Befejezik a 4-es metrót

Másfél év múlva utazhatunk az új vonalon, ha az eddig botrányos beruházás új alapszerződését, az új kormány-főváros metrószerződést a napokban aláírják.

BL
2012. 11. 02. 6:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Befejezzük és 2014 tavaszára átadhatjuk a budapestieknek a 4-es metrót – szögezte le Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közgyűlés szerdán hozott legnagyobb horderejű döntéséről. A Fidesz és a KDNP többsége elfogadta, hogy a főváros és a kormány új szerződést köthet a 4-es metró mindeddig botrányos beruházásáról. A teljes költség az eddig el nem fogadott 67 milliárdos többletköveteléssel együtt immár 452 milliárd forintra nőtt. Az új metrószerződés többek között biztosíthatja, hogy a korábbi hibás döntésekből fakadó kiadások ne kizárólag a fővárost terheljék. Ez különösen indokolt például a Siemens-szerződés ügyében. A képviselők ugyanis zárt ülésen elfogadták az előzetes megállapodást, amelyet a főpolgármester kötött a 4-es metró áramellátását és biztonsági rendszereit kiépítő német céggel.

Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester szerint elődje, a volt SZDSZ-es Demszky Gábor által kötött „minden idők legpocsékabb szerződése” alapján 21 milliárd forintot kellett volna fizetni a Siemensnek. Ezt a kötbérkövetelést sikerült 9 milliárd forintra lealkudni, amelynek alapja a mára szintén rendezett Alstom-ügy, azaz a többéves késés. A főpolgármester leszögezte, csak az illetékes kormányszervek jóváhagyása és aláírása után köti meg a módosított szerződést. A tanácskozáson felszólalt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség illetékese, aki megerősítette: az immár egységes szerkezetbe foglalt szerződések módosításával a 181 milliárd forintos uniós támogatású beruházás finanszírozása az elszámolási időszak végéig, 2015-ig biztosított.

Leállhat a kiszervezés

Nem lesz több eredményhirdetés azokon a pályázatokon, amelyeket a BKK írt ki a BKV buszainak kiszervezésére, a járműállomány-csere helyetti szolgáltatásvásárlásra – értesült a Magyar Nemzet városházi forrásokból. A Fővárosi Közgyűlés a közeljövőben módosíthatja az új buszüzemeltetési modellről szóló januári határozatát. Tarlós István főpolgármester ezt a tervezett lépést már jelezte a Demokrata című hetilap legutóbbi számában megjelent interjújában. A Magyar Nemzet friss értesülése pedig megerősíti a lap korábbi információját arról, hogy a 20-25 éves buszokat a jövőben a Rába közreműködésével, Győrben – magyar alkotóelemek felhasználásával – készülő Volvo járművekre cserélheti le a főváros.

A fordulatról viszont még nem értesült Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, aki a lap kérdésére azt mondta: amíg a Fővárosi Közgyűlés másként nem dönt, folytatják a busztenderek kiírását.

Mint a Magyar Nemzet megtudta, a napokban jöhet létre az a szerződés, amelynek alapján a VT-Transman Kft. jövő tavasszal 150 új Mercedes Citaro autóbusz üzemeltetését kezdheti meg a BKV több vonalán.

A teljes cikket a pénteki Magyar Nemzetben olvashatja!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.