Kilencmilliárdba is kerülhet a felcsúti kisvasút

MNO

2016. január 8., péntek 14:22, frissítve: péntek 14:47

Olcsóbb és gyorsabb is lehetett volna az Etyeket, Bicskét és Felcsútot összekötő kisvasútvonal.

Ha Herceghalom felé épülne, gyorsabb lehetne a kisvasút, és „csak” öt és fél milliárdba kerülne – írja az Origo. Bicske felé lassabb az út, nyolcmilliárdba kerül, s további egymilliárdból Felcsútot is be lehetne kapcsolni a vonalba – közölte a portál a birtokába jutott megvalósíthatósági tanulmányra hivatkozva.

Kiderült az is, hogy évente 28,6 millió forintos hiányt termelne a jegyárbevételek és az állami árkiegészítés után is a kisvasút, azaz havonta 2 millió forintnál is több folyna el itt, miközben más vasútvonalakat már bezártak a fenntarthatatlanságuk miatt.

A tanulmány azt várja, hogy a kisvasút a negyedik leglátogatottabb ilyen vonallá válhat – a gyermekvasút, a lillafüredi, valamint a szilvásváradi kisvasút után. Viszont jó eséllyel a göböljárási tavakhoz és a Korda Filmstúdiókhoz nem lehet majd eljutni kisvasúttal.

A szerkesztő ajánlja

Arday Attila

Felelősei most sincsenek a kézilabdakudarcnak, „csak Vranjes tehet róla”

Alárendelt helyzetbe került a magyar válogatott a Veszprémhez képest, pedig lehetne másképp is. Elemzés.

Gabay Balázs

Fucsovics: Attól függ a győzelem, mennyire hiszel magadban

A top 20-as játékosok hozzáállásáról, a fullasztó ausztrál hőségről és Patrick Mouratouglou gratulációjáról is beszélgettünk a teniszezővel.

B. Kovács Gergely

Petike fülfolyása és állandó pittyegésterror a vonatokon

A csend manapság luxuscikk, de a MÁV tájékoztatása szerint 2019-től itthon is üzembe helyezik a csendes kocsikat.