Sivatagi oroszlán – itt a Peugeot 2008 DKR versenyautó

Messze van még a következő viadal, de a Peugeot már most felfedte a 2015-ös szörnyetegét.

Kenéz Tibor
2014. 04. 27. 6:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az oroszlánosok a Totallal és a Red Bull-lal szövetkezve alkották meg a brutális versenygépet, ami jó ajánlólevél, hiszen a két említett óriásvállalat általában nem adja a nevét olyan projektekhez, melyeknek ne lenne meg az esélye a kár a végső győzelemre is. A 2008-as stíluselemeit megöröklő vadorzó természetesen minden szükséges módosítást megkapott, kezdve a megemelt hasmagasságtól, a hatalmas szélesítéseken át egészen a túlnyúlások lerövidítéséig. Mondani sem kell, hogy a hátsó ajtóktól is megszabadult a DKR.

A franciák mérnökei egyébként nagy lendülettel vetették magukat a munkába, ami a végeredményen is jól látszik. Az átalakított szerkezet, a versenyhez szükséges futómű és a hatalmas terepgumikkal felszerelt kerekek mind adottak a mostoha körülmények legyőzéséhez.

 

Érdekesség, hogy a Peugeot-nál úgy gondolták, hogy az összkerékhajtás helyett inkább csak kétkerékhajtással próbálkoznak (hogy ezek az elsők vagy a hátsók lesznek-e, arról nem szól a fáma), kihasználva ennek a rendszernek az előnyeit a homokos talajon. A két harcba küldött 2008 DKR közül az egyiket a 2010-es Dakar győztes és többszörös rallibajnok Carlos Sainz fogja majd terelgetni, míg a másik autó volánja mögött az eddig motorosként helyt álló Cyril Despres fog vitézkedni.

Bár jövőre már 25 éve lesz annak, hogy utoljára gyári csapatot indított a Peugeot a viadalon, akkoriban hatalmas sikereket éltek meg a sivatagi őrületben. 1987 és 1990 között négy egymást követő évben hódították el a kupát, először a 205 T16 Grand Raiddel, majd később a 405 T16 Grand Raid verziójával.

 

Kíváncsian várjuk, hogy a Dakarra való visszatérés szintén olyan sikeres lesz-e, mint a 2013-as Pikes Peak-i hegyi felfutóra történő beszállás a 208 T16-tal, ahol hatalmas rekordot döntött Sébastian Loeb az autó volánja mögött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.