Ítéletre vár a Közgép

2015. november 27., péntek 07:01, frissítve: péntek 07:13

Beszüntette a tárgyalást, az ítélethirdetést pedig december 10-re tűzte ki tegnap a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. ügyében a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság.

A Ságiné Márkus Anett vezette testület második nekifutásra is közel három órán át tanácskozott az építőipari vállalat beadványáról. A társaság célja, hogy a testület semmisítse meg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatát, amely évekre eltávolítja a megrendelésektől. A tét óriási, hiszen hamis adatközlés miatt három évre tiltották el a közbeszerzési pályázatoktól a Simicska Lajos érdekeltségébe (és lapunk tulajdonosi körébe) tartozó céget. Az ügy szálai július 17-ig nyúlnak vissza, a mostani eljárásban már alperesként érintett KDB ekkor utasította el a Közgép jogorvoslati kérelmét: e szerint a cég Győr–Gönyű kikötőfejlesztésre tett ajánlata hiába volt a legolcsóbb, kizárták, mert az abban megjelölt, Szása II. és Szása III. nevet viselő hajók nem feleltek meg az előírt paramétereknek.

Több tucat érdeklődő volt tegnap is az ülésteremben, ahol tanúként hallgatták meg a Közgép közbeszerzési igazgatóját. Pálffy Tibor minden kérdésre egyértelmű választ adott, a felperes jogi képviseletét vezető Sárvári Tamás ügyvéd is tisztán és világosan érvelt, szemlátomást mégsem közeledtek az álláspontok. A szerb minisztérium tájékoztatásán alapuló álláspontjuk szerint a hajók méretét csak és kizárólag a hajóbizonyítványban szereplő adatok alapján lehet meghatározni. Ennek értelmében a Szása II. és III. területe is nagyobb a kért 500 négyzetméternél, előbbié 502,66, utóbbié pedig 508,76 négyzetméter, nem pedig 452,67 és 467 a rámpák figyelembevétele nélkül. A Közgép képviselői nyomatékosították, ez nem a laterális, hanem a vízszintes felület metszete, minden olyan területet tartalmaz, amely lehetővé teszi a munkavégzést. Szerintük a vízügyiek által korábban bemutatott rajzok általános tervrajzok voltak, a származásuk is bizonytalan, így nem hitelt érdemlők. Jogi bohózatba csöppentek az érdeklődök, a szerb nyelv és a hajózási szabályzat ismeretén túl a Magyar Értelmező Kéziszótár használata is felvetődött. Két hét múlva így is jön az ítélet. Ha a Közgép igazát mondják ki, a társaság visszatérhet a közbeszerzési ringbe, ha nem, másodfokon folytatódhat az ügy.

Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Nemzetben jelent meg. A megjelenés időpontja: 2015.11.27.

Legolvasottabb cikkek

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.