Kitiltaná a dízelautókat Budapestről Karácsony Gergely, még idén kitűzhetik az erre vonatkozó céldátumot
Karácsony újabb kamuja lepleződött le
Korrupciós feketelistát ígért a főpolgármester az előző kampányban.
Kitiltaná a dízelautókat Budapestről Karácsony Gergely, még idén kitűzhetik az erre vonatkozó céldátumot
– derül ki a 444.hu cikkéből. A főpolgármester annak kapcsán hozta meg döntését, hogy 45 ezer aláírást gyűjtött össze és adott át neki a Greenpeace pénteken, hogy tiltsa ki a régi dízel meghajtású gépjárműveket a fővárosból, de legalább tegyen közzé egy ütemtervet.
– Valóban nagyon nagy probléma a korszerűtlen autók jelenléte Budapest és az ország útjain, ami ellen fel kell lépni – közölte a baloldali kormányfőjelölt, aki arra is reagált, hogy a kormány szerint döntéseivel üldözi az autósokat a fővárosban. – Ha ez befolyásolná a döntéseinket, akkor csupa rossz döntést hoznánk, mert gyávaságból nem lehet jó döntéseket hozni. Ahhoz van köze, hogy a járvány nagyon nagy mértékben felülírt egy csomó mindent, többek között azt is, hogy milyen módon tudjuk a városainkat átalakítani. A járványnak ráadásul van egy olyan negatív hatása, hogy jelentős mértékben nőtt Budapesten a gépjárműforgalom. Ezeknek a fejleményeknek a tükrében kell még inkább átgondolt forgalomcsökkentési és levegőminőségi javítási döntéseket hozni – állította a lapnak a főpolgármester.
A kormánykritikus portál azt írta, hogy a szervezet még az önkormányzati választások előtt megkereste az összes főpolgármester-jelöltet (kivéve Berki Krisztiánt), hogy milyen vállalásokat tesznek az alapvető zöldkérdésekben, köztük a dízelautók kitiltásában. Akkor mindegyik főpolgármester-jelölt vállalta ezt, köztük Karácsony Gergely is. A megkezdett egyeztetések a járvány miatt félbeszakadtak. A Greenpeace ezért idén februárban nyílt levelet írt a főpolgármesternek,
aki azonban nem reagált erre, amit a szervezet azért is nehezményezett, mert még Tarlós István is mindig válaszolt valamilyen módon.
– Azért kellene egy ütemterv már nagyon régóta, mert a 2020-as adatokból is az derült ki, hogy ész nélkül veszik a magyarok a nyugat-európai városokból kitiltott légszennyező járműveket. Az Euró 1-2-3 besorolású járművek már szinte mindegyik nyugat-európai városból ki vannak tiltva, de például Stuttgartba Euro 5-össel sem lehet behajtani – mondta Simon Gergely, a Greenpeace regionális vegyianyag-szakértője a hírportálnak. Hozzátette: „Magyarország ellen ráadásul kötelezettségi eljárás is van a budapesti nitrogén-dioxid-szennyezettség miatt, ami szintén a dízelautóknak köszönhető.”
Korrupciós feketelistát ígért a főpolgármester az előző kampányban.
A holokauszt áldozatai előtt tisztelegtek Budapesten.
A városban az eset példátlan.
Szervezetek és magánszemélyek is csatlakoztak a Szent István Intézet kezdeményezéséhez.
Presser Gábor és Koncz Zsuzsa árulásai – megszólal Nagy Feró
Next Top Model Hungary: eljött a meztelen fotózás ideje
Megtörtént a bejelentés: így alakulnak hétfőtől az üzemanyagárak
Harmadszor is csökken az üzemanyagok ára, olajat talált a Mol – heti összefoglaló
Vége: Elbúcsúzott Jákob Zoli, ennyi volt
Kiakadtak az oroszok Magyarországra
Kondenzcsík: kell-e félnünk, ha ilyet látunk az égen?
F1 Miami Nagydíj: Verstappen hibája és egy baleset történelmi sikerhez vezetett
Csak a 80. percben cserélték be, mégis hős lett a magyar támadó + videó
Felgyújtották a Fidesz plakátjait Ózdon
Lezárták a testőrök Magyar Péter kocsiját a debreceni vonaton
Kitört a pánik, aztán a népharag amiatt, amit a pékáru között találtak egy magyar áruházban
Korrupciós feketelistát ígért a főpolgármester az előző kampányban.
A holokauszt áldozatai előtt tisztelegtek Budapesten.
A városban az eset példátlan.
Szervezetek és magánszemélyek is csatlakoztak a Szent István Intézet kezdeményezéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.