Torkos Matild

Repkednek a milliárdok

MNO
Magyar Nemzet
2012. február 09., csütörtök 00:01
Ezermilliárd forint. Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerint egy 2007-ben a Kincstári Vagyoni Igazgatóság és a Budapest Airport Zrt. között létrejött szerződés titkos záradéka alapján ekkora összeg terhelheti a magyar államot amiatt, hogy felszámolják a Malévot.
Hirdetés

Az ügylet a ferihegyi repülőtér üzemeltetésére köttetett. A magyar légitársaságnak csupán annyi köze van hozzá, hogy ebben a kontraktusban rögzítették azt, hogy a Malév csődje esetén az állam kártalanítja a Budapest Airport tulajdonosát, mivel cége bevételeinek negyven százalékát a Malév biztosította.

Nem csoda, hogy Gyurcsány Ferenc nem nagyon akart emlékezni erre a titkos záradékra, hiszen kormányának elég különös üzletet sikerült nyélbe ütnie. Ha figyelembe vesszük, hogy 464 milliárdos privatizációs bevételért – a Malév csődje esetére – bevállaltak 464 milliárdot úgynevezett senior adósság címén, ezenfelül 60 milliárdot a részvények ellenértékeként, sőt még 390 milliárdot a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért és még 15 milliárdot az ingóságokért, tényleg nem mennénk ki Gyurcsányék helyett a napra.

A szerződés alapján, ha a Budapest Airport tulajdonosa úgy dönt, hogy a Malév csődje miatt már nem annyira jó buli a repülőtér működtetése, a vételáron felül csinos, több mint 500 milliárdos stafírunggal vonulhat ki a ferihegyi üzletből. Kikényszerítheti, hogy csaknem 1000 milliárd forint megfizetése után a magyar állam legyen ismét az üzemeltető cég tulajdonosa. Ha van kedve hozzá, ha nincs.

A Budapest Airport 2005-ös privatizációja előtt tanácsadóként közreműködött a Wallis Zrt. is, sőt, maga Bajnai Gordon, a cég volt vezérigazgatója pár hónapra beült a Budapest Airport igazgatóságának elnöki székébe is, még mielőtt cimborája, Gyurcsány miniszteri poszttal megkínálta volna. Az ominózus 2007-es szerződést az a Zelles Sándor írta alá a magyar állam nevében, akit korábban ugyancsak a Wallis menedzsmentjéből ismertünk meg.
Vegyük figyelembe azt is, hogy Gyurcsány Ferenc kormánya 2006-ban, miután megnyerte a választást, ismét elővette a Malév privatizációjának ügyét, és átjátszotta a magyar légitársaságot annak a kétes hírű orosz vevő által gründolt hazai strómancégnek, amelynek már 2005-ben szerette volna eladni, ám a tranzakció hírére kirobbant botrány miatt akkor meghátráltak. Vagyis amikor Gyurcsányék megkötötték a Malévra a minden szempontból kockázatos szerződést az orosz üzletemberrel, pontosan tudták, miféle kötelezettségének kell eleget tennie a privatizált magyar légitársaságnak, ha nem akarják, hogy a Budapest Airport tulajdonosa lehívja a titkos záradékba foglalt busás garanciát. Csak a drámai hatás kedvéért jegyezzük meg, hogy a Malév visszaállamosítását már Bajnai intézte. Így legalább nem egy tisztán orosz tulajdonban lévő cég csődje miatt kell tejelnie a magyar államnak, ha érvényesíteni akarják a záradékban foglaltakat.

Budai Gyula már tavaly ősszel feljelentést tett a Budapest Airport privatizációja ügyében. A nyomozás jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanúja miatt folyik, mint ahogy a Malév privatizációját is vizsgálják a bűnüldöző hatóságok.

A Liszt Ferenc repülőtéren ma egyetlen repülőgép sincs, amely a nemzeti légitársaságunk felségjele alatt felszállhatna, miközben ketyeg a bomba a titkos záradékban foglalt ezermilliárdos állami kötelezettségvállalás alatt.

Lassan két éve folyik a vizsgálódás, az elszámoltatás, de a fő bűnösök ma is zavartalanul élik világukat. Sőt, ma már olyan bátrak, hogy ők kérik Orbán Viktor kormányán számon, hogy miért nem mentette meg a Malévot a csődtől. Ha a Budapest Airport részéről is benyújtják a számlát, még nagyobb lesz az egymásra mutogatás.

Hozzászólások

  1. Rasdi2 2012. február 12., 18:04
    @KopaszCenzor2012. február 11., szombat 22:07

    A számok szép dolgok, de igaz rájuk, amit Churchil a statisztikáról mondott. Azon kívül nagyon benne kell lenni egy iparágban, hogy azok a számok valóban beszédesek legyenek. Ráadásul a gazdasági folyamatokat meglehetős késéssel követik, és számos vonzatra nem is utalnak.(Teszem azt a "titkos" melléklet szerinti kötelezettség akkor jelenik meg, amikor érvényesíteni akarják az abban foglalt igényt.)
  2. Rasdi2 2012. február 12., 17:58
    @KopaszCenzor2012. február 11., szombat 19:58

    Egy új légitársaság alapítása nem 20 fillér (ha még emlékszel a fillérre). A "nemzeti státusz" nem lehet név kérdése. Ahhoz feltételeket is kell teljesíteni.

    A "profiltisztítás" általában nagyon szép jelző, ami mögé el lehet rejteni különböző szándékokat. A "profiltisztítás" mögé lehet tenni a szabadulást olyan szerződéstől, aminek során átvertek egy ügyfelet, és a "behajtást" másnak adják. Ez csak egy lehetséges valami.

    "A kormánynak kellett volna egyeztetnie", egy olyan kérdésről, amelyről a "titkossága" miatt a kormány egyik illetékese még nem tudhatott, mivel arra más volt illetékes, akit a kormányváltás soráni elődje nem tájékoztatott (mert ő is tagadja, hogy tudott volna róla - ergo az előző rosszul működött, mert végső soron ő a hibás, hogy az alatta működtetett rendszer egy ilyen információt nem juttatott el hozzá.)

    Egyébként arra nincs időm (meg lehetőségem se), hogy közvetlenebb információt szerezzek.
  3. 2012. február 12., 12:15
    Kopasz Cenzor!
    Azt mégcsak értem,hogy mitől vagy kopasz./ okos haj elhagyja a hülye fejet!/
    De,hogy mitől vagy cenzor?Csaktán nem lendvarjú tetszik lenni parókában?
  4. KopaszCenzor 2012. február 12., 11:07
    @gamma, ha veszed az adást, akkor ugyanezt írtam, senki nem fog perkálni semmit...

    "Hát ezek iszonyú nagy marhaságok" - teljesen egyetértünk.

    Ugyan kicsit elmerültünk Demeter mantra János nagyapjának nagynénjénél kezdődő légügyi és számtani szakértelmébem, de hát az ilyen Hingyi családhoz hasonló remek történetek mindig elszórakoztatnak.
  5. gamma 2012. február 12., 09:44
    @KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 22:07

    Hát ezek iszonyú nagy marhaságok. Arról már nem is beszélve, hogy miért is kellene akkor egy ezer-milliárdos összeget leperkálni, a vétlen, semmiről sem tehető adófizetők pénzéből?
  6. 2012. február 11., szombat 22:40
    kOPASZ cENZOR!
    tE,mit nevezel értelmes kérdésnek,mert amit kérdeztél az baromság.Na én is kérdezek.Hány éves volt a nagyanyám amikor megszületett?Hogy hivták a nagyapám nagynénjét 1926-ban?Freudra pedig te ne hivatkozzál.Szegény Freud.
  7. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 22:32
    @János Demeter:
    "Hülyeségeket én is tudok kérdezni." - ezt már bebizonyítottad, de esetleg megpróbálkozhatnál vmi értelmessel is: például kérdésék, állítások, számok értelmezésével, s utána megválaszolásukkal.

    Netalán tényleg megpróbálhatnád megcáfolni azt amit leírtam, ahelyett, hogy kényszeresen az előző kormánytagok neveit sorolod - bár Freud óta tudjuk, hogy ez mit jelent...
  8. 2012. február 11., szombat 22:20
    Kopasz Cenzor!
    Ha ennyire felkészült vagy,miért nem te voltál az elmult 20.évben a Malév vezérigazgatója?Hülyeségeket én is tudok kérdezni.Hol végeztél,milyen szakon,északon?Milyen posztkádári allürökről beszélsz te?Te milyen ellenérveket tudsz mondani?Uj nemzeti társaságot pedig ez a kormány fog létrehozni,ha tetszik,ha nem a posztkomcsiknak.
  9. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 22:07
    @János Demeter:

    Engem nem érdekel, hogy kényszeresen ellenpontként akarsz tálalni vmit, amiből éppen a lényeget és az érveket kihagyod. Újfent semmi használható tény... elképesztőek ezek a posztkádári allűrök.
    Válaszold már meg a következő kérdéseket:

    - Hol van az a reorganizációs terv, amellyel el lehetett volna kerülni az állami támogatások brüsszeli visszafizetésének kikényszerítését? Ha az előző kormány elmulasztotta, a mostani milyen lépéseket tett?

    - Mennyi volt az üzemi eredmény a MALÉV-nál az I. Orbán kormány alatt, illetve a legutolsó visszaállamosítás utáni két üzleti évben? Az elmúlt 22 évben mikor volt a legnagyobb a potenciál a megmentésére?

    - Milyen intézkedések történt a bedőlés biztos tudatában, hogy egy új nemzeti légitársaságot hozzanak létre?

    - "A kettő,hidd el nem ugyanaz." - Mit higyek el? A számoknak hiszek, nem hovatartozási kényszereknek...
  10. 2012. február 11., szombat 21:22
    Kopasz Cenzor!
    Engem végképp ne nevezz komcsinak.Amit leírtál abban annyi az igaz,hogy2001-ben a Fidesz is visszaállamositotta a Malévet,de az is igaz,hogy nem voltak ugynevezett orosz befektetők,meg veresjanik,meg Vizz Airos Oszkók.A kettő,hidd el nem ugyanaz.
  11. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 20:27
    @János Demeter:

    Nem állítottam, hogy tettek volna bármit is. Ferit barátomnak pedig végképp' ne nevezd! - unom már a komcsik buta arroganciáját, hogy ellenkező vélemény esetén megpróbálnak besorolni vmelyik oldalra.

    Cáfold meg azt amit leírtam, de a fröcsögésed újabb iterációjától megkímélhetnél!
  12. 2012. február 11., szombat 20:17
    Kopasz cenzor!
    Feri barátod,meg rezesveresjani mit tett a Malévért? Tudod te azt nagyon jól,csak hülyének tetteted magad.Nem nehéz.Nem elmultnyolcévezek,de nem tudod ki jelentette fel a Malévet az EU-nál,és most ki a Vizz Air ig.tagja?Ne mondd,hogy Járai.Ugyhogy okosabb maradtál volna,ha hallgattál volna,de ezt neked hiába magyarázom.
  13. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 19:58
    @Rasdi:

    - Elnézést, de azt hittem, ennél értelmesebben vitatkozunk, olvasd el amit írtam, ha már nem veszed a fáradságot, hogy utánanézel: ezt tették az olaszok és a belgák is. Tehet működik, csak elaludták, s most gőzerővel bűnbakot keresnek... mutass már rá, hogy milyen eu-s jogszabály tiltja, hogy vki új légitársaságot alapítson? Arról, pedig, hogy melyik kap "nemzeti" státuszt, a kormány dönt.

    - Kiforgatod a szavaimat, csak azt állítottam, hogy a Hochtief-hez kerülés nem nyereség-realizáció volt, "feltélezéseddel" ellentétben, hanem egy felvásárlás utáni profiltisztítás.

    - "Az esetleges továbbértékesítéssel kapcsolatban pont az eladónak kellett volna a szerződésbe bizonyos dolgokat befoglalni." - kivéve, ha cég marad, a tulajdonosi szerkezet változik - ebben az esetben ugyan is a szerződő fél nem változik, mint ahogyan itt is ez történt.

    - "Miért nem kezdtek egyeztetni a BA-val? Mert az egy olyan vállalkozás, amelyiknek a kapcsolata ugyanaz a MALÉV-vel, mint bármelyik másik repülőtéré, ahol MALÉV gépek szálltak le. "
    Egyrészt nem igaz, ugyanis a nemzeti légitársaság státusz privilégiumokat biztosít, másrészt ha visszaolvasol, akkor nem a MALÉV-nak, hanem a kormánynak kellett volna egyeztetnie...
  14. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 19:56
    @János Demeter:

    1. Már miért lenne irreleváns: szakmailag teljesen alkalmatlan embert ültettek oda az első Orbán kormány alatt - azért ki vállalja a felelőséget?

    2. Elképesztő veszteséget termelt akkor is a MALÉV, ugyanúgy az adófizetők pénzére ment a játék... 2000-ben például 10 mrd Ft-t. Mutass már rá, hogy mikor és hogyan próbált meg bármilyen reorganizációs tervet letenni az asztalra az előző és mostani Orbán-kormány, amely túlélési perspektívát nyitott volna a nemzeti légitársaságunknak?

    3. Igazából lényegtelen, hogy képes vagy-e agylag felfogni, hogy a MALÉV a rendszerváltás óta haldoklik, s menthetetlen, kormányoktól függetlenül, ha csak vkinek ismét egy jó ürügy, hogy fröcsöghessen - az, hogy mikor, milyen pénzek mozogtak, neked nem is lényeges. (Megjegyzem, hogy anno Járai is visszaállamosította a MALÉV-ot, s 2001-ben pedig 20 mrd forintos hitelt kapott állami garanciával)

    4. Az viszont már igencsak érdekes, hogy más országok, akik az elmúlt tíz évben hasonló cipőben jártak, képesek voltak a bedőlés előtt már előkészíteni egy új nemzeti légitársaságot - nálunk ezt elfelejtették melldöngetőink. Ez csak azzal jár, hogy a külföldi légitársaságok kimazsolázzák a legjobb pilótákat és a személyzet "elit" részét, a többiek pedig mehetnek munkanélkülinek.
    Ebben az országban még mindig fontosabb elmúlt nyolcévezni, mint cselekedni és veszteséget minimalizálni...
  15. Rasdi2 2012. február 11., szombat 17:37
    @KopaszCenzor2012. február 11., szombat 08:48

    Az "elemzői és kincstári várakozások" még manipulatívabbak. Kellően alulértékelve biztos a prémium a vételi ár "túlteljesítésért". Mivel CH nem EU-tag, a "modell" nem valószínű, hogy alkalmazható volna.

    Az, hogy így került a Hochtief-hez még nem igazolja az "értéken felüli" értékesítést. Viszont magának ennek a lehetősége is rávilágít a szerződéskötés felelőtlenségére. Az esetleges továbbértékesítéssel kapcsoaltban pont az eladónak kellett volna a szerződésbe bizonyos dolgokat befoglalni.
    avval pedig, hogy a MALÉV körüli dolgoknál a kormány vagy a MALÉV vezetése nem vette figyelembe a másik, független privatizációs szerződéssel érintett céget, az szerintem természetes. Hisz teljesen független másik cégről van szó, olyan melléklettel, ami csak a másik cég privatizációs szerződésének ettől független felülvizsgálata során derült ki. A BA és a MALÉV üzleti kapcsolata nem indokolta ezt a mellékletet.

    Miért nem kezdtek egyeztetni a BA-val? Mert az egy olyan vállalkozás, amelyiknek a kapcsolata ugyanaz a MALÉV-vel, mint bármelyik másik repülőtéré, ahol MALÉV gépek szálltak le.
  16. 2012. február 11., szombat 14:55
    Kopasz Cenzor!
    Az,hogy aTorgyán menyének milyen végzettsége van az most irreleváns.Hogy akkor,ezelőtt 12 évvel mennyi volt az annyi,tozse.Akkor nem adták vették a Malévet mint a szocik idején,és az a qurvára furcsa,hogy ezt azóta mindig az adófizetők kontójára tették.Oszkó jókor volt,jó helyen?Na ne má.Nemcsak a lóláb,hanem az egész ló kilóg.Csakhát ezt a balfácánok próbálják magyarázni már akinek lehet.
  17. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 14:31
    @János Demeter:

    Jaj, de rövid az elvtársak memóriája: Hingyi Beatrix, Torgyán menye egy sima érettségivel került a Malév igazgatótanácsába...

    S ha már az első Orbán kormánynál járunk, akkor ugyan miért nincs benne a cikkben, hogy ebben az időszakban mennyi volt a MALÉV vesztesége?
  18. 2012. február 11., szombat 14:19
    Re Basatu!
    Megint mantrázod a hülyeségeidet! Hogy jön már ide Torgyán?Veres,Gyurcsány,Bajnai,Oszkó kinek a rokona,talán a tied?Nagy nimand vagy te Re Basatu.Azt hittem értelmesebb vagy,de ugy látom tévedtem.A nokiásdobozos BKV-sem az Orbán rokon tette tönkre,nem is volt rá ideje.
    Basatu Basatu,te nagyon hülye vagy!Állóhelyből birkább vagy,mint én nekifutásból,igaz én futni sem szeretek.
  19. Cirbolya 2012. február 11., szombat 10:03
    A MALÉV-ügy is egy tipikus MSZP-s rablás volt. Sok-sok ezer milliárdot loptak el a MALÉV-on meg a Budapest Airport-on keresztül. És megint gyurcsány, megint bajnai, megint veresjános, megint oszkópéter és a siserehad. A Célpont tegnapi adását kötelezően megnézetném mindenkivel, aki nem érti (vagy nem akarja érteni), hogyan is lopták és verték szét a nemzeti légitársaságot.
  20. KopaszCenzor 2012. február 11., szombat 08:48
    @Rasdi2:

    - "piaci ár": igazad van, pongyolán fogalmaztam, helyettesítsük "elemzői és kincstári várakozásokkal" - ettől függetlenül a mondat értelme nem változik

    - Swiss-Swissair: a példa nagyon is jó, az EU-n belül szinte ez az egyetlen alkalmazható modell (függetlenül attól, hogy CH nem tag) - hozhattam volna olasz vagy belga példát, de a svájciak oldották meg legszebben - mi még ahhoz hülyék vagyunk, hogy mások kárán tanuljunk.

    - Írod: "Ez különben látható azon is, hogy - tudtom szerint - a privatizáció első vásárlója után a vevője is továbbadta, nyilvánvalóan nem veszítve az üzleten. ha az utolsó ár a "piaci érték", az értékesítés az alatt történt"
    Feltélezések helyett nem árt tájékozódni. A privatiáló céget felvásárolták, az új tulajdonos pedig szabadulni akart a reptéri üzemeltetéstől, ezért csomagban eladta a Hochtiefnek...

    - Szerződés - támadhatóság: ez egy katyvasz, ráadásul, ha nem lenne támadható (ahogyan feltételezed) - akkor a mostani kormány biztos, hogy hűtlenül kezelte a vagyont... De ez a szerződés story, úgy, ahogyan van, bugyuta gyuszika harca a szövegértelmezéssel.
  21. basatu 2012. február 11., szombat 08:16
    Re Demeter Az első orbánb kormány idelyén a Torgyán rokont ültették a Malév igazgató tanácsába,nem jött be,a Malév lezuhant! A BKV is zuhanásba van,mert ott van az orbán rokon vitéz gyerek! Tehát nyilván való csak azt kell figyelni hogy az orbán,fidesz rokonok hol vannak, ott biztosan számíthatunk valami szaftos disznóságra,csődre ,lopásra,kitakarásra,hír hamisításra,hazugságra,zsarolásra,megfélemlítésre,kirúgásra,hamis vádaskodásra,CNN puccsistákra!
  22. 2012. február 10., péntek 17:16
    Beszélhetünk itt összevissza,ki volt ez az egész találva.És ezért is Orbán a hibás.Nem Gyurcsány,nem Bajnai,nem Veres,nem Oszkó.Szomorú.
  23. 2012. február 10., péntek 16:59
    nana
  24. Rasdi2 2012. február 10., péntek 15:28
    @magyari2012. február 10., péntek 12:59

    Hát azért az a "befektetői bizalom" ennél egy kicsit több. Az egy szubjektív vélemény, hogy várhatóan mennyit lehet kipréselni. A lényeg, bár ez magában a "bizalom" szóban is benne van, hogy egy teljesen szubjektív valami, és mint ilyen nagyon jól irányítható. Nem "kampánnyal" mint a választói viselkedés, hanem "szakértői véleményekkel", és ezek közül kiemelten a "hitelminősítésekkel". Egyébként egyetértek.
  25. Rasdi2 2012. február 10., péntek 15:20
    @gamma2012. február 10., péntek 13:17

    ami azt illeti, a privatizációt intéző szervezet vezetésénél elvileg valóban leállhat a szerződés (és melléklete) tartalmának ismerete. Csak valószerűtlen. Minden valószínűség szerint csak verbális tájékoztatás lehetett. Akkor pedig majd a kihallgatás során két állítás lesz egymással szemben. az egyik, hogy történt verbális tájékoztatás, a másik pedig ennek tagadása. Verba volant scripta manent, az érintettek majd a saját bőrükön érzik, hogy "milyen jó volt lojálisnak lenni, és nem leírni".))))
  26. gamma 2012. február 10., péntek 13:17
    @Rasdi2 2012. február 10., péntek 12:39

    Annyi azért van, hogy egy vasat sem ad abból sokszáz milliárdból. Ha a feneküket a földhöz verik, akkor sem. Egyébként is, az "illetékesek" akik tagadnak azt állítják, hogy fogalmuk nincs a záradékról.ők ilyenről nem tudnak. Nos, akkor maga a szerződés is egy érvénytelen papírköteg, sőt, hamisítvány, mert utólag csempészték be.
  27. magyari 2012. február 10., péntek 12:59
    Szeretném, ha valaki megmagyarázná, mit jelent az a szó,hogy befektetői bizalom. Nekem van egy elgondolásom: a környéken értsd alatta: Kelet-Európa- minél nagyobb állami támogatás. Ne mondja senki, hogy az ország gazdasági teljesítménye bő 1 hónap alatt 30 %-ot javult volna. (A Ft 324-ről 295-re ment le.) Ennek semmi köze nincs a teljesítményhez és Orbán Viktorhoz sem. Pusztán a tőke spekulációja van az egész mögött. Aki ebben kételkedik, mutassa meg, hogy melyik ágazat növekedett így meg 1 hónap alatt.
    2. Én messzemenőkig ellene vagyok a multiknak. Az, hogy korábban idjöttek csak a kedvezmények és támogatások miatt volt. Ha minden egyes munkahelyhez az állam 1 millió dollárt adna (hogy elnyerjék akkor a befektetők bizalmát !) akkor minden autógyár idejönne, még a Toyota is, nem beszélve a kínai autógyárakról.
    Azt sem értem, hogy az IBM milyen technológiát hozott ide, akkor kelet-európai szilícium völgyként emlegetett Székesfehérvárra. A lényeg: mára se híre, se hava az IBM-nek, (tovább állt, mert a kedvezmény lejárt) és a technológia pedig a következő volt: vidéki parasztasszonyok fehér fityulában steril körülmények között jobb kézzel becsavartak egy kis bizgentyűt. Ez az a technológia, amelytől amerika az ami és Japán az, ami. (A mellete lévő Stollwerknek se híre se hamva mára.) Ezt a támogatást a magyar kkv-nak kellett volna odaadni. Szóval: aki külföldi céget ilyen módon támogat, az ellene a magyar társadalomnak - mert adózott forrást von el - még akkor is, ha Orbán Viktornak hívják az illetőt.
  28. Rasdi2 2012. február 10., péntek 12:41
    @KopaszCenzor2012. február 10., péntek 10:12

    Svájc nem tagja az EU-nak, ezért olyan állami támogatást a Swissairnek, még ha esetleg magántársaság is (nem tudom), amennyit akar.
  29. Rasdi2 2012. február 10., péntek 12:39
    @KopaszCenzor2012. február 10., péntek 10:12

    Miután az állami támogatás kizárt (egy ilyet már visszafizettetett az EU), és az 5 %-os magántulajdonos rendelkezett minden "többségi joggal", nem sok mozgási tere volt az államnak. Egy új állami légitársaság alapítása (nem tudom hány száz milliárd Ft) a MALÉV problémáin semmit nem oldott volna meg.
  30. Rasdi2 2012. február 10., péntek 12:35
    @KopaszCenzor2012. február 10., péntek 10:12

    A szerződés támadhatósága már csak azért is kétséges, mert nem tudjuk, milyen jog hatálya alatt és milyen bíróság illetékessége mellett kötötték. Abban biztos vagyok, hogy nem a Fővárosi Bíróság az illetékes, és azt is valószínűsítem, hogy nem a magyar jog vonatkozik rá.

Új hozzászólás írása

Hozzászólás elküldéséhez előbb be kell jelentkeznie!

Hirdetés
Hirdetés
Időpont
2012
05
25
Megye
Város
Mozi
KERESÉS

Fülbevaló