Virtuális butikokban csábítanak vásárlásra a webpiac márkái

Magyarországon ötödével nőhet az online divatüzletek forgalma, gyökeres átalakulás várható a trendi árucikkek kereskedelmében.

Magyar Nemzet
2021. 03. 02. 12:27
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon az online divatüzletek 2020-as, 240 milliárd forintos forgalma 21 százalékkal 290 milliárd forintra nőhet az idén, részesedésük a divatpiacon a 2020-as 17,5 százalékról húsz százalékra emelkedhet 2023-ra – derül ki a Glami, a több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát egy online platformon összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló kutatásából.

Románia, Szlovákia, Csehország, Görögország és Magyarország divatkereskedelmi piacának elemzése egyértelműen arra utal, hogy gyökeres átalakulás várható a szegmensben.

A gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. A Glami távirati irodához eljuttatott közleménye szerint az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be, és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe. A jelentés szerint a régió az egyik leggyorsabban növekvő piac Európában: a vizsgált országokban a divatcikkek forgalma 2020-ban elérte a négymilliárd eurót, ennek negyedét az online értékesítés adta, amely régiós szinten húsz százalékkal bővül az idén.

A magyar piacon a divatcikkek online e-kereskedelme negyven százalékkal nőtt 2020-ban, szemben a várt 14 százalékkal. A koronavírus-járvány azonban az egész divatpiacra negatívan hatott, a forgalom értéke 11 százalékkal esett vissza Magyarországon. A pandémia első hullámában az online vásárlások mintegy 25 százalékát az első online vásárlók tették ki Romániában és Szlovákiában, míg Magyarországon 13 százalék volt ez az arány.

Az új vásárlási minták – a tanulmány szerint – tartóssá válnak a jövőben, a felmérésében részt vevők 41 százaléka biztos abban, hogy a pandémiát követően is elsősorban az interneten vásárol majd divatcikkeket. A kutatás szerint a régióban működő e-kereskedelmi vállalkozások vezetőinek csaknem fele a közösségi média elsődleges értékesítési csatornává válását nevezte meg a divat e-kereskedelem jövőjét leginkább meghatározó tényezőként.

A felmérés alapján 2021, nagy valószínűséggel, a mesterséges intelligenciát (MI) használó technológiák elterjedésének az éve lesz. Az e-üzletek egyre nagyobb arányban hajlandóak ebbe fektetni. Míg korábban csak az elektronikus kereskedelem óriásai használták a gépi tanulás algoritmusait az értékesítési trendek megismerésére, mára már a kisebb webshopok is ugyanígy tesznek.

A kérdésekre válaszolók rávilágítottak arra is, hogy a járványhelyzet hatására tavaly a kesztyűk és sálak értékesítése kiugróan nőtt, 151, illetve 215 százalékkal, köntösökből 144 százalékkal, hálóruhákból pedig 106 százalékkal többet adtak el tavaly a magyar piacon. Eközben a fürdőruhák iránti kereslet 31 százalékkal esett vissza, és 25 százalékkal kevesebb körömcipőt értékesítettek, ahogyan jelentősen megcsappant az alkalmi ruhák iránti kereslet is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.