Tízmilliós bírságot kapott az egyik kereskedelmi tévé

NT

2012. június 1., péntek 18:10

Jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé a Magyar RTL Televízió Zrt. a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint, ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a tévére.

A GVH közleménye szerint a Magyar RTL-lel szemben annak megvizsgálása miatt indított eljárást a versenyhivatal, hogy az RTL Klub által közzétett, a saját és a TV2 televíziós csatornák nézettségbeli különbségét összehasonlító reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklámmal szemben támasztott jogszabályi követelményeknek. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak.

A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbséget zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több, országos terjesztésű lapban – ezt már a versenyhivatal írja  hivatalos honlapján.

A portál kitér rá, hogy a GVH megállapította, bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18–49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik, de a reklámok összhatása, azok szöveges részeinek felépítése és képi megjelenítése mégis azt az általános benyomást kelthették, hogy az adott időszakban az RTL Klub nézettségi előnye a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségre vonatkozik, holott ezen feltételek vonatkozásában az állítás nem állja meg a helyét. A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek a reklám valós üzeneteként megjelenő nézettségi előny mértékét eltorzítva, az RTL Klub javára felnagyítva mutatták be.

Az NMHH is lesújtott

A GVH mellett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság médiatanácsa is megbüntette az RTL-t. Ők még 2011 májusában szabtak ki 88 millió forintos bírságot a csatorna Való Világ 4. szériája, januári adásainak szabálysértései miatt. Az RTL nem úszta meg ennyivel, és egy hónapra rá – ismét a valóságshow miatt – 60 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte az NMHH. Akkor a műsor februári, márciusi és áprilisi adásait kifogásolták.

Forrás: MTI,MNO,GVH.hu

A szerkesztő ajánlja

Vég Márton

Orbán és Soros egy csapatban játszik? „Soros-szervezetet” pénzel a BM

Több millió forint állami pénzt kapott egy menekülteket segítő szervezet, amely tagja a milliárdos civil hálózatának is.

Molnár Csaba

El sem tudja képzelni, mennyi vér tapad egy avokádós pirítóshoz

Fegyveres bandák támadják a farmokat Mexikóban, ahol a drogcsempészet mellett az avokádótermesztés a legjövedelmezőbb üzlet.

Pápay György

Pápay György

Nem bojkott kell, hanem mozgósítás

A választástól való távolmaradásról szóló vitáknak a Fideszben örülnek a legjobban.

Vass Norbert, Hegyi Zoltán, Vékony Zsolt

Egy mosókonyhából neki a világnak – Ma lenne 75 éves Cseh Tamás

Zenész, indián, rajztanár, egyszálgitáros, színpadra lépni izguló rendkívül összetett kulturális jelenség.