Levél egy vasútvonal helyreállításáért

2008. június 5., csütörtök 00:00

A Mezőcsát–Nyékládháza között bezárt 28 kilométer hosszú vasútvonal közlekedésének helyreállítását kéri Szabó Csaba, a Fidesz dél-borsodi választókerületi elnöke a szakminisztertől a régió lakossága és önkormányzatai nevében. Sok ezer környékbeli polgár támogatásával levelet írt Szabó Pálnak, a tárca új vezetőjének, s azt javasolja, vizsgálja felül a kialakult helyzetet, és segítsen a rehabilitációban, majd indíttassa újra a vonatközlekedést az említett szárnyvonalon.
Kóka János volt miniszter hibát követett el a leépítéssel, miután egy év alatt bebizonyosodott: a Volán képtelen eleget tenni az utaztatási kötelezettségeknek. Szabó Csaba levelében felhívja a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium vezetőjének figyelmét: a szaktárca előző vezetésének döntése értelmében 2007. március 3-án indokolatlanul szűnt meg a vasúti közlekedés Nyékládháza és Mezőcsát között. Szabó Csaba szerint Szabó Pál miniszternek tudnia kell, hogy sem a helyben dolgozó MÁV-szakemberek véleményét nem kérték ki az ügyben, sem hatásvizsgálatot nem végeztek a bezárás előtt, sőt a vasutas dolgozóknak azt az állítását sem vették figyelembe, ami alapján az eddig is sokak által használt vonatok kihasználtságát javíthatták volna a menetrend ésszerű összeállításával.
A választókerületi elnök emlékeztetett: az utolsó vonat indulásakor több ezren demonstráltak a mezőcsáti végállomáson. Természetesen a döntési folyamat során is hallatták hangjukat a tiltakozók, ráadásul Szabó Csaba egy több ezer aláírást tartalmazó dokumentumot nyújtott át a minisztérium akkori vezetésének, ám még válaszra sem méltatták. Az elmúlt több mint egy év bebizonyította – tette hozzá a dél-borsodi politikus –, aggályaik megalapozottak voltak: a vasúti közlekedést a közútra alapozott autóbuszos szállítás nem tudja helyettesíteni.
A vasútvonallal párhuzamos közút ugyanis az érintett településekre nem vezet be, az autóbuszoknak külön kellene befordulni minden faluba, amit úgy küszöbölnek ki, hogy mellékutakon, több irányból indulnak a járatok. Egy vonat helyett három autóbusz közlekedik, ami nyilván nem hozhat megtakarítást.
Szabó Csaba úgy véli, az érintett szárnyvonalon még nem történt visszafordíthatatlan károkozás.

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.