Egyre többen intézik a bevásárlást az interneten

MN

2017. szeptember 7., csütörtök 07:37, frissítve: csütörtök 08:46

Van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, a netes kosárérték pedig egyes helyeken 25-40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének – írja a Világgazdaság.

A lap felidézi: negyedik szereplőként lépett be az internetes élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, a CBA-val, a G’Robyval és a Tescóval versenyez.

A francia gyökerű Auchan hazai leányvállalata közölte: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, hasonló arányban található benne tartós élelmiszer, friss áru, mirelit és háztartási termék. A vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés: a hipermarketek kosárértéke 7 ezer forintot tesz ki, a netes viszont a 20-21 ezer forintot is eléri.

A G’Robynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede netes értékesítés, és a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. Nagy Sándor, a társaság ügyvezetője hangsúlyozta: az öt legnépszerűbb világhálón vásárolt termék náluk a tartós tej, az ásványvíz, a kávé, az üdítő és a háztartási papíráru. A szupermarketeikben az 1-4 ezer forintos napi vásárlások jellemzők, a netes áruház viszont főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25-40 ezer forint értékben is – tette hozzá.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila szerint várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot, vagyis az internetes értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a virtuális áruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.

A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást.

A szerkesztő ajánlja

Molnár Richárd

Titkos kommunikációs stratégia oldalanként 450 ezerért Cegléden

A város fideszes önkormányzata hivatalosan üzleti érdekből rejtegeti méregdrága tervét.

Tompos Ádám, Schuszter Csaba

„Jelentsen fel, úgysem fog történni semmi”

A Központi Nyomozó Főügyészség előtt a fideszes „jelölt” karácsonyi csomagjának ügye.

Majláth Ronald

Szélesedő szakadék, és egy elveszett nemzedék

Egyre nehezebb tapasztalatlan fiatalként boldogulni a globalizált világban.

Pallagi Marianna

Aggódnak a magyarok, amiért ukrán katonákat telepítenének Kárpátaljára

A helyi magyarok úgy vélik, hogy a nacionalisták után a frontot megjárt harcosok is célba vennék őket.