Jól vizsgázott az új alapellátási ügyeleti rendszer

Jól tervezettnek, jól „kalibráltnak” nevezte a tavaly februárban bevezetett új alapellátási ügyeleti rendszert a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára. Rétvári Bence hozzátette: nem igazolódtak be azok a félelmek, amelyek alultervezettséget, zsúfoltságot, hosszú várakozást jósoltak.

Forrás: MTI2024. 01. 18. 11:45
null
Debrecen, 2023. március 1. Az Országos Mentõszolgálat (OMSZ) egyik új terepjáró szolgálati autóját ellenõrzik a személyzetének tagjai, a mentõállomáson. Az egész országban egységes, a betegek számára az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgõsségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer próbája 2021. július 1-én indult a Debreceni Mentõállomáson. A sikeres próbaidõ és a sürgõsségi ügyelet, és a mentõellátás 1830-as telefonszámának bevezetését követõen elkezdõdhetett a fokozatos országos átállás is. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Oláh Tibor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közreműködésével és koordinálásával elindult ügyeleti ellátás jól vizsgázott, a betegbiztonságot előtérbe helyező rendszert sikerült létrehozni – jelentette ki a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára. Rétvári Bence hozzátette: ehhez minden járásban új, a különböző terepviszonyoknak megfelelő ügyeleti autókat állítottak rendszerbe, valamint 

az ügyeletet adó háziorvosok a korábbinál magasabb – 9 és 11 ezer forintos – óradíjat kapnak a mentőszolgálattól.

Az államtitkár ismertetése szerint az új ügyeleti szisztéma bevezetése óta 103 ezer hívás érkezett a központi, 1830-as telefonszámra, 312 ezer beteget láttak el 306 ügyeleti óra alatt.

Rétvári Bence szerint nem igazolódtak be azok a félelmek, amelyek alultervezettséget, zsúfoltságot, hosszú várakozást jósoltak, hiszen átlagosan óránként egy beteg jutott egy ügyeleti órára.

A 1830-as telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, hétköznap 16 óra és másnap reggel 8 óra között, hétvégéken és ünnepnapokon pedig egész nap hívható

 – emlékeztetett a politikus. Az államtitkár kitért arra is, hogy az elmúlt években jelentősen emelkedett a mentőszolgálat költségvetése; míg 2010-ben 27 milliárd forint, addig idén 86 milliárd forintból gazdálkodhat a szolgálat.

Csató Gábor, az OMSZ főigazgatójának beszámolója szerint 155 telephelyen működtetik az ügyeletet országosan, és idén február 1-jén Fejér és Pest vármegye is csatlakozik az új alapellátási ügyeleti rendszerhez, előbbi nyolc, utóbbi 18 telephellyel. 

Az esetek túlnyomó többségében enyhe, könnyen ellátható esetekkel keresték fel az ügyeleteket.

– hangsúlyozta. A háziorvosi alapellátásban megjelent 196 ezer beteg közül 325 bizonyult súlyos esetnek. A betegek 90 százaléka telefonon, otthonában vagy az ügyeleti telephelyen ellátható volt, az esetek érintettjeinek mindössze 10 százaléka került kórházba – tette hozzá a főigazgató.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Oláh Tibor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.