Újabb ügyben vallott kudarcot Karácsony Gergely

A főváros egyik legforgalmasabb csomópontja kifogott a baloldali városvezetésen.

Forrás: Mandiner2024. 05. 08. 7:25
null
Budapest, 2023. március 4. Forgalomelterelés sávelhúzással a népligeti felüljárón 2023. március 4-én. A híd forgalmát az állapotfelméréséhez kapcsolódó munkák miatt korlátozzák. A felmérésre azért van szükség, hogy a szakemberek pontosabb képet kapjanak az 1970-es évek végén épült felüljáró állapotáról. A több hónapon át tartó felmérés ideje alatt két gerendát kibontanak az építmény szerkezetébõl, ezeket majd laboratóriumban vizsgálják meg. MTI/Illyés Tibor Fotó: Illyés Tibor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest hetvenes éveiben két közúti műtárgy is épült: a 370 méteres Sibrik Miklós úti és a 330 méteres népligeti felüljáró. Előbbi Kőbánya-Kispest vasút- és metróvégállomás felett halad el, összekötve a X. és a XIX. kerületet; utóbbi a Könyves Kálmán körutat keresztezi.

Csakhogy míg a Sibrik Miklós úti felüljárót a jobboldali városvezetés fel tudta újítani, addig a népligeti felüljáróba láthatóan beletört Karácsony Gergelyék bicskája. Ezzel szemben az egykori jobboldali városvezetés és a Vitézy Dávid által vezetett Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megtervezte a Sibrik Miklós úti felüljáró rekonstrukcióját, a munkálatok pedig nem tartottak tovább, mint bő egy esztendő. Az átjárón maradt a forgalmi rend, de kiszélesítették a járdát, ezáltal összekapcsolódtak a korábban megépült Sibrik Miklós úti bicikliút, valamint a Vak Bottyán utcai kerékpársávok.

Ezzel szemben a népligeti felüljáróra jóval mostohább sors várt. A Budapest Közút 2019 tavaszán kitiltotta a húsz tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműveket a népligeti felüljáróról. Igaz, ekkor még a hármas metró felújítására hivatkozva. Bő két esztendővel később közbeszerzést írt ki tanulmányterv készítésére a BKK a népligeti közlekedési csomópont humanizálása érdekében. 

Ezt követően 2022 januárjában, miután elmaradtak az időszakos korszerűsítési, karbantartási munkálatok, a BKK letiltotta a 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket a felüljáróról.

Ez a korlátozás nem pusztán a tehergépjárműveket érintette kedvezőtlenül, de a közösségi közlekedést is: például az erre közlekedő csuklós buszokét. Akkor a Karácsony-féle baloldali Fővárosi Önkormányzat és a BKK azt is megszellőztette, hogy a leromlott állapotú felüljárót végül lehet, hogy az alapos vizsgálatokat követően le kell majd bontani. 

A Mandiner szerint a munkát a hídpénzbotrányban emlegetett A-Híd Zrt. végezte nettó bő kétszázmillióért, ám a feladatot úgy határozták meg, hogy az a helyreállítást nem tartalmazta. Így pedig a tervezett négy hónap helyett nyolc hónapig tartottak a vizsgálatok. A vizsgálatok befejezése után a Karácsony-féle városvezetés 2023 októberében bejelentette, hogy mégsem bontják el a népligeti felüljárót, hanem egy úgynevezett élettartam-hosszabbító beruházást hajtanak végre, ezzel biztosítva a felüljáró működését 2035-ig.

 

Borítókép: Forgalomelterelés sávelhúzással a népligeti felüljárón (Fotó: MTI/Illyés Tibor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.