Beleszálltak Karácsonyba a hajós szervezetek, ezt üzenték a „még pár hétig hivatalban lévő főpolgármesternek”

A Magyar Hajózási Országos Szövetség és a Személyhajósok Szövetsége is tiltakozik a választások előtti utolsó Fővárosi Közgyűlésén megszavazott új Duna-parti építési szabályzat ellen.

2024. 04. 25. 19:26
Fővárosi közgyűlés
20240327 budapest fovarosi kozgyules karacsony gergely havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi önkormányzat a választások előtti utolsó ülésén még rúgott egyet Budapestbe azzal, hogy elfogadta a hajós szervezetek által ellenzett Duna-parti építési szabályzat módosítását a Magyar Hajózási Országos Szövetség és a Személyhajósok Szövetsége szerint. 

A képviselők először tartózkodtak, hiszen a módosítási javaslat – mint azt már többször megfogalmazták a hajós szakmai szervezetek – nem tartalmaz megoldásokat a fennálló problémákra, ugyanakkor továbbiakat szül, például azzal, hogy a belvárosból kitiltott hajókat külső kerületekbe álmodott, nem létező kikötőkbe száműzi

– emelte ki a Magyar Nemzet megkeresésére válaszolva a két szervezet, majd hozzátették: a hajós szervezetek, élükön a Magyar Hajózási Országos Szövetséggel és a Személyhajósok Szövetségével, az elmúlt hetekben intenzíven próbálta az észérveket hangoztatni a kampányfogás miatt bedobott gumicsontjavaslattal szemben. 

Karácsony ugyanis már 2019-ben azzal kampányolt, hogy kitiltja a hajókat a belvárosból, és „visszaadja a Dunát” a budapestieknek. Azonban a főpolgármesternek öt év sem volt elegendő arra, hogy ezt az ígéretét megvalósítsa, ehelyett inkább az utolsó pillanatban kapkodva próbál látszatintézkedéseket bevezetni, a most belvárosban kikötő hajókat pedig a külvárosba száműzni. 

A kikötőmegszüntetéseket legvehemensebben szorgalmazó XIII. kerület azt sérelmezte, hogy a sok turista zavarja a rakparton élők nyugalmát. Azt ők is elfelejtették, hogy nem a Duna lett szélesebb, hanem a város épült rá a Dunára, aki pedig Európa legjelentősebb vízi útja mellé költözik, bizony számolnia kell a Duna közelségének előnyei mellett az árnyoldalaival is. Ilyen erővel a 4-6-ost is kitilthatnák a körútról, de ne adjunk tippeket a még pár hétig hivatalban lévő főpolgármesternek

– jelentette ki a két szervezet, kiemelve, hogy tavaly 5,1 millió turista kereste fel a fővárost, amelynek 80 százaléka, azaz négymillió ember vett részt dunai hajós városnézésen. Ebbe nem számítják bele azokat a – főként német és osztrák – turistákat, akik szállodahajón érkeznek Budapestre. 

A probléma csak az, hogy az elfogadott Duna-parti építési szabályzat mellett semmilyen elképzelés, terv nem létezik arra vonatkozóan, hogyan alakítsák át rekreációs területté a rakpartot. Mint ahogyan arra sem kaptak eddig választ a hajósok, hogy az új kikötők és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra kialakításának több száz milliós költségét ki fedezi. A hajósok mellett a Magyar Beutaztatók Szövetsége is megkongatta a vészharangot, mondván, egy átgondolatlan módosítással Budapest elveszítheti vonzerejét a turisták körében Béccsel és Pozsonnyal szemben.

Borítókép: Fővárosi Közgyűlés (Forrás: Havran Zoltán/Magyar Nemzet)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.