Új rendelet készül, 2024-től holttérfigyelő rendszert kell szerelni a járművekre

Az intézkedést 2024 októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik, azzal az indokkal, hogy a legtöbb baleset a holttérből ered.

2023. 09. 20. 10:57
null
Vecsés, 2019. május 10. Feltorlódott jármûvek az M0-s autóúton Vecsésnél, ahol tûzoltók dolgoznak egy veszélyes anyagot szállító, felborult kamion mentésén 2019. május 10-én. A katasztrófavédelmi mobil labor mérései alapján az anyag nem jelent veszélyt sem az ott lakókra, sem az arra közlekedõkre, sem pedig a mentesítésben résztvevõkre. A balesetben nem sérült meg senki. MTI/Lakatos Péter Fotó: Lakatos Péter
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Készen áll egy új európai irányelv, amely 2024-től kötelezővé tenné, hogy bizonyos tonna feletti járműveket holttérfigyelő rendszerrel szereljék fel, csökkentve ezzel a kerékpárosok és gyalogosok elütésének kockázatát – írja az Autoszektor.hu cikke alapján az Origo. A tájékoztatás szerint Londonban már két éve él a rendelet, most pedig Milánó önkormányzata döntött úgy, hogy októbertől napközben, 7.30 és 19.30 között az 5 tonnánál nagyobb tömegű személyszállító járművek és a 12 tonnánál nagyobb tömegű áruszállító járművek csak akkor közlekedhetnek bizonyos zónákon belül, ha holttérfigyelő tartozik a felszereltségük közé. Az intézkedést 2024 októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik, azzal az indokkal, hogy a legtöbb baleset a holttérből ered. 

Azok számára, akiknek a jármű megvásárlása után kell gondoskodniuk az érzékelőről, több online platform is kínálja a készüléket, 150 euró körüli áron. Egy 20 tonnás kamion sofőrje azonban úgy véli, hogy ez a rendelkezés „teljesen haszontalan, mert egy kerékpár, egy parkoló motor, egy fa a mellékutcában, egy közlekedési lámpaoszlop, egy alacsony fal is mind-mind olyan dolgok, amelyek aktiválják a figyelőt és így az érzékelő folyamatosan csipog. Csak akkor veszed észre, amikor csodával határos módon leáll. Végeredményben ez egy olyan eszköz, amely inkább idegesít, mint segít”.

 A rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié, és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie.

Borítókép: M0-ás autóút. (Fotó: MTI/Lakatos Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.