Csak akkor indulhat márciusban a 4-es metró, ha...

...minden technikai berendezés hibátlanul működik. 98 százalékos a készültség.

GB
2014. 01. 02. 12:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkészült a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is, a Keleti pályaudvari állomás kedden kapta meg a hatóságoktól a használatbavételi engedélyeket, januárban pedig a Fővám téri és a Kelenföldi vasútállomás is biztosan hozzájut a szükséges papírokat.

Pesti Imre kormánymegbízott a Kossuth Rádió csütörtök reggeli műsorában elmondta: december 30-án végigjárta a 4-es metró útvonalát, állomásait, és a beruházás impozáns, XXI. századi, minden benne van, amit a magyar tervezők, építő- és építészmérnökök tudnak. A szakember emlékeztetett arra is, hogy a 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2005-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat és egy évvel később már épült a metró. Pesti Imre szavai szerint az elmúlt három évben – különösen az elmúlt két-három hónapban – felgyorsult az engedélyezés menete, és idén biztosan átadják a metrót.

Arra a kérdésre, hogy sor kerülhet-e erre a tervezett márciusi időpontban, a kormánymegbízott azt mondta: az építkezés állapota körülbelül 98 százalékos, a metróhoz kötődő beruházások (metrórész, aluljárók, mozgólépcsők, a közvetlenül kapcsolódó felszíni területek) teljes egészében rendben vannak, az építkezés elmaradása nem okozhat csúszást, a nemzetközi cég által készített és működtetett vonatirányító automatika rendszerével azonban akadtak gondok az elmúlt időszakban, szoftvert is kellett cserélni. Ha a december 20-a tartó és január 15-én záruló egy hónapos „sötét”, illetve az ezt követő két hónapos teszt-üzemmód idején nem lesz gond, jöhet az átadás, de az azt koordináló kormányhivatal számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, így csak akkor adják ki a működési engedélyt, ha a technikai berendezések biztosan és hibátlanul működnek – hangsúlyozta Pesti a 180 percben.

Korábban több cikkben is írtunk a 2-es vonalon tapasztalható automatikus vonatvezetési problémákkal. A 4-es metróban ugyanez a rendszer irányítja majd a szerelvényeket.

A várhatóan tehát idén tavasztól, a Kelenföld vasútállomás–Bikás park–Újbuda-központ–Móricz Zsigmond körtér–Szent Gellért tér–Fővám tér–Kálvin tér–Rákóczi tér–II. János Pál pápa tér–Keleti pályaudvar vonalon közlekedő 4-es metró forradalmi változást hoz majd Budapest közlekedésében – hangsúlyozta a kormánymegbízott a Kossuth Rádió reggeli műsorában. Pesti Imre emlékeztetett arra is, hogy a rendszer teljesen automatikus lesz, a vonatok vezető nélkül közlekednek majd, ezért is van szükség egy nagyon komoly tesztidőszakra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.