Óceánjáró tragédiája: döntő szakaszhoz érkeztek

NT

2012. augusztus 11., szombat 14:01

Döntő szakaszához érkeztek a januárban szerencsétlenül járt Costa Concordia óceánjáró kiemelésének a munkálatai – adta hírül szombaton az olasz tömegtájékoztatás, amely beszámolt arról, hogy a hajó mellett már a megfelelő helyre illesztették a 120 méter hosszú Micoperi platformot, hogy annak segítségével 30 méteres tartóoszlopokat rögzíthessenek a tengerfenékre az oldalán fekvő vízi jármű egyensúlyba hozásához.

Az APA osztrák hírügynökség beszámolója szerint ezekhez a tartóoszlopokhoz rögzítik majd azt a víz alatti platformot, amely a hajót fogja megtámasztani, ha azt sikerül felállítani. Ezt a platformot majd arra is fel fogják használni, hogy olyan tartályokat szereljenek fel, amelyeket szükség esetén vízzel vagy levegővel tölthetnek meg az óceánjáró egyensúlyba hozásához. Ha mindez sikerrel jár, akkor a Costa Concordiát egy – egyelőre még meg nem határozott – olaszországi kikötőbe vontatják.

A kikötőben, Olaszországbann
A kikötőben, Olaszországban
Fotó: Afpeuropress

Az osztrák hírügynökség idézte ezzel kapcsolatban Corrado Clini környezetvédelmi minisztert, aki szerint az óceánjárót Livornóba vontathatják. A miniszter megelégedéssel szólt a Costa Concordiával kapcsolatos munkálatokról, amelyek véleménye szerint a terveknek megfelelően haladnak.

A kapitány kiugrott, egy magyar meghalt

A Costa Concordia a fedélzetén több mint 4 ezer főnyi utassal és személyzettel a toscanai partok közelében sziklának ütközött. A balesetet követő káoszban a kapitány, Francesco Schettino elhagyta a fedélzetet. Fehér Sándor, a magyar áldozat az óceánjárón utazó gyerekek mentése közben halt meg. A balesetben összesen 30 ember vesztette életét, kettőnek pedig nyoma veszett.

Az óceánjáró balesetét túlélő magyarok jogi képviselői közben a kártérítésről tárgyalásban állnak a hajó tulajdonos-üzemeltetőivel, de a részletek egyelőre bizalmasak. Korábban súlyos gondatlanság címén 400 millió dolláros kártérítési keresetet nyújtottak be a hajó balesetének következtében életét vesztett Fehér Sándor hegedűművész családja nevében.

Magyar Nemzet hírlevél

Legizgalmasabb cikkeink naponta egyszer az ön e-mail-fiókjában!

A feliratkozással beleegyezik abba, hogy a Magyar Nemzettől hírlevelet vagy cikkeinkről szóló üzenetet kapjon postafiókjába. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.

Ez az emailcím nem érvényes
Megdőlve a toscanai partok közelében fekvő Giglio szigetnél
Megdőlve a toscanai partok közelében fekvő Giglio szigetnél
Fotó: Theatlantic.com

A huzavona végkimenetelére nézve jól jel, hogy a szerencsétlenség 235 francia túlélőjének jogi képviselői már megállapodtak a Costa Crociere vállalattal. A vállalat összesen 2,115 millió eurót ítélt oda.

Forrás: MNO,MTI

A szerkesztő ajánlja

Kuthi Áron

Nincs pénz a magyar múlt megmentésére

Nem csak templomokból áll az épített örökség a Kárpát-medencében. A megőrzésre a végtelen mennyiségű pénz is kevés volna.

Koncz Tamás

Méregdrága nyári elittábor a kormánytagok gyerekeinek

Kerényi Imre miniszterek trónörököseit várja a vörösberényi kolostorba, hogy ott körtáncot lejtsenek, és római stílusú hadi bemutatót tartsanak.

Vég Márton

Az Iraki Kurdisztánból származó negyvenéves Ismael jól érzi magát Magyarországon

A vámosszabadi befogadóállomáson élő férfi egy kicsit beszél magyarul, és nem akar továbbutazni Németország felé. Riport.

Pethő Tibor

Jolika, az ÁVH keblein nevelkedett, gépírónőből lett belügyes nagyasszony

Császárné Lábass Jolán jelképpé nemesült. A képmutatás, a szembenézés kudarcának jelképévé.