– Ön hogy látja az autóipar helyzetét?
Megvan, kik mennek a legtöbbször betegszabadságra
Állítólag nem a munkakerülők.
– Ön hogy látja az autóipar helyzetét?
– Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák és a szabályozási környezet a járműipar történetének talán legnagyobb, legintenzívebb változását hozzák. A piacok növekedésének lassulása miatt sokan krízist kiáltanak. Azt gondolom, az iparág nem válságban, hanem struktúraváltásban van: a világ járműipara évek óta az említett irányok mentén gondolkozik és dolgozik, hiszen autógyártás nem létezik innováció nélkül. Ez egy folyamatos tevékenység, a mindennapjaink része. Itt az EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti.
– A Magyar Suzuki 2015 óta nem gyárt új modellt. Mit takar az Ön által említett folyamatos innováció a vállalatnál?
– Az innováció számunkra több mint technológia, a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmódot is magába foglalja. Ez a mentalitás az új modellek és modellfrissítések fejlesztésén túlmenően gyártástechnológiai innovációkat és a munka hatékonyságát növelő folyamatoptimalizálást is takar.
– Hogyan jelenik meg ez az innováció Önöknél a mindennapok szintjén?
– A hazai gyártású járművek prototípus gyártása és a tömeggyártás-modellváltozatok prototípusainak előállítása és tömeggyártásuk előkészítése valósul meg kísérleti fejlesztés útján Esztergomban. Így volt ez két legfrissebb modellünk, a Vitara és az SX4 S-CROSS esetében is. Mind az új, mind pedig a jelentősen megújításra kerülő modelljeink az anyavállalatunknál végzett, az innováció fogalomkörében alap- és alkalmazott kutatásnak minősülő tervezést követően úgynevezett „design proto”, formájában, azaz „papíron” érkeznek hozzánk több száz mérnöki tervrajz formájában Japánból. Mérnökeink, technikusaink, és az egész MSC munkatársi gárdája ebből hozzák létre a prototípust esztergomi gyárunkban a termelési igazgató vezényletével. Egy-egy modell prototípusfejlesztése, míg eljutunk a sorozatgyártásig, hozzávetőlegesen 2000-2500, a gépsort és technológiát is érintő mérnöki megoldást, többszáz mérnöki és technikusi munkaórát, a gyár összes dolgozójának közös erőfeszítését igényli, és persze sok milliárd forint költséggel, befektetéssel jár. Az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassuk a tudatos és biztonságos vezetés élményét. Magyarországi kollégáink ezt a feladatot a napi gyártási folyamatok hiánytalan ellátásán felül végzik folyamatos párbeszédben és együttműködésben partnereinkkel. Az ő közös munkájuk a garancia a Suzuki által képviselt mentalitás és innovációs gondolatok megtestesülésére a minőségi kivitelezés során.
– Ön szerint mit hoz a jövő az ipar számára? Hogyan követi le a jelenlegi trendeket a Suzuki?
– A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, a Suzuki Motor Corporation jelenleg a hibrid technológia és -modellek fejlesztésére összpontosít. Anyavállalatunk mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.
Állítólag nem a munkakerülők.
A háztartások eladósodottsága a régiós országok közül továbbra is az egyik legalacsonyabb.
A kormány ingatlanonként akár ötmillió forint támogatást kínál a családok fejlesztéseihez.
Már munkát keres ezerötszáz ember.
Fontos dologra hívta fel a figyelmet Orbán Viktor
Elszabadul a pokol
Szinte senki nem tud helyesen válaszolni erre a 10 kérdésre! Teszteld a földrajz tudásod!
Ezt mondta a merénylő Robert Ficónak, mielőtt meghíúzta a ravaszt + videó
Jön a megújulás: ennek a négy csillagjegynek fordulatot ígér a nyár
Nem csitulnak az indulatok a Fico-merénylet után + videó
Újabb orosz üzenet érkezett a Robert Fico elleni merénylet után
Kiderült, ki vezeti a Fradit az Újpest ellen
Sztankovics távozása miatt egymásnak estek a fradisták
Óriási fordulat állhat be Lőw Zsolték jövőjében a Bayern Münchennél
Meghúzta a határt az OTP, a többi bank pedig követi a példáját
A Progresszív Szlovákia elnökjelöltje mellett tett hitet Fico merénylőjének irodalmi klubja
Állítólag nem a munkakerülők.
A háztartások eladósodottsága a régiós országok közül továbbra is az egyik legalacsonyabb.
A kormány ingatlanonként akár ötmillió forint támogatást kínál a családok fejlesztéseihez.
Már munkát keres ezerötszáz ember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.