Egyre romlik a német út- és vasúthálózat

A német közlekedési infrastruktúra állapota az elmúlt években jelentősen leromlott. Több út- és vasúti szakasz is sürgős felújításra szorul annak ellenére, hogy a probléma nem új keletű. A legújabb baloldali formáció, a Sahra Wagenknecht Szövetség a kialakult helyzetért nem a kormányt, hanem a CDU–CSU pártszövetséget okolja.

Forrás: Tagesschau2024. 05. 05. 17:21
German Railways
21 March 2024, Saxony, Dresden: A Deutsche Bahn ICE train crosses the Marienbrücke bridge in the morning against the backdrop of the old town. Photo: Robert Michael/dpa (Photo by ROBERT MICHAEL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem mennek jól a dolgok Németországban. Az autópálya- és a vasúti hálózattal legalábbis, ezek állapota a bejelentett felújítási programok ellenére tovább romlott az elmúlt években. A Sahra Wagenknecht Szövetség (BSW) megkeresésére a szövetségi közlekedési minisztérium válaszában a német úthálózat 2021/22-es állapotértékelésére hivatkozott, írta a Tagesschau. Ennek értelmében 7112 kilométernyi autópálya felújításra szorulónak minősül. Ez azt jelenti, hogy a három évvel korábbi állapotfelvételhez képest jelentősen megnőtt a javítási igény – pontosan 1315 kilométerrel. A minisztérium szerint az autópályahidaknál sem változott semmi. Közülük mintegy nyolcezer még mindig a felújításra szoruló kategóriába tartozik. Még akkor is, ha 2021 és 2023 között 510 modernizációs intézkedést hajtottak végre.

 

Az autópályahidak „felújítási lemaradása” nem új keletű probléma

A helyzet megoldására Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter egy ún. „hídcsúcsot” hívott össze még 2022-ben. A szabaddemokrata politikus szerint akkor Németország már lemaradt legalább négyezer híd megjavításában.

Nem jobbak a kilátások a német vasúthálózatnál sem. A felújításra szoruló vasútvonalak hossza 2021 és 2023 között tovább nőtt, 17 529 kilométerről 17 636 kilométerre, a leromlott állagú vasúti hidak száma pedig 1089-ről 1160-ra.

130 meter long railroad bridge is pushed over the Oder river
Az új vasúti híd a német–lengyel határfolyó, az Odera felett. A hidat a német oldalon lévő Küstrin-Kietz és a lengyelországi Kostrzyn között az összetartó Európa határokon átívelő szimbólumaként tartják számon. Fotó:  dpa Picture-Alliance/AFP/Patrick Pleul

2023 végén a Deutsche Bahn bejelentette, hogy a tervek szerint a német vasutaknak 2030-ra nagy teljesítményű hálózattá kell válnia. A vasút összesen negyven nyomvonalszakaszt szeretne megújítani a jelzett időpontig négyezer kilométeren, és további négyezer kilométert kell kijavítani kisebb mértékben. 

A munkálatok becsült költsége legalább 45 milliárd euró.

A vállalat tájékoztatása szerint idén év elején indult el a nagyszabású felújítási program első üteme. 2024-ben összesen kétezer kilométer vágányt, kétezer váltót, valamint számos vasútállomást és hidat újítanak meg, mintegy 16,4 milliárd euróért.

 

BSW: Ez hatalmas szerkezetátalakítás

Sahra Wagenknecht szerint a legutóbbi állapotfelmérés adatai is azt mutatják, hogy a német közlekedési infrastruktúra rossz bőrben van. Legyen szó sínekről, hidakról vagy utakról: a számok inkább romlanak, mint javulnak. A felújítás üteme nem elég ahhoz, hogy megállítsa az állapotromlást – figyelmeztetett a kormány az elmúlt években.

Sahra Wagenknecht, a BSW új német baloldali populista párt társvezetője újságírókhoz szól a párt európai választási kampányának bemutatóján 2024. április 24-én Berlinben. Fotó: AFP/Tobias Schwarz

Wagenknecht a kialakult helyzetért nem a kormányt, hanem a Kereszténydemokrata Uniót hibáztatja. – A CDU és a CSU a fő felelős azért, hogy az utak, hidak és vasutak tönkrementek – bírálta a baloldali politikus a jobboldali pártszövetséget.

 

Borítókép: A Deutsche Bahn ICE vonata átkel a Marienbrücke-hídon (Fotó: dpa Picture-Alliance/AFP/Robert Michael)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.