Reklámhelyekké válnak az antik műemlékek

TK

2012. január 18., szerda 21:03

Az államkassza hiányainak kitöltésére reklámcélokra adja ki az ország régészeti emlékműveit a görög kormány.

A görög kulturális minisztérium közlése szerint a jövőben bizonyos díj kifizetése mellett kibérelhetők lesznek reklámcélokra az olyan emlékművek, mint például az Akropolisz.

Egy forgatási nap az Akropoliszon 1600 euróba (mintegy 490 ezer forintba) fog kerülni. A befolyó összeget pedig az értékes épületek fenntartására és őrzésére fordítják. Az intézkedéstől a kormány a műemlékek ismertségének növelését is várja.

Mind ez idáig az antik helyszíneken való forgatás egyfajta szentségtörésnek számított, egy külön ezért felelős hatóság felügyelte szigorúan a felvételek felhasználásának mikéntjét. A múltban csak kevés kiválasztott rendező, például Francis Ford Coppola forgathatott az Akropoliszon. Reklámfilmek és -fotók készítése pedig tilos volt ott.

Forrás: MTI

A szerkesztő ajánlja

Vég Márton

Az Iraki Kurdisztánból származó negyvenéves Ismael jól érzi magát Magyarországon

A vámosszabadi befogadóállomáson élő férfi egy kicsit beszél magyarul, és nem akar továbbutazni Németország felé. Riport.

Pethő Tibor

Jolika, az ÁVH keblein nevelkedett, gépírónőből lett belügyes nagyasszony

Császárné Lábass Jolán jelképpé nemesült. A képmutatás, a szembenézés kudarcának jelképévé.

Favero-Fürjész Judit Éva

80 éves Adriano Celentano, aki nem fél a politikától

„Ma mindenki fél a szavaktól, csak olyan dolgokat lehet mondani, amelyek senkit nem zavarnak” – vallja a népszerű olasz énekes-színész.

Lukács Csaba

Sokkoló képek Venezuelából, a buszsofőrből lett baloldali vezér hazájából

A caracasi magyarok naponta küldik az ijesztőnél ijesztőbb híreket az árak és a dollárárfolyam alakulásáról.