Hoffmann nem üveggyöngyöket szór a tanárok elé

2013. augusztus 27., kedd 20:00

A köznevelésért felelős államtitkár szerint nagy öröm, hogy már mintegy negyven köznevelési intézmény tartozik az egyház fenntartásába. Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás- és iskoláskorban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült – jelentette ki Hoffmann Rózsa az egri főegyházmegyei tanévnyitón az egri bazilikában kedden.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára elmondta: kedden az Országgyűlés elfogadta a köznevelési törvény módosítását, amely lezárja a pedagógus-életpályamodellről és a béremelésről több mint fél éve zajló vitát. Ezzel fontos állomásához érkezett a három éve és három hónapja tartó munka – tette hozzá.

„Ez az eredmény méltó a pedagógus hivatáshoz, méltó az iskolákhoz. Ezt az eredményt az ország a saját erejéből érte el, nem hitelből fogja finanszírozni az idén 30 milliárd, jövőre pedig 150 milliárd forintnyi többletkiadást, hogy méltóképpen díjazhassa végre a pedagógusokat” – fogalmazott az államtitkár.

Minőség
Az új tanévtől új időszámítás kezdődik a magyar köznevelés rendszerében, és ennek részeként ismét pedagógiai vezetővé válnak az igazgatók. Erről az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkára, Hoffmann Rózsa beszélt, amikor köznevelési intézményvezetői megbízásokat adott át szerdán a fővárosban.

Előadásában Hoffmann Rózsa emlékeztetett: a megújulásra esküdtek fel a kormányváltáskor. A célok között szerepelt a gyerekek, a fiatalok fejlődésének elősegítése, a családok, Magyarország jóléte, a kiegyenlített magas minőség, az igazságosság és a gazdaságosság is.

Az iskolák felében nem lesz hittan

Elmondása szerint nagyobb figyelmet szenteltek a nevelésnek. Hároméves kortól kötelező lesz az óvodáztatás, bevezették a mindennapos testnevelést, és kötelező lesz a közösségi szolgálat teljesítése a középiskolásoknak. Megkezdődik a hittan, illetve az erkölcstan oktatása az állami iskolákban. Megjegyezte: a leendő elsősök az állami iskolákban 52 százalékban választották a hit- és erkölcstant, 48 százalékban pedig a civil erkölcstant.

Megtörtént az iskolák állami fenntartásba vétele is, amivel a problémák is „központivá váltak”. Hoffmann Rózsa szavai szerint ez a magyarázata annak, hogy a helyben eddig is meglévő problémák országos, „katasztrofális káoszként” jelennek meg.

Hoffmann: Minden nap!

Hoffmann Rózsa a szeptember elsejével életbe lépő változások közül kiemelte az általános iskolákban délután kötelezően biztosítandó programokat. A középtávú cél az egész napos iskolarendszer bevezetése.

Szólt arról is, hogy a béremeléssel együtt megújul a munkaszervezési rendszer is: szavai szerint szakítanak azzal a több évtizedes gyakorlattal, amely szerint „a pedagógust éhbéren kell fizetni, a különmunkákért pedig üveggyöngyökkel jutalmazzák”. Erről szól a 32 órás kötött munkaidő, amelyből a tanítási idő 22 és 26 óra között van.

„Sokszínű és gazdag maradt a magyarországi iskolarendszer, ez felel meg a mai társadalmi igényeknek, sokféle fenntartó van, szakmailag önállóak az iskolák” – összegezte Hoffmann Rózsa.

Forrás: MTI, MNO

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.