Jönnek a kínai terepjárók

BL

2012. február 20., hétfő 16:26

A kínai Great Wall kedden adja át bulgáriai autógyárát, ami az első kínai autó-összeszerelő üzem az Európai Unióban.

Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az első évben négyezer terepjárót fognak előállítani, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhető pótműszakok beiktatásával.

A bolgár Litex céggel közös vállalat kezdetben 150 embert foglalkoztat, ők szerelik össze a Kínából odaszállított részegységeket. Az autókat kezdetben a bolgár piacon kívánják értékesíteni – nem utolsósorban az alacsony árak miatt –, később azonban terjeszkedni akarnak Európában. Az üzemben gyártandó Voleex C10 szedán és a Steed 5 pick-up modell ára átszámítva 8200–12 800 euró között lesz.

A Great Wall a vezető terepjárógyártó Kínában, több üzeme is van már külföldön, többek között Oroszországban, Indonéziában, Egyiptomban és Ukrajnában. Lovecsben nem ismeretlen az autógyártás: 1966 és 1990 között orosz gyártmányú autókat szereltek itt össze, elsősorban 408-as Moszkvicsokat.

Forrás: MTI

A szerkesztő ajánlja

MN

Esterházy vagy Jókai? Melyikük születésnapja legyen a magyar próza napja?

Esztétikai köntösbe bújtatott közéleti vita a háttérben? Az irodalmi szervezetek nem találják a közös hangot.

Zord Gábor László, László Dávid

Gyöngyösi Márton: Nemzetközileg Fidesz–Jobbik helycsere történt

A Jobbik külpolitikai szakpolitikusa szerint az elmúlt években sikerrel dolgoztak azon, hogy a nyugati országokkal is jó kapcsolatuk legyen.

Arday Attila

Felelősei most sincsenek a kézilabdakudarcnak, „csak Vranjes tehet róla”

Alárendelt helyzetbe került a magyar válogatott a Veszprémhez képest, pedig lehetne másképp is. Elemzés.

Gabay Balázs

Fucsovics: Attól függ a győzelem, mennyire hiszel magadban

A top 20-as játékosok hozzáállásáról, a fullasztó ausztrál hőségről és Patrick Mouratouglou gratulációjáról is beszélgettünk a teniszezővel.