Babrálta-e valaki a vésznyitót?

A BKV a 3-as metró felújított kocsijaiban készült videókon lelné meg az ajtóhibák okait

2017. augusztus 24., csütörtök 07:01, frissítve: csütörtök 11:38

Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál – mondta lapunknak Bolla Tibor. A BKV vezérigazgatója szerint a legutolsó, utaskiszállítással járó, egy héttel ezelőtti esetnél a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, és elsősorban arra kíváncsiak: „Babrálta-e valaki a vésznyitót?” A vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, és a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes forgalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovagonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés. A legfrissebb meghibásodás kedden történt, a 444.hu azt írta: megint csak nem záródott az ajtó, a járművezetőnek kellett végül kézzel megigazítania és becsuknia azt.

Az eredeti szerelvényeket is gyártó orosz cég jogutódjánál augusztusban cserélték le a felújítási projektek vezetőjét, a szakemberváltástól a hibák megszűnését várták. A fekete-fehér színe miatt belső szakmai körökben egyszerűen csak pandának nevezett járművekkel márciusi üzembe helyezésük óta bajok vannak, az utaskiszállításos esetek száma csaknem háromtucatnyi.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét azért újíttatja fel a BKV 69 milliárd forintból, mert a kormány a fővárosnak nem engedélyezte új járművek vásárlását. Az önkormányzat hitelből, illetve saját forrásból finanszírozza a beruházást. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. – A szerelvények Oroszországba szállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldünk a kelleténél, akkor nem tudjuk az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani – húzta alá Bolla Tibor.

Már nem nyomoznak

Néhány nappal azután, hogy a BKK online bérletértékesítési rendszerének hibáját feltáró, etikus hekkerként elhíresült fiatal gyanúsítását megszüntette az ügyészség, szerdán a rendőrség közölte: lezárták magát a nyomozást is.

Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2017.08.24.

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.