Dízelbotrány: kétmillió motorral csalhatott a Peugeot Citroën

MTI

2017. szeptember 8., péntek 12:57, frissítve: péntek 13:31

A franciák csalás elleni hivatala azzal vádolja a Peugeot Citroën (PSA) autógyárat, hogy csaknem kétmillió olyan gépjárművet adott el, amelyben a kibocsátási értékek manipulálására lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motor van – írta péntek délután megjelent számában a Le Monde című napilap egy, az ügyészséghez eljuttatott jelentésre hivatkozva.

A hivatal szerint a PSA „csaló beruházási gazdasági modellt” indított azzal, hogy olyan szoftvert telepített a motorokba, amelyek csak a próbapadon tartják a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem, ahelyett, hogy „tisztességes módon fejlesztette volna a szabályozásnak megfelelő motort a környezetszennyezés megelőzéséhez hatékonyabb technológiákkal”.

A párizsi tőzsdén a PSA mutatói azonnal csökkenésnek indultak, délig 3,8 pontot veszítettek. A cég szóvivője cáfolt minden „csalásra irányuló stratégiát”, és azt mondta, hogy az autógyár megerősíti technológiai döntéseinek érvényességét. Hozzátette, hogy a csoport „nem látta el csaló szoftverekkel” a járműveit, utalva a Volkswagen két évvel ezelőtti emissziós botrányára.

Legolvasottabb cikkek

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.