Nyomozás elrendelését kéri a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet

WL

2012. június 23., szombat 15:31

Nyomozás elrendelését kéri a Fővárosi Főügyészségtől a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), mert az érdekvédők szerint csaknem kétszázmillió forintos kár érte a Malév Ground Handling Zrt.-t "az elhibázott elbocsátások során". A LESZ jelezte az aggályait a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnak (Kehi) is.

A szakszervezet az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta: az okozott kár elsősorban abból eredt, hogy a leépítések során a cég menedzsmentje nem a tőle elvárható gondossággal járt el, a költségek minimalizálása nem volt kitüntetett szempont, így mintegy 195 millió forinttal kellett többet kifizetnie a vállalatnak, mint az feltétlenül szükséges lett volna.

Ráébredtek

A Malév GH előbb kijelentette, hogy a vezetők személyes döntésén múlik 450 dolgozó sorsa, majd amikor „ráébredtek", hogy ezzel jogszabálysértést követnek el, a törvényi határidőt lekésve bemutattak egy, „a szubjektív döntéseknek még mindig nagy teret hagyó" dokumentumot, azonban ez sem vette figyelembe az elbocsátások anyagi következményeit – idézte fel az érdekképviselet, hozzátéve, hogy szerintük a kár az említett 195 millió forintnál is több lehet, mert valójában sokkal kevesebb dolgozó elküldése volt indokolt.

Ezt megerősíti az is – folytatták –, hogy a Malév leállása után, de még a csoportos leépítés bejelentése előtt, a leányvállalat vezetése korábban kölcsönzöttként és alvállalkozó által foglalkoztatott munkavállalókat vett át rendes munkaszerződéssel, holott az ő feladataikat a cég „lapátra tett alkalmazottai" is elláthatták volna. Emellett a cégvezetés továbbra is igénybe vett és vesz olyan alvállalkozói szolgáltatásokat, amelyeket saját munkavállalók kisebb kiadás mellett tudtak volna ellátni: alvállalkozók emberei végzik a munkát, miközben az ugyanazon munkaterület saját alkalmazottai az elbocsátást követő fizetett állásidőt töltik jelenleg is, így a vállalatvezetés duplán fizet egy adott tevékenység ellátásáért – tették hozzá az érdekvédők.

A LESZ azt is megjegyezte, hogy a 195 millió forintos kár nem tartalmazza azt a veszteséget, amelyet az elküldött tapasztalt dolgozók által megszerzett végzettségek, jogosítványok elvesztése jelent.

Semmit nem tettek

Túl azon, hogy a menedzsment semmit sem tett a munkahelyek megőrzéséért, megsértette a munkavállalók egyeztetéshez fűződő jogait, még több száz millió forintos közvetlen kárt is okozott az állami vállalat tulajdonosának, tehát közvetve a magyar adófizetőknek – írta közleményében a szakszervezet, amely ezért nyomozás elrendelését kéri az ügyészségtől, és a Kehi elnökéhez, Gaál Szabolcs Barnához fordult.

Hiánypótlást adott be a Fővárosi Törvényszék munkaügyi kollégiumához benyújtott korábbi kifogásához a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa) szerdán Budapesten. A kifogást eredetileg a Malév bezárását követő felmondások körüli anomáliák miatt adták be. Megítélésük szerint ugyanis több jogsértés is történt, és azt szeretnék, ha ezeket orvosolnák.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium továbbra sem tartja esélytelennek egy új nemzeti légitársaság létrehozását, ennek érdekében több befektetővel, befektetői csoporttal is tárgyal az együttműködési lehetőségekről. Emellett az állam kiemelten kezeli a Malév leányvállalatainak sorsát, és eltökélt szándéka, hogy a Malév felszámolása miatt nehéz helyzetbe került GH és ACE működését stabilizálja. Bővebben>>>

Forrás: MTI

A szerkesztő ajánlja

Pápay György

Pápay György

Nem bojkott kell, hanem mozgósítás

A választástól való távolmaradásról szóló vitáknak a Fideszben örülnek a legjobban.

Vass Norbert, Hegyi Zoltán, Vékony Zsolt

Egy mosókonyhából neki a világnak – Ma lenne 75 éves Cseh Tamás

Zenész, indián, rajztanár, egyszálgitáros, színpadra lépni izguló rendkívül összetett kulturális jelenség.

Stier Gábor

„Nem tiltakoznék amiatt, ha Ungvár felett magyar zászló lengene”

Az új hidegháború áldozatának tartja magát Oleg Bondarenko, az EU-ból lengyel döntésre kitiltott moszkvai politológus. Interjú.