Honvédelem tantárgy: a hazaszeretet és a hazafias gondolkodás szolgálatában

Összesen hat középiskolában – Pomázon, Szegeden, Miskolcon, Gödöllőn, Zalaegerszegen, Kecskeméten –, egyenruhás katona-oktatókkal indult el az országban a honvédelem tantárgy oktatása. A kilencedik és a tizenegyedik évfolyamban tanuló diákok az első félévtől heti egy kötelező elméleti, a második félétől már gyakorlati tanóra keretében is képet kapnak a Magyar Honvédség múltjáról, jelenéről és célkitűzéseiről.

Magyar Nemzet
2023. 09. 05. 16:52
null
Forrás: Honvédelmi Minisztérium
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A honvédelem tantárgy célja, hogy a diákok gyakorlati honvédelmi ismeretekkel rendelkező, hazánk kiemelkedő katonai múltját ismerő, felelős állampolgárrá váljanak, valamint tisztában legyenek a hazaszeretet fogalmával és annak fontosságával – mondta a Magyar Nemzetnek a Honvédelmi Minisztérium stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára. 

Fotó: Honvédelmi Minisztérium

Czermann János hozzátette: 

az évi harminchat órás, hét témakörre bontott tananyag összeállításánál fontos szempont volt, hogy az elméleti oktatás mellett a gyakorlati ismeretekre is nagy hangsúlyt fektessenek.

A katona-oktatók az újonnan szerkesztett tankönyvekből már elkezdték a tanítást, a tantestületek részéről pedig alapvető nyitottságot tapasztaltunk – tette hozzá a helyettes államtitkár.  

A katona-oktatók teljes munkaidőben dolgoznak az adott intézményekben, ahol a saját órájukon felül aktív részt vállalnak a tantestület pedagógiai programjának megvalósításában, a tantestület nevelési céljainak elérésében és az iskolai diákélet honvédelem-tudatos fejlesztésében.

A programnak köszönhetően egyszerre lehetek katona és oktató, ez az a két terület, amely az egész eddigi életemet kitöltötte

 – fejtette ki gondolatait Vartmann György katona-oktató, aki a pomázi Sashegyi Sándor Általános Iskola és Gimnáziumban kezdte el az oktatást.

Fotó: Honvédelmi Minisztérium

Hozzátette: ha a honvédelem tantárgynak köszönhetően a diákok nyitottabbak, befogadóbbak, érdeklődőbbek lesznek az adott téma iránt, és tisztában lesznek a lehetőségeikkel és a haza iránti kötelezettségükkel, akkor az első célt már ki lehet pipálni.

Van egy fontos alaptézis, amit mindenkinek el kell fogadnia: 

az adott iskolában, osztályban mi személyesítjük meg a Magyar Honvédséget, ezért fontos a hitelesség, a szakmai alázat, hiszen a diákok a megjelenésünk, a tudásunk és a viselkedésünk alapján hozzák majd meg az első ítéletüket

 – mondta el Papp Endre katona-oktató. A siker kulcsa viszont három fontos pilléren nyugszik, amit szem előtt kell tartani, ez a tisztelet, a becsület és a magabiztosság. 

Fotó: Honvédelmi Minisztérium

Minden szempontból a „mester és tanítványa” viszony kialakítására törekszem, hiszen számomra a legfontosabb feladat, hogy a diákok megismerjék a Magyar Honvédség küldetését és fejlődését. Emellett tisztában kell lenniük a hagyományok ápolásával, tudniuk kell, hogy honnan jöttünk és hova tartunk. Az év végére pedig képesek legyenek arra, hogy az általunk átadott ismereteket, magabiztosan, a mindennapi életben is alkalmazzák – zárta gondolatait a katona-oktató. 

Borítókép: A honvédelemtankönyv (Forrás: Honvédelmi Minisztérium)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.