Rövidesen debütál az Audi új szuperdízele - Magyar Nemzet

Rövidesen debütál az Audi új szuperdízele

2014. június 21., szombat 13:55

Az Audi már jó ideje kísérletezget az elektromos rásegítésű feltöltéssel a dízelmotoroknál, közel két éve már mi is beszámoltunk az új fejlesztésről. Időközben bemutatkozott az Audi RS5 TDI koncepció is, amiben már a friss technológia szuperál.

Ulrich Weiss, az Audi dízelmotorok fejlesztési igazgatója nemrégiben nyilatkozott a technológiával kapcsolatban, és elmondta, hogy az elektromos rásegítésű turbódízel motorokat teljesen komolyan gondolják, és hamarabb köszönthetjük az újdonságot szériában, mint gondolnánk. Elképzelhető, hogy a Q7 terepjáró következő generációjában fog debütálni a márka büszkesége, de az sincs kizárva, hogy a már említett RS5 TDI koncepció szériagyártásba kerül valamilyen formában, hiszen nagy népszerűségnek örvendett az autó.

Az új fejlesztés alapelve gyakorlatilag nem is olyan bonyolult: a bázist az Audi jól bevált 3-literes V6-os, kétturbós erőforrása biztosítja, amely szériában 313 lóerőt és 650 Nm-t tud, ám annak érdekében, hogy nagyobb teljesítményt lehessen elérni, a méretesebb turbófeltöltő nagyobb nyomással dolgozik, s ha nem állna rendelkezésre elegendő kipufogógáz, egy elektromos kompresszor segítene a nyomás felépítésében, ami javítaná a gázreakciót és a turbólyukat is csökkentené.

Íme, az Audi új csodamotorja
Íme, az Audi új csodamotorja
Fotó: Autó Pult

A motor az RS5 TDI koncepcióban 385 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot képes leadni (ez a jelenlegi 4.2 V8 TDI szintjének felel meg), és vélhetően a szériagyártásban is nagyjából hasonló produktumra számíthatunk, ami azt jelentené, hogy sorozatgyártásban a világ legnagyobb literteljesítményű dízelmotorjára számíthatunk, amely felülkerekedik majd a BMW ugyanekkora, ám sorhatos és 3 turbóval dolgozó 50d egységén (381 lóerő, 740 Nm), igaz, a bajorok már jó ideje kínálják portékájukat.

Az elektromos rásegítésű feltöltéssel dolgozó V6 TDI találgatásaink szerint a jövő évben fog piacra kerülni, és számos Audi modellben üti majd fel a fejét. A hajtáslánchoz minden bizonnyal egy nyolcsebességes Tiptronic automataváltó és Quattro összkerékhajtás tartozik, minden érintett típus esetében.

Forrás: Autó Pult

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.