Vizsgálják a 4-es metró peronvédelmi rendszerét

Szabó Zsolt

Szabó Zsolt

2017. január 11., szerda 08:20, frissítve: szerda 12:24

Már keresik a leállásokat okozó problémát a budapesti 4-es metró vezérlését és biztonsági rendszerét gyártó és szállító, az üzemeltetésére garanciát vállaló német Siemens cég szakemberei – közölte lapunk kérdésére Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Elmondta: a vezető nélküli szerelvényeknél a peronvédelmi automatika azonnal leállítja a közlekedést az utasok biztonsága érdekében, ha netán valaki a metrósínek közé esne. A múlt heti esetet, amikor a kelenföldi végállomás helyett a kocsiszínbe vitte az utasokat a francia Alstom-szerelvény, egyedinek tekintik, mégis kivizsgálják. A BKV biztonságosabbnak tartja az automata üzemmódot a hagyományosnál, a szintén Alstom metrókocsikkal üzemelő 2-es vonalnál. Ott még december 5-én csúszott egymásba két szerelvény.

– A rendőrség vizsgálata januárban lezárulhat. Terveink szerint hamarosan homokkal szórjuk le a metrósíneket, hogy ezáltal is csökkenjen a csúszásveszély – fűzte hozzá Bolla Tibor. 

Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2017.01.11.

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

Miért innák a legdrágább ásványvizet, ha sokkal többért nyerset is kaphatnak?

Az amerikai yuppie-k úgy veszik literenként 1800 forintért a tömény baktériumtenyészetet, mint a cukrot.

Majláth Ronald

Vádaskodásokkal és félelmekkel teli vita Macedónia nevéről

Ha nem kötnek kompromisszumot a görögökkel, az egykori jugoszláv tagköztársaság óriási árat fizethet.

MN

Esterházy vagy Jókai? Melyikük születésnapja legyen a magyar próza napja?

Esztétikai köntösbe bújtatott közéleti vita a háttérben? Az irodalmi szervezetek nem találják a közös hangot.

Zord Gábor László, László Dávid

Gyöngyösi Márton: Nemzetközileg Fidesz–Jobbik helycsere történt

A Jobbik külpolitikai szakpolitikusa szerint az elmúlt években sikerrel dolgoztak azon, hogy a nyugati országokkal is jó kapcsolatuk legyen.