No de hogy került a Ferrarin zöld szín a pirosra?!

A Formula–1-es istállók közül utolsóként a Ferrari mutatta be az idei autóját, és meglepetéssel is szolgált; ki gondolta volna, hogy zöld szín is kerülhet a pirosra?! Az SF21-esről egyelőre a világhálón hullt le a lepel, de két nap múlva már azt is láthatjuk, hogy mit tud, hiszen a hétvégén Bahreinben megrendezik a csapatok kollektív tesztjét.

2021. 03. 10. 18:35
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy nappal a szerdai autóbemutatója előtt jelentette be a Ferrari, hogy támogatói közé belépett a Giorgio Armani is. Ezután az olasz divatcég látja el öltözékkel és kiegészítőkkel a csapat pilótáit a hivatalos eseményekre, s utazóruházatot biztosít a csapattagoknak. Szép, szép, de a Ferrari nagy szurkolótáborát az persze jobban felcsigázta, hogyan fest majd a 2021-es versenyautó.

A csapat szerdán 14 órakor a weboldalán prezentálta az idei, SF21-es kódjelű autóját, amelyet a monacói Charles Leclerc és a spanyol Carlos Sainz vezet majd. Ám néhány hekker megoldotta, hogy az időzített fotókat hamarabb elérje, így ezek a tervezett időpont előtt kikerültek a világhálóra. Ami rögtön szembetűnő: az idei Ferrarin a zöld szín is feltűnik, a motorborításon a Mission Winnow logója ilyen színű. Sainz elárulta, ő is csak egy héttel ezelőtt tudta meg, hogy zöld szín is lesz az autóján. Az alapszínében természetesen piros – most kicsit sötétebb – autó hátsó része pedig burgundi vörös, ami az első Ferrari-versenyautó, a 125S színét idézi. (A Mission Winnow egyébként „problémás” szponzora az istállónak, a Phillip Morris marketingcége, márpedig több országban a törvények szigorúan tiltják a dohányipar népszerűsítését.) Az SF21 modell a többi csapat versenygépéhez hasonlóan a tavalyira épül, de Mattia Binotto csapatfőnök szerint az összes olyan területen, ahol csak lehetett, igyekeztek fejleszteni rajta. Binotto azt is elárulta, hogy az erőforrás teljesen új, az autót aerodinamikai szempontból pedig átdolgozták.

Közzétette: Scuderia Ferrari2021. március 10., szerda

A 2020-as vb-n Leclerc mellett még a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel volt a marenellóiak másik pilótája, de a négyszeres világbajnok német nagyon gyengén teljesített, mindössze 33 pontot szerzett, ezzel 13. lett a vb-n. Egyetlen dobogós helyezés jött össze neki, a Török Nagydíjon harmadikként ért célba. Leclerc is csak nyolcadik lett a világbajnokságon, de ő legalább 98 pontot gyűjtött össze. Dobogóra kétszer állhatott: a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon a második, a Brit Nagydíjon a harmadik helyen intették le. A Ferrari a konstruktőrök között csupán a hatodik helyen végzett, szörnyű éve volt, de Vettel teljesítménye – nyilván összefüggésben a gyenge autóval – még kiábrándítóbb volt, az istálló nem is hosszabbított vele szerződést. A német pilóta 33 évesen idén az Aston Martinnál próbálja meg újra felépíteni magát, a helyére pedig érkezett Sainz. A 26 éves spanyol tavaly a McLarennel 105 pontot szerezve a hatodik helyen zárta a világbajnokságot. Dobogón viszont csak az Olasz Nagydíjon végzett, Monzában második lett.

Sainznak Formula–1-es pályafutása során még csak két dobogós helyezés jött össze, 2019-ből van egy harmadik helye is. A 23 éves Leclerc ugyanakkor 2019-ben, amikor a Sauberből átült a Ferrariban, két futamgyőzelmet aratott, s volt két második és hat harmadik helye is. Akkor negyedik lett a vb-n (Mercedes), Valtteri Bottas (Mercedes) és (Red Bull), mögött, a hollandtól nem is maradt el sokkal; s a Ferrari szurkolói abban bíznak, hogy idén visszakerülhet erre a szintre.

– Carlos le akar engem győzni, én pedig le akarom őt győzni, de a pályán vigyázni fogunk, amikor egymással kerülünk szembe, és mindig a csapat érdekeit tartjuk majd szem előtt – ígérte meg Leclerc. A monacói pilóta a télen rengeteg időt töltött a Ferrari bázisán, a tesztelése során pedig elmondása szerint elsősorban a gumikezelés területén próbált előrelépni. Hogy mennyire sikerült, azt hamarosan élesben is láthatjuk, s a Bahreinben péntektől vasárnapig tartó kollektív teszt után az első versenyhétvégére is a szahíri aszfaltcsíkon kerül sor, március 26–28. között.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.