Szétrohadnak a villamossínek Budapesten, miközben a BKK-vezetők zsebébe milliós jutalmak csúsznak

Elképesztő a fővárosi villamossínek állapota, az előző városvezetés alatt felújított vonalak mostanra elhanyagoltak lettek.

Forrás: Metropol2023. 11. 07. 11:01
ÖRSI Gergely; KARÁCSONY Gergely; TORDAI Bence
Budapest, 2023. június 15. Tordai Bence (Párbeszéd), a választókerület ellenzéki országgyûlési képviselõje, Karácsony Gergely fõpolgármester és Õrsi Gergely (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP) II. kerületi polgármester (b-j) a fõvárosi jármûcsereprogramról tartott sajtótájékoztatón a Széll Kálmán téren 2023. június 15-én. Az elmúlt évtizedek legjelentõsebb fõvárosi jármûcsereprogramjának nevezte Budapest fõpolgármestere azoknak a modern, CAF-típusú, spanyolországi gyártású villamosoknak a beszerzését, amelyek a budai vonalakon közlekednek majd. MTI/Illyés Tibor Fotó: Illyés Tibor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Prémiumosztogatásra van pénz, de ha a 4-es, 6-os villamosok rohadó pályájának karbantartásáról van szó, akkor „üres a kincstár” – mutatott rá cikkében a Metropol.

Fotó: Metropol

Budapesten megdöbbentő állapotok uralkodnak a villamospályákon. Mint írták, több helyen szinte teljesen szét van rohadva a villamossín, a pályavonalak el vannak kopva, a sínpárokat tartó beton több helyen elkopott, széttöredezett. Több olyan helyszín is van, ahol a villamossíneket rögzítő csavarok is hiányoztak, míg a sínt szemmel jól látható módon emésztette fel a korrózió. 

Forrás: Metropol

A hírportál beszámolója szerint a sínek közötti úgynevezett dilatációs távolság, amely a hőmérsékleti viszonyok miatt alapvetően ugyan szükséges lenne, veszélyes mértékben meg van nőve, szinte hiányzik a sín egy része. Ennek a távolságnak ideális esetben néhány milliméternek, de maximum egy centiméternek kellene lennie városi villamossínek esetében, de ahogy a képeken látható, van ahol ez a távolság a duplájára is megnőtt. 

Forrás: Metropol

Rámutattak: már szinte nem is dilatációs távolságról kellene beszélni, hanem a sín hiányáról. A meglévő villamospályák karbantartásával pedig sem a BKV üzleti terve, sem a fővárosi önkormányzat költségvetése nem foglalkozik vele kiemelten, miközben már balesetveszélyes helyzeteket is előidézhet a sínek felháborító állapota – írták.

Prémiumra van pénz, de karbantartásra nincs

Mint arról a Magyar Nemzet elsőként beszámolt, hiába a Karácsony Gergely emlegette súlyos pénzhiány, a BKK és a BKV felsővezetői között összesen 65 millió forint prémiumot osztott szét a balliberális városvezetés. Eközben a Karácsony vezette Fővárosi Önkormányzat alá tartozó BKV 

mindössze harmincmillió forintot szánt idén a 4-es, 6-os villamosok pályájának karbantartására, mint Budapest egyik legforgalmasabb tömegközlekedési útvonalára, amely budapestiek százezreit szállítja.

Korábban nyaranta komoly felújításokat végeznek ezen az útvonalon, pont annak kiemelkedő leterheltsége miatt, idén azonban nem volt rá pénz, így csak kisebb fenntartási jellegű karbantartási munkákat végeztek rajta mindössze harmincmillió forint értékben.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Illyés Tibor)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.