Új mutációját fedezték fel a betegségnek

BL

2012. május 22., kedd 18:46

Három nagy amerikai intézmény együttműködésével készül a prosztatarák genetikai alapjainak feltérképezése, amelynek részeként most egy eddig nem ismert, a korábbiaktól eltérő altípusát fedezték fel a betegségnek.

A Nature Genetics című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerint az altípus az összes prosztatarákos eset 15 százalékáért felelhet. A Harvard és az MIT Broad Intézete, a Dana-Farber Rákintézet és a Weill Cornell orvosegyetem kutatói új mutációra bukkantak az SPOP jelű génen prosztatatumoros páciensektől vett mintákban. A szakemberek szerint a mutáció jellege annyira különböző, hogy a rák diagnózisának felállítására is alkalmas lehet.

Úgy vélik, hogy a szóban forgó mutáció megváltoztatja annak módját, ahogyan a sejtek a lebomlásra ítélt fehérjéket megjelölik, ezért a veszélyes molekulák felhalmozódnak, ami tumorképződéshez vezet. A mostani megállapítás korábban felfedezett prosztatarákgének sorához csatlakozik, amelyeket az együttműködésben részt vevő intézetek kutatói írtak le. „Ezek a tanulmányok egyedi, aprólékosan kidolgozott és átfogó képet alkotnak a prosztatarákról, arról, hogy milyen mechanizmusok irányítják ezt a betegséget” – méltatta a genetikai kutatások fontosságát Mark A. Rubin, a Cornell munkatársa.

Vég Márton

Az Iraki Kurdisztánból származó negyvenéves Ismael jól érzi magát Magyarországon

A vámosszabadi befogadóállomáson élő férfi egy kicsit beszél magyarul, és nem akar továbbutazni Németország felé. Riport.

Jolika, az ÁVH keblein nevelkedett, gépírónőből lett belügyes nagyasszony

Császárné Lábass Jolán jelképpé nemesült. A képmutatás, a szembenézés kudarcának jelképévé.

Favero-Fürjész Judit Éva

80 éves Adriano Celentano, aki nem fél a politikától

„Ma mindenki fél a szavaktól, csak olyan dolgokat lehet mondani, amelyek senkit nem zavarnak” – vallja a népszerű olasz énekes-színész.

Lukács Csaba

Sokkoló képek Venezuelából, a buszsofőrből lett baloldali vezér hazájából

A caracasi magyarok naponta küldik az ijesztőnél ijesztőbb híreket az árak és a dollárárfolyam alakulásáról.