Rövidesen debütál az Audi új szuperdízele

Vajda János

2014. június 21., szombat 13:55

Az Audi már jó ideje kísérletezget az elektromos rásegítésű feltöltéssel a dízelmotoroknál, közel két éve már mi is beszámoltunk az új fejlesztésről. Időközben bemutatkozott az Audi RS5 TDI koncepció is, amiben már a friss technológia szuperál.

Ulrich Weiss, az Audi dízelmotorok fejlesztési igazgatója nemrégiben nyilatkozott a technológiával kapcsolatban, és elmondta, hogy az elektromos rásegítésű turbódízel motorokat teljesen komolyan gondolják, és hamarabb köszönthetjük az újdonságot szériában, mint gondolnánk. Elképzelhető, hogy a Q7 terepjáró következő generációjában fog debütálni a márka büszkesége, de az sincs kizárva, hogy a már említett RS5 TDI koncepció szériagyártásba kerül valamilyen formában, hiszen nagy népszerűségnek örvendett az autó.

Az új fejlesztés alapelve gyakorlatilag nem is olyan bonyolult: a bázist az Audi jól bevált 3-literes V6-os, kétturbós erőforrása biztosítja, amely szériában 313 lóerőt és 650 Nm-t tud, ám annak érdekében, hogy nagyobb teljesítményt lehessen elérni, a méretesebb turbófeltöltő nagyobb nyomással dolgozik, s ha nem állna rendelkezésre elegendő kipufogógáz, egy elektromos kompresszor segítene a nyomás felépítésében, ami javítaná a gázreakciót és a turbólyukat is csökkentené.

Íme, az Audi új csodamotorja
Íme, az Audi új csodamotorja
Fotó: Autó Pult

A motor az RS5 TDI koncepcióban 385 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot képes leadni (ez a jelenlegi 4.2 V8 TDI szintjének felel meg), és vélhetően a szériagyártásban is nagyjából hasonló produktumra számíthatunk, ami azt jelentené, hogy sorozatgyártásban a világ legnagyobb literteljesítményű dízelmotorjára számíthatunk, amely felülkerekedik majd a BMW ugyanekkora, ám sorhatos és 3 turbóval dolgozó 50d egységén (381 lóerő, 740 Nm), igaz, a bajorok már jó ideje kínálják portékájukat.

Az elektromos rásegítésű feltöltéssel dolgozó V6 TDI találgatásaink szerint a jövő évben fog piacra kerülni, és számos Audi modellben üti majd fel a fejét. A hajtáslánchoz minden bizonnyal egy nyolcsebességes Tiptronic automataváltó és Quattro összkerékhajtás tartozik, minden érintett típus esetében.

Forrás: Autó Pult

A szerkesztő ajánlja

B. Molnár László

Egyre csak ömlik az állami támogatás a fociba

A taorendszer megjelenése óta csak a színvonal nem lett jobb. Kirívóan sok jut Felcsútnak.

Pintér Bence

Magyar Nemzet Szalon: Ennek a nemzetnek a lelkében valami megtört

A kivándorlás a transznacionalizmus erősödését és a távozó fiatalok nemzeti identitásának teljes felszámolását okozhatja.

Földi Bence

Kölcsönzött szlogenekkel, program nélkül a Fidesz

A kormánypárt szinte az összes üzenetét máshonnan vette, például Donald Trumptól vagy a toryktól.

Ficsor Benedek

A magyar olajmezőkből nem lesz pénz a hatalmas múzeumokra

Mélyi József művészettörténész a Liget-projektről, a stadionokat benövő gazról és a megfordított folyókról.