Ülőkés villanyroller nyomná le a biciklit

Bucsy Levente

Bucsy Levente

2015. október 8., csütörtök 18:31, frissítve: hétfő 16:20

Két új termékkel jött ki a Magyarországra egy éve betelepült Airwheel, az egyik a segway-utánérzés S5-ös, a másik az ülőkés villanyroller. Kipróbáltuk őket!

A már sok-sok éve piacra dobott segway ez idáig nem ütötte át a magyar emberek ingerküszöbét, nem is mászkálnak sokan a jóféle használt autó árát elérő „előre dőlős rollerrel”, sőt, arra is gyanakodnánk, sokan nem tudják, mi az a segway.

Ennek ellenére máris itt az újabb „dili”, a Magyarországra egy éve betoppant Airwheel S5-ös és A3-as modellje. Különösen az utóbbi lehet nagy dobás, kétkerekű „segwayt” ugyanis még senki sem gyártott üléses kivitelben. Az MNO fogta magát, elment hát az Airwheel Mester utcai, ütközésálló műtermébe kipróbálni mindkettőt. Teszt következik!

S5

Tulajdonságait tekintve ez a termék igyekszik eltörölni a segwayként ismert kétkerekű összes régi vétkét, ami miatt az nem vált a járókelők „Volkswagenjévé”. Az Airwheel korábbi modelljénél noha drágább, már nem csak sima aszfalton használható, ki lehet vele menni a szabadba is, nem is akármeddig.

Ami jó:

  • végsebesség: 18 km/h
  • akkumulátor: lítiumos, 3,5-5 óra alatt feltölt, 1800 töltést elbír. 680 wattórás
  • erőforrás: 1500 wattos motor
  • egy töltéssel körülbelül 40 kilométert tesz meg (élettartama tehát, ha mindennap töltjük, 4,5 év)
  • fenntartási költség: körülbelül 500 km-t lehet vele menni 1 vonaljegy áráért
  • használata: 30-40 perc alatt megtanulható, a kerékpárnál meglepően könnyebb beletanulni, minimális egyensúlyérzék kell hozzá; kerékpárúton és járdán is használható, nem számít motorral hajtott járműnek
  • autók közé menni vele tilos

Ami hagy még kívánnivalót maga után:

  • bruttó ára: 749 000 forint (a régi segway háromszor ennyibe került)
  • tömege: 34 kg
  • szerviz: Budapest, Mester utca 27.
  • méret: 133 x 65 x 66 cm
  • tárolás: lift nélküli társasházban nem ideális
  • garancia: 1 év
  • legérzékenyebb alkatrész: a lítiumos akkumulátor, ami a termék árának harmadát teszi ki
  • akiknek ajánlott: 24 és 120 kg között, de 190 centiméter fölötti embernek már kényelmetlen
  • nem mozgásigényes, testsúlyproblémákkal küzdők inkább ne vásárolják meg

A3

Ülőkés villanyroller városban, hegyen, völgyön, az S5-ös áránál jelentősen olcsóbb. Lássuk az adatokat!

Ami jó:

  • végsebesség: 16 km/h
  • akkumulátor: lítiumos, 5 óra alatt feltölt, 1800 töltést elbír. 520 wattórás, notebooktöltő méretű egységgel tölthető
  • erőforrás: 1000 wattos motor
  • lopásgátlás: mobilapplikáció tartozik hozzá, amelynek segítségével nyomon követhető a mozgása, parkoláskor pedig kereke blokkolható, így nagy tömege miatt nehezen lopható el azonnal
  • egy töltéssel körülbelül 35 km-t megtesz (élettartama napi töltés esetén 4,5 év)
  • fenntartási költség: több mint 400 km-t lehet vele menni 1 vonaljegy áráért
  • használata: 30-40 perc alatt megtanulható, a kerékpárnál meglepően könnyebb beletanulni, minimális egyensúlyérzék kell hozzá; kerékpárúton és járdán is használható, nem számít motorral hajtott járműnek; autók közé menni vele tilos
    Fotó: Máté Péter / Magyar Nemzet

Ami hagy még kívánnivalót maga után:

  • bruttó ára: 549 000 forint
  • tömege: 34 kg
  • szerviz: Budapest, Mester utca 27.
  • méret: 113,4 x 72 x 43,8 cm
  • tárolás: lift nélküli társasházban nem ideális
  • garancia: 1 év
  • legérzékenyebb alkatrész: a lítiumos akkumulátor, ami a termék árának harmadát teszi ki
  • akiknek ajánlott: 24 és 120 kg között, de 190 centiméter fölötti embernek már kényelmetlen
  • nem mozgásigényes, testsúlyproblémákkal küzdők az S5-ösnél is kevésbé vásárolják

Az új termékeket megelőzően „egykerekűekkel” jelentkezett az Airwheel, amelyből pár hónap alatt 200 darabot adott el.

Az Airwheel legegyszerűbb terméke az X3-as egykerekű, amelyet most 119 000 forintért lehet megvásárolni. A vállalatnál úgy gondolják, ez akár a kerékpárral is felveheti a versenyt, amennyiben még jobban sikerül az árrést csökkenteni, hisz 18-cal stabilan halad, és a mindössze 10 kilogrammos tömeg, valamint a végtelenül egyszerű tárolás – egy hátizsákban elfér – sok olyan problémától megszabadítja a közlekedőket, amelyekkel ma még a kerékpárosok küzdenek.

A nulla emissziós jármű gyártója Magyarországon egy éve – világszerte négy esztendeje van jelen, 2016 elején pedig új termékkel jön, ezek végsebessége akár jóval 20 km/h fölé is emelkedhet. Bár célközönségük elsősorban a fiatalok, vélhetően a magas ára miatt mégis inkább a 35–60 közötti korosztály érdeklődik náluk vásárlási szándékkal. A cégnél arra számítanak, hogy a közlekedési hatóság figyelmét egyelőre nem kelti fel járdán is gyors futósebességgel használható alkalmatosság, de készen állnak a teljes dokumentációjukat is átadni az illetékeseknek, illetve tesztet is felajánlani számukra.

A szerkesztő ajánlja

Radványi Benedek

Burján Csaba: Amikor kijöttünk Phjongcshangba, korizni alig tudtam

Az aranyérmes gyorskorcsolyázót már az általános iskolában azzal cukkolták, hogy olimpiai bajnok lesz. Interjú.

B. Kovács Gergely

A magyar falu, ami kis túlzással a fél világnak készít fakanalat

Pedagógiai fenyítőeszköz, konyhai alapfelszerelés és a nemzeti minimum. Egy nógrádikum nyomában.

Szathmáry István Pál

Öt deka szerencse

Gyulai Líviusz a Székelyföldre keveredő olasz kőfaragókról, patkányinváziókról és egy befalazott motorbicikliről.

B. Molnár László

Egyre csak ömlik az állami támogatás a fociba

A taorendszer megjelenése óta csak a színvonal nem lett jobb. Kirívóan sok jut Felcsútnak.