Megelőznék a járványt a vállalatok

Egyre fontosabb a vállalatoknak, hogy megelőzzék az influenza miatti tömeges megbetegedéseket, és ehhez segítséget is kapnak.

MD
2013. 02. 13. 4:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Február első napjaiban lépte át az országos járványküszöböt az influenzamegbetegedések száma. Az influenza minden évben jelentős terhet róhat a vállalatokra, hiszen a betegség sok dolgozót ledönthet a lábáról. Egy három évvel ezelőtti törvénymódosítás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a munkaadók adómentesen biztosítsák a védőoltást dolgozóiknak. Ráadásul nem csupán maga a vakcina, hanem a védőoltás beadásáért felszámított ellenérték is adómentes.

A nagyvállalatok nagyobb része él a lehetőséggel, a kis- és középvállalkozásoknál azonban csak kisebb arányról beszélhetünk – mondta a Magyar Nemzetnek az RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója. Ahogy Kalocsai Zsolttól megtudta a lap, az általában oltási kampány néven ismert akció tulajdonképpen nem nevezhető kampánynak, hiszen a munkáltató egyszerűen, akár egy belső elektronikus levél kiküldésével tájékoztathatja a lehetőségről a dolgozókat. A védőoltás és annak a beadatása munkavállalónként három-ötezer forintos költséggel jár, ez az összeg a vakcina típusától függ, tartalmazza az oltóanyag és az oltási szolgáltatás költségét is.

Már Magyarországot is pirossal jelölte a járványtérképen – a kontinens szinte teljes nyugati felével együtt – az Európai Betegségmegelőzési és Járványügyi Központ (ECDC). A piros az ötfokozatú skálán a legmagasabb szintet jelzi.

A budapesti Szent Imre Kórház és a Bethesda Gyermekkórház mellett a Fejér megyei Szent György Kórházban és a ceglédi Toldy Ferenc Kórházban is részleges látogatási tilalmat rendeltek el az országos influenzajárvány miatt.

Többe kerül a többnapos betegség, mint a védőoltás

Kalocsai Zsolt hangsúlyozta, az egészségmegőrzés és a munkavállalók egészségével kapcsolatos preventív programok egyre inkább a munkáltatók figyelmének középpontjába kerülnek. A vállalatok sikeressége ugyanis nagyban függ a munkavállalók egészségétől, az aktívan, betegségtől mentesen munkában töltött időtől. – A védőoltás és egy munkavállaló influenza miatti kiesésének költsége messze nincs arányban egymással, hiszen egy többnapos munkából történő távollét összköltsége lényegesen magasabb, mint a megelőzésre fordítandó összeg – emelte ki.

Tájékoztatása szerint a nyugati országokban – különösen a hevesebb influenzajárványok idején – kifejezetten jellemző, hogy a vállalatok élnek ezzel a lehetőséggel, még akkor is, ha az adómentesség nem mindenhol áll fenn, a hangsúly ugyanis a prevención van. Kalocsai Zsolt hozzátette, a térség országaiban is egyre inkább jellemző a megelőzés, bár tény, hogy a lehetőséggel inkább a multinacionális társaságok leányvállalatai élnek, a helyi vállalkozások kevésbé. Előbbiek közé tartozik a Tesco Global Áruházak Zrt. is, amely a tavalyi évhez hasonlóan az idén is felajánlotta dolgozóinak, hogy megszervezi az influenza elleni védőoltás beadását az üzemorvosok segítségével. Varró Balázs kommunikációs vezető a Magyar Nemzetnek elmondta, ennek ellenére már tavaly is csekély volt az érdeklődés, az idén pedig még kevesebben jelentkeztek, így náluk a szervezett oltási akció elmaradt. Hozzátette, a működést veszélyeztető tömeges megbetegedés egyik évben sem volt a vállalatnál.

A teljes cikket a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.

Február első napjaiban lépte át az országos járványküszöböt az influenzamegbetegedések száma. Az influenza minden évben jelentős terhet róhat a vállalatokra, hiszen a betegség sok dolgozót ledönthet a lábáról. Egy három évvel ezelőtti törvénymódosítás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a munkaadók adómentesen biztosítsák a védőoltást dolgozóiknak. Ráadásul nem csupán maga a vakcina, hanem a védőoltás beadásáért felszámított ellenérték is adómentes.
A nagyvállalatok nagyobb része él a lehetőséggel, a kis- és középvállalkozásoknál azonban csak kisebb arányról beszélhetünk – mondta lapunknak az RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója. Kalocsai Zsolttól megtudtuk, az általában oltási kampány néven ismert akció tulajdonképpen nem nevezhető kampánynak, hiszen a munkáltató egyszerűen, akár egy belső elektronikus levél kiküldésével tájékoztathatja a lehetőségről a dolgozókat. A védőoltás és annak a beadatása munkavállalónként három-ötezer forintos költséggel jár, ez az összeg a vakcina típusától függ, tartalmazza az oltóanyag és az oltási szolgáltatás költségét is.
Kalocsai Zsolt hangsúlyozta, az egészségmegőrzés és a munkavállalók egészségével kapcsolatos preventív programok egyre inkább a munkáltatók figyelmének középpontjába kerülnek. A vállalatok sikeressége ugyanis nagyban függ a munkavállalók egészségétől, az aktívan, betegségtől mentesen munkában töltött időtől. – A védőoltás és egy munkavállaló influenza miatti kiesésének költsége messze nincs arányban egymással, hiszen egy többnapos munkából történő távollét összköltsége lényegesen magasabb, mint a megelőzésre fordítandó összeg – emelte ki.
Tájékoztatása szerint a nyugati országokban – különösen a hevesebb influenzajárványok idején – kifejezetten jellemző, hogy a vállalatok élnek ezzel a lehetőséggel, még akkor is, ha az adómentesség nem mindenhol áll fenn, a hangsúly ugyanis a prevención van. Kalocsai Zsolt hozzátette, a térség országaiban is egyre inkább jellemző a megelőzés, bár tény, hogy a lehetőséggel inkább a multinacionális társaságok leányvállalatai élnek, a helyi vállalkozások kevésbé. Előbbiek közé tartozik a Tesco Global Áruházak Zrt. is, amely a tavalyi évhez hasonlóan az idén is felajánlotta dolgozóinak, hogy megszervezi az influenza elleni védőoltás beadását az üzemorvosok segítségével. Varró Balázs kommunikációs vezető lapunknak elmondta, ennek ellenére már tavaly is csekély volt az érdeklődés, az idén pedig még kevesebben jelentkeztek, így náluk a szervezett oltási akció elmaradt. Hozzátette, a működést veszélyeztető tömeges megbetegedés egyik évben sem volt a vállalatnál.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.