Kormánykedvenc cég nyerte a jegybank kommunikációs gigatenderét

Hava Nikita

Hava Nikita

2017. augusztus 31., csütörtök 06:49, frissítve: csütörtök 08:26

Nem született nagy meglepetés: a New Land Media Kft. és a Frank Digital Kft. nyerte a Magyar Nemzeti Bank nettó másfél milliárd forintos kommunikációs tenderét – tudta meg a Magyar Nemzet.

A Matolcsy György vezette intézmény még április elején írt ki egy nettó másfél milliárd forintos közbeszerzést a „fogyasztóbarát terméknek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására”. A jelentkezési határidő eredetileg május 4-e volt, de a szerződés megkötésére csak most került sor, a feladatokat a két cég felosztva látja el 2019 végéig.

A New Land a kommunikációs állami pályázatokon mostanában taroló Balásy Gyula cége. Balásy vállalatai (a New Land és a Lounge Design Kft.) csak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal közbeszerzésein 14 milliárd forintnyi megrendelést nyertek el. A Frank Digital az Origo extulajdonosa, Száraz István cége volt a nyár közepéig. A vállalat készítette el a Fina vizes világbajnokság telefonos applikációját, valamint már többször eredményesen szerepelt állami közbeszerzéseken.

A tender alapján lesznek print és online sajtóhirdetések, televíziós, valamint rádiós spotok, illetve plakátkampány is, azonban a felosztásról pontos számot nem lehet tudni, mivel a médiastratégia a tender nyertesének feladata.

Korábban a Magyar Nemzet írta meg, hogy márciusban már hirdettek eredményt egy hasonló tematikájú tenderen: a „pénzügyi tudatosság növelése érdekében tervezett” kommunikációra 2017 végéig 450 millió forintot szán a jegybank. Ez egyébként az elmúlt évek legnagyobb edukációs kampánya. A Kantar Media korábbi adatai alapján 2012 óta összesen listaáron is csak bő 700 milliót fordítottak ilyen célra, és ebben már a „Folytatódik a banki elszámolás” 300 milliója is benne van.

A vállalkozásoknak szánt növekedésihitel-program népszerűsítésére még 2014-ben (és részben 2015-ben) a mostani kampányoknál is jóval többet, az akkori közbeszerzési kiírás szerint nettó hatmilliárd forintot költöttek. A Kantar Media adatai alapján listaáron a hirdetések csaknem fele a televíziókhoz került, de a napilapok és a plakátcégek is jelentős összeggel gazdagodhattak a jegybank megrendeléseinek hála.

A szerkesztő ajánlja

Pintér Bence

Magyar Nemzet Szalon: Ennek a nemzetnek a lelkében valami megtört

A kivándorlás a transznacionalizmus erősödését és a távozó fiatalok nemzeti identitásának teljes felszámolását okozhatja.

Földi Bence

Kölcsönzött szlogenekkel, program nélkül a Fidesz

A kormánypárt szinte az összes üzenetét máshonnan vette, például Donald Trumptól vagy a toryktól.

Ficsor Benedek

A magyar olajmezőkből nem lesz pénz a hatalmas múzeumokra

Mélyi József művészettörténész a Liget-projektről, a stadionokat benövő gazról és a megfordított folyókról.

Molnár Richárd

Titkos kommunikációs stratégia oldalanként 450 ezerért Cegléden

A város fideszes önkormányzata hivatalosan üzleti érdekből rejtegeti méregdrága tervét.