Az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája

MTI

2017. szeptember 25., hétfő 19:34, frissítve: hétfő 19:48

Immár az ötödik egymást követő évben idén is az Apple és a Google bizonyult a világ legértékesebb márkájának az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában – írja az MTI.

A 100 vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban 51 amerikai vállalat szerepel, ezen belül az első tíz helyből hét jutott amerikainak. Az Apple és a Google mellett a Microsoft (3.), a Coca-Cola (4.), az Amazon (5.), a Facebook (8.) és az IBM (10.) szerepel az első tíz között. Az első külföldi a dél-koreai Samsung (6. hely), emellett a japán Toyota (7.) és a német Mercedes-Benz (9.), a Daimler csoport luxusautó-divíziója tudott a top tízes csoportba bekerülni.

Németország kilenc, Franciaország nyolc, Japán és Nagy-Britannia egyaránt hat-hat, Dél-Korea, Olaszország és Hollandia három-három, Svájc, Spanyolország és Svédország kettő-kettő, Kína pedig – a Huawei és a Lenovo révén – szintén csak két helyet tudott megszerezni. Dánia, Kanada és Mexikó egy-egy vállalattal van jelen a listán.

Az Interbrand adatai szerint az Apple márkaértéke 3 százalékkal 184,15 milliárd, a Google-é 6 százalékkal 141,7 milliárd, a Microsofté pedig 10 százalékkal közel 80 milliárd dollárra emelkedett. A Coca-Cola, amely 13 éven keresztül, 2013-ig állt a ranglista élén, 5 százalékot veszített márkaértékéből, amely így 69,3 milliárd dollárra esett vissza.

A csúcstechnológiai szektort képviselő cégek együttes márkaértéke 675 milliárd dollárra rúg, messze a legnagyobb a többi ágazathoz képest. Az autóipar a második helyezett 266,8 milliárd dollárral, de ebből is a Toyota 50,3 milliárd, a Mercedes 47,8 milliárd dollárt visz el. Az idei rangsorban a száz vállalat közül 31 tartozik a technológiai vagy autógyártási szektorba, tavalyhoz képest kettővel nőtt a számuk.

Idén is a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook növelte legerősebb mértékben, 48 százalékkal márkaértékét, amely így elérte a 48,2 milliárd dollárt. Ennek köszönhetően hét helyezéssel ugrott előbbre, a tavalyi 15.-ről a hetedikre.

A rangsorba állított száz vállalat közül 16-nak sikerült 10 százalékot meghaladó mértékben növelni márkaértékét. A legjobban teljesítő cégek közé tartozik az Amazon (29 százalék,) az Adobe (19 százalék), az Adidas (17 százalék), a Goldman Sachs és a Starbucks (egyaránt 16 százalék).

A tőkeérték, a pénzügyi eredmény, illetve a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatás alapján felállított százas rangsorban három újonc szerepel: a Netflix a 78., a Salesforce.com a 84., a Ferrari pedig a 88. helyen debütált.

Az Interbrand a marketing és kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Omnicom csoport 17 országban 21 irodát működtető, New York-i székhelyű leányvállalata, amely 18 éve értékeli és listázza a marketingszempontból legértékesebb 100 világmárkát.

Legolvasottabb cikkek

A szerkesztő ajánlja

Molnár Csaba

176 millió kamera kereszttüzében: a kínai Nagy Testvér mindenkire odafigyel

Az, ami Orwell idejében még disztópiának tűnt, a mindent látó kamerának hála szép lassan valósággá válik.

Pethő Tibor

1938. augusztus 25. – 2018. április 11.

Elhallgatni nem fogunk. Várunk, reménykedünk, imádkozunk. Mert lehet egy újságnak bárki is a tulajdonosa, azt pontosan tudjuk, hogy a mi igazi „gazdánk” az olvasó.

Stier Gábor

Szomorú búcsú Eraszt Fandorintól

Borisz Akunyin húsz év után nemcsak világhírű regényhősét, hanem a kilencvenes években az orosz jövőről szőtt álmait is eltemeti.

Lakner Dávid

Lajcsika, ha te mindig játszol, miből éltek?

Inkey Alice Szőts Istvánról, Latinovits jókedvéről és Kosztolányi Dezső fekete pöttyös nyakkendőjéről.