Suzuki: Intenzív struktúraváltás az autóiparban (X)

A Magyar Suzuki szerint struktúraváltás történik az iparágban, nincsen válság. Az ágazatra jellemző innovációs folyamatok zajlanak most, mutat rá Dr. Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese.

2019. 12. 01. 23:33
null
Fotó: Meszaros Zsolt [email protected]
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ön hogy látja az autóipar helyzetét?

– Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák és a szabályozási környezet a járműipar történetének talán legnagyobb, legintenzívebb változását hozzák. A piacok növekedésének lassulása miatt sokan krízist kiáltanak. Azt gondolom, az iparág nem válságban, hanem struktúraváltásban van: a világ járműipara évek óta az említett irányok mentén gondolkozik és dolgozik, hiszen autógyártás nem létezik innováció nélkül. Ez egy folyamatos tevékenység, a mindennapjaink része. Itt az EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti.

– A Magyar Suzuki 2015 óta nem gyárt új modellt. Mit takar az Ön által említett folyamatos innováció a vállalatnál?

– Az innováció számunkra több mint technológia, a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmódot is magába foglalja. Ez a mentalitás az új modellek és modellfrissítések fejlesztésén túlmenően gyártástechnológiai innovációkat és a munka hatékonyságát növelő folyamatoptimalizálást is takar.

– Hogyan jelenik meg ez az innováció Önöknél a mindennapok szintjén?

– A hazai gyártású járművek prototípus gyártása és a tömeggyártás-modellváltozatok prototípusainak előállítása és tömeggyártásuk előkészítése valósul meg kísérleti fejlesztés útján Esztergomban. Így volt ez két legfrissebb modellünk, a Vitara és az SX4 S-CROSS esetében is. Mind az új, mind pedig a jelentősen megújításra kerülő modelljeink az anyavállalatunknál végzett, az innováció fogalomkörében alap- és alkalmazott kutatásnak minősülő tervezést követően úgynevezett „design proto”, formájában, azaz „papíron” érkeznek hozzánk több száz mérnöki tervrajz formájában Japánból. Mérnökeink, technikusaink, és az egész MSC munkatársi gárdája ebből hozzák létre a prototípust esztergomi gyárunkban a termelési igazgató vezényletével. Egy-egy modell prototípusfejlesztése, míg eljutunk a sorozatgyártásig, hozzávetőlegesen 2000-2500, a gépsort és technológiát is érintő mérnöki megoldást, többszáz mérnöki és technikusi munkaórát, a gyár összes dolgozójának közös erőfeszítését igényli, és persze sok milliárd forint költséggel, befektetéssel jár. Az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassuk a tudatos és biztonságos vezetés élményét. Magyarországi kollégáink ezt a feladatot a napi gyártási folyamatok hiánytalan ellátásán felül végzik folyamatos párbeszédben és együttműködésben partnereinkkel. Az ő közös munkájuk a garancia a Suzuki által képviselt mentalitás és innovációs gondolatok megtestesülésére a minőségi kivitelezés során.

Ön szerint mit hoz a jövő az ipar számára? Hogyan követi le a jelenlegi trendeket a Suzuki?

A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, a Suzuki Motor Corporation jelenleg a hibrid technológia és -modellek fejlesztésére összpontosít. Anyavállalatunk mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.