Nem mennek jól a dolgok Németországban. Az autópálya- és a vasúti hálózattal legalábbis, ezek állapota a bejelentett felújítási programok ellenére tovább romlott az elmúlt években. A Sahra Wagenknecht Szövetség (BSW) megkeresésére a szövetségi közlekedési minisztérium válaszában a német úthálózat 2021/22-es állapotértékelésére hivatkozott, írta a Tagesschau. Ennek értelmében 7112 kilométernyi autópálya felújításra szorulónak minősül. Ez azt jelenti, hogy a három évvel korábbi állapotfelvételhez képest jelentősen megnőtt a javítási igény – pontosan 1315 kilométerrel. A minisztérium szerint az autópályahidaknál sem változott semmi. Közülük mintegy nyolcezer még mindig a felújításra szoruló kategóriába tartozik. Még akkor is, ha 2021 és 2023 között 510 modernizációs intézkedést hajtottak végre.
Egyre romlik a német út- és vasúthálózat
A német közlekedési infrastruktúra állapota az elmúlt években jelentősen leromlott. Több út- és vasúti szakasz is sürgős felújításra szorul annak ellenére, hogy a probléma nem új keletű. A legújabb baloldali formáció, a Sahra Wagenknecht Szövetség a kialakult helyzetért nem a kormányt, hanem a CDU–CSU pártszövetséget okolja.
Az autópályahidak „felújítási lemaradása” nem új keletű probléma
A helyzet megoldására Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter egy ún. „hídcsúcsot” hívott össze még 2022-ben. A szabaddemokrata politikus szerint akkor Németország már lemaradt legalább négyezer híd megjavításában.
Nem jobbak a kilátások a német vasúthálózatnál sem. A felújításra szoruló vasútvonalak hossza 2021 és 2023 között tovább nőtt, 17 529 kilométerről 17 636 kilométerre, a leromlott állagú vasúti hidak száma pedig 1089-ről 1160-ra.
2023 végén a Deutsche Bahn bejelentette, hogy a tervek szerint a német vasutaknak 2030-ra nagy teljesítményű hálózattá kell válnia. A vasút összesen negyven nyomvonalszakaszt szeretne megújítani a jelzett időpontig négyezer kilométeren, és további négyezer kilométert kell kijavítani kisebb mértékben.
A munkálatok becsült költsége legalább 45 milliárd euró.
A vállalat tájékoztatása szerint idén év elején indult el a nagyszabású felújítási program első üteme. 2024-ben összesen kétezer kilométer vágányt, kétezer váltót, valamint számos vasútállomást és hidat újítanak meg, mintegy 16,4 milliárd euróért.
BSW: Ez hatalmas szerkezetátalakítás
Sahra Wagenknecht szerint a legutóbbi állapotfelmérés adatai is azt mutatják, hogy a német közlekedési infrastruktúra rossz bőrben van. Legyen szó sínekről, hidakról vagy utakról: a számok inkább romlanak, mint javulnak. A felújítás üteme nem elég ahhoz, hogy megállítsa az állapotromlást – figyelmeztetett a kormány az elmúlt években.
Wagenknecht a kialakult helyzetért nem a kormányt, hanem a Kereszténydemokrata Uniót hibáztatja. – A CDU és a CSU a fő felelős azért, hogy az utak, hidak és vasutak tönkrementek – bírálta a baloldali politikus a jobboldali pártszövetséget.
További Külföld híreink
Borítókép: A Deutsche Bahn ICE vonata átkel a Marienbrücke-hídon (Fotó: dpa Picture-Alliance/AFP/Robert Michael)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezPénzbírság a rózsafüzér imádkozásáért
A spanyol kormányt az alapvető vallási jogok megsértésével vádolták, miután békés tüntetők egy csoportját megbírságolták, mert a kormányzó Szocialista Párt székháza közelében lévő templom előtt imádkozták a rózsafüzért.
Lengyelország két és fél milliárd dollárt fordít a keleti határvédelem megerősítésére
Donald Tusk tájékoztatása szerint megkezdődtek a Keleti Pajzs projekt munkálatai.
Vörös riadókészültség: a biztonsági szolgálatok fokozzák a politikusok védelmét
A Robert Fico szlovák miniszterelnök elleni merényletkísérlet után megerősítik a biztonsági intézkedéseket Lengyelországban.
Menczer Tamás: Egyik kérdéskör a sorkatonaság, másik kérdéskör az atombomba + videó
Mi se atombombáról nem akarunk hallani, se katonák küldéséről – jelentette ki a Fidesz–KDNP kommunikációs igazgatója.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Szijjártó Péter: Bátorság kellett volna az oroszok meghallgatásához és szembesítéséhez az Európa Tanácsban - videó
Magyar Péter erőszakot helyezett kilátásba: Soros-féle felforgatásra készülhetnek
„Remélem, sikeresek leszünk" - Détári Lajos visszatért a magyar futballba
Dimitrij Medvegyev: Ha ez így megy tovább, a garantált biztonsági övezet valahol a lengyel határon lesz.
Balesetet szenvedett a magyar színész, elmaradnak az előadások
Orbán olyat tett, amitől Soros Györgyöt kiverte a víz
Zelenszkij elindítja a harmadik világháborút
Igazi domina a Real Madrid csodatinijének szuperszexi barátnője - galéria
Ez gyors volt: az Alkotmányvédelmi Hivatal elé került Szijjártó Péter és a 444 csörtéjének ügye
Az összes pénzét ellopják, ha felveszi a telefont, amikor erről a számról hívják
Újabb orosz üzenet érkezett a Robert Fico elleni merénylet után
Ennyi volt, huszonöt év után eltűnik Magyarországról a híres amerikai étteremlánc
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezPénzbírság a rózsafüzér imádkozásáért
A spanyol kormányt az alapvető vallási jogok megsértésével vádolták, miután békés tüntetők egy csoportját megbírságolták, mert a kormányzó Szocialista Párt székháza közelében lévő templom előtt imádkozták a rózsafüzért.
Lengyelország két és fél milliárd dollárt fordít a keleti határvédelem megerősítésére
Donald Tusk tájékoztatása szerint megkezdődtek a Keleti Pajzs projekt munkálatai.
Vörös riadókészültség: a biztonsági szolgálatok fokozzák a politikusok védelmét
A Robert Fico szlovák miniszterelnök elleni merényletkísérlet után megerősítik a biztonsági intézkedéseket Lengyelországban.
Menczer Tamás: Egyik kérdéskör a sorkatonaság, másik kérdéskör az atombomba + videó
Mi se atombombáról nem akarunk hallani, se katonák küldéséről – jelentette ki a Fidesz–KDNP kommunikációs igazgatója.