozódnak....." .
    Nem, nem gondolom. De bizonyára ezeket is olvassák. Most a polgáribbnak mondottakról beszélek csupán, a kuruc-ról, meg egyebekről nem, mert hogy abból milyen kép szűrődik le, azt nem minősíteném.
    Persze, ha Te is azt mondod, hogy inkább a NSZ, Népszbadság, stb alapján mondjanak véleményt.......
  17. Tria 2012. február 14., kedd 09:45
    @Devecser
    Nekem az az érzésem , hogy te (sem)olvasol olyant, amiről az imént véleményt mondasz. Valamint te is azt állítod ezzel, hogy egy újságból tájékozódnak.....
  18. 78-as 2012. február 14., kedd 09:42
    Igen, Kertész Imre és a többi hasonszőrű (a másik Kertész, Schiff András, Cohn-Bendit, stb.) is mindig a Magyar Nemzetet meg a hasonló stílusú lapokat emlegetik, nem a magyarokat úgy általában. Bizonyára.
  19. devecser 2012. február 14., kedd 08:56
    Bizonyára olvassák a Magyar Nemzetet meg a hasonló stílusú lapokat, és ezért alakul ki bennük az a vélemény, amit hangoztatnak.
  20. Hungary_en 2012. február 14., kedd 08:47
    Vajon miért lehetetlen az interneten aláírásokkal pert indítani a kertész nevű két jogi személy ellen? Csak azért mert nem volt rá precedens? Néhány millió per csak meghatná őket.Talán azért nem, mert a patkány meg a moslékzabáló nem jogi személy?
    Milyen jó, hogy mi jogi személyek vagyunk. Hát éljünk vele.
  21. 78-as 2012. február 14., kedd 08:40
    wiseman: Figyi, ha ilyeneket írkálsz, hogy a zsidók "betegek, degeneráltak", meg "A magyar kultura nélkül a zsidók analfabéták lennének", akkor egy fikarcnyival sem vagy jobb, mint Kertész. Vágod?
  22. wiseman 2012. február 14., kedd 06:58
    hochsteer: Gaudinak úgy kellett volna Marietta de Pourbaix-Lundint visszakézből pofán vágnia, hogy az felrepedt szájjal repüljön az elvtársai ölébe. Senki nem tilthatja meg, hogy egy képviselő a saját hazáját képviselje az EU-ban, hiszen ezért küldtük oda.
    A magyar zászló ledöntése több mint szimbólum. Igy akar eljárni az EU az egész magyarsággal is. Készüljünk a harcra, mert hamarosan nem csak szócsaták lesznek a nemzetközi liberális maffiával.
  23. hochsteehr 2012. február 14., kedd 04:40
    Szuper cikk az EU-Magyar csetepatéról:

    http://www.paprikapolitik.com/2012/02/in-search-of-central-europe/
  24. hochsteehr 2012. február 14., kedd 04:19
    Újabb EU szemtelenség:

    Marietta de Pourbaix-Lundin svéd néppárti alelnök egy vitát megszakítva felszólította Gaudi-Nagy Tamás jobbikos képviselőt az ülésteremben padjára kitett magyar zászló azonnali eltávolítására. Videón lehet látni az egészet:

    http://mandiner.hu/cikk/20120213_et_levetettek_gaudi_nagy_zaszlojat

    Most mar csak EU zászlóval masírozhatunk ?
  25. Kanyamadar 2012. február 14., kedd 02:12
    Szegény patkányok...
    http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1zias%C3%ADtott_patk%C3%A1ny
  26. wiseman 2012. február 14., kedd 01:18
    Most olvastam az eredeti Le monde cikket. Nem jutok levegőhöz. Kertész Imre a legaljasabb féreg akiről eddig hallottam. Minden egyes szava hazugság, és minden gondolatát az aljasság és bosszúvágy hatja át. Nagyon szomorú hogy ilyen emberek megélhetik a nyolcvan éves kort. Ki kell mondjam, de jobban járt volna az egész emberiség ha ez a patkány nem jön vissza auswitz-ból...
  27. hochsteehr 2012. február 14., kedd 00:50
    Több a Le Mond cikkiből.
    http://mandiner.hu/cikk/20120210_kertesz_imre_a_magyarok_vegul_mindig_elbuknak

    Íme nobel díjas kertész imre:

    "Kérdésre elmondta, hogy párhuzamot lehet vonni az 1930-as évek és a mai Magyarország között, hiszen a budapesti metróban olyan szélsőjobboldali plakátok olvashatók, hogy „Sem jobboldali, sem baloldali, hanem keresztény és magyar” – ezek zöld színe pedig pont olyan, mint amit a nyilaskeresztesek használtak egykoron. Kertész Imrét zavarja ez a hangulat, hiszen jobboldali magyar barátai csak titokban tartják vele a kapcsolatot, mert kockázatot jelent számukra."

    Jo, ha az a keresztény és magyar ember aki a plakátot kiakasztotta jelentkezik, én elárulom ki az a jobboldali barát aki titokban tartja vele a kapcsolatot. Azt is hallottam, hogy egyetlen jobboldali barátját közben elvesztette...
  28. wiseman 2012. február 14., kedd 00:49
    Franco11. Nagyon találó idézet. Teljesen igaz. A bosszúvágyon és a mindent átható primitív gyűlöleten kívül semmilyen más érzés nincs bennük. Rajtunk, és a gyerekeinken akarják megbosszulni azt, hogy a háborúban emberek haltak meg. Mindegyik oldalon. Ezt ők nem tudják elfogadni, mert betegek, degeneráltak. Azt sem tudják elfogadni, hogy a folyamatokat ők maguk irányították így. Azt sem, hogy Hitlert zsidók pénzelték. Azt sem, hogy nekünk, Magyaroknak, 2012-ben semmi közünk az ő hetven évvel ezelőtti ügyeikhez. Túl jó dolguk van nálunk, és mint a neveletlen gyerek, aki a szüleit becsmérli, minket akarnak tönkretenni, akik iskolát, kórházat, gyest, gyedet, és kulturát adtunk nekik. A magyar kultura nélkül a zsidók analfabéták lennének. Véget kell vetni ennek az eszetlen paranoiának. Vagy viselkedjenek tisztességesen, vagy takarodjanak máshova, hátha ott jobban elviselik ezt a gátlástalan viselkedést...
  29. wiseman 2012. február 14., kedd 00:32
    Oncognito, te egy ostoba féreg vagy. Takarodj a tieid közé...
  30. wiseman 2012. február 14., kedd 00:30
    Oncognito: Valóban lehet bárkit szidni. De a magyarságot szidni magyar állampolgárként hazaárulás. Azon kívül nem a magyarok rohasztját Izraelt belülről, hanem épp forditva. Kinek is van igaza tehát? Tudom, a magad fajtáknak ez lényegtelen, hiszen az egész "kulturátok" hazugságon alapul. A világnak kezd elege lenni a parazitákból. Tudod, hogy háború esetén mi a hivatalos szankció hazaárulókkal szemben? Úgy tűnik a nemzetközi-liberális horda háborút indított ellenünk. Lehet, hogy le kellene vonni a következtetéseket...

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2012
05
25
Megye
Város
Mozi
KERESÉS

Fülbevaló